אפקון מרחיבה פעילות בפולין: רוכשת פרויקט סולארי בהספק של כ-101 מגוואט

ישראל רייף, יו"ר אפקון: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים שלנו בפולין. זהו פרויקט עם נתוני קרינה מהטובים בפולין וצפוי להתחיל לייצר הכנסות שנתיות של למעלה מ-8 מיליון אירו"

ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי
ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי

חברת האנרגיה המתחדשת אפקון אנרגיות מתחדשות, חברת הבת של אפקון החזקות, רוכשת פרויקט סולארי בשלב ייזום מתקדם בפולין. הפרויקט, בהספק של 101 מגוואט, יירכש באמצעות השותפות של החברה עם מגדל ומנורה ובהשקעה כוללת הצפויה לעמוד על כ-55-67 מיליון אירו, שתמומן ברובה על ידי אשראי והלוואות בנקאיות והיתרה בהשקעה של השותפות. ההון העצמי הנדרש לפרויקט צפוי לעמוד על 16-20 מיליון אירו.

בנוסף, נחתם הסכם שירותים שהיזם המקומי יספק לחברה עד הגעה לסגירה פיננסית.

באפקון מעריכים שתחילת הקמת הפרויקטים תהיה לקראת סוף 2022 והפעלה מסחרית צפויה במחצית השנייה של 2023.

בחברה מציינים כי המוכרת היא חברה יזמית מובילה בפולין, המתמחה בפיתוח פרויקטים סולאריים, ושהפרויקט ממוקם באזור דרום מערבי במדינה, שם נתוני קרינה מהטובים בפולין.

ישראל רייף, יו"ר אפקון מסר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים שלנו בפולין. זהו פרויקט עם נתוני קרינה מהטובים בפולין וצפוי להתחיל לייצר הכנסות שנתיות של למעלה מ-8 מיליון אירו. הפרויקט החדש צפוי להיות בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים בפולין ויוסיף לאפקון אנרגיות מתחדשות הספק סולארי משמעותי באזורי קרינה גבוהים. בכך אפקון תהפוך לשחקן משמעותי בשוק הפולני, בתחום של האנרגיות המתחדשות".

שוק החשמל בפולין, הגדול במזרח אירופה, הוא אחד השווקים המתפתחים ביותר כיום ביבשת אירופה עם יעדי ממשלה למעבר למעל ל- 30% אנרגיות מתחדשות עד 2030 מ- 13% בלבד נכון להיום. 

אפקון החזקות  נסחרת בשווי של 1 מיליארד שקל לאחר עלייה של 88% בשנה האחרונה.