"המתחרה של האת'ריום": המטבע שזינק בשנה החולפת ביותר מ-3,000%

המטבע AVAX של פלטפורמת המסחר Avalanche, שזכה לכינוי "המתחרה של האת'ריום", זינק בעשרות אחוזים רק בשבוע האחרון • בין הסיבות לנסיקתו: ההודעה של רשת החירום של ארה"ב כי תשתמש בו להעברת סיוע במצבי אסון

המתחרה של האת'ר? מטבע ה-Avalanche / צילום: Shutterstock, Hakan GERMAN
המתחרה של האת'ר? מטבע ה-Avalanche / צילום: Shutterstock, Hakan GERMAN

AVAX, אסימון בלעדי של Avalanche, פלטפורמה לחוזים חכמים, זינק בערכו ביום ראשון השבוע לשיא של כל הזמנים, והפך כך, לרגע קצר, לאחד מעשרת מטבעות הקריפטו המובילים בשווי השוק שלהם. עכשיו ירד ה-AVAX למקום ה-11 בטבלה, עם זינוק של 33% בשבוע האחרון ויותר מ-3000% בשנה החולפת - כך לפי CoinGecko.

הזינוק הזה נרשם בעקבות ההודעה של Avalanche על שותפות עסקית חדשה עם חברת הייעוץ Deloitte, הפועלת יחד עם FEMA - הזרוע הפדרלית של ארה"ב למצבי חירום. Deloitte מתכוונת לשלב את Avalanche כפלטפורמת מימון יעילה לסיוע פדרלי במצבע חירום. ההודעה הגיעה בתזמון מושלם עבור Avalanche והשתלבה עם התסכול המצטבר של המשקיעים מהתייקרות השימוש בפלטפורמה של את'ריום המתחרה.

ההתייקרות של את'ריום נובעת מעודפי ביקוש בשוק. האת'ריום הוא פתרון מוביל לכל מטרה בשוק החוזים החכמים, ולכן הפך לשימושי ומבוקש כל-כך - עד כדי כך שהפלטפורמה לא מסוגלת להתמודד עם הפעילות האינטנסיבית סביבה וכך איבדה מהיעילות שלה.

האת'ריום היא עדיין פלפטפורמת הבלוקצ'יין המועדפת בשוק החוזים החכמים, בזכות המוניטין והיכולות שלה. ה-AVAX מוזכר לצד האת'ריום משום שגם הוא אסימון של פלטפורמה לחוזים חכמים, והוא חיוני לשימוש בהעברות כספיות ייעודיות (DeFi), או בפעילות של אסימונים בלתי סחירים (NFT). ה-AVAX מציע יכולת ביצוע של עסקאות במהירות גבוהה יותר ועמלות נמוכות יותר מאשר האת'ריום, בזכות השותפות עם Deloitte.