תשואה של 1,000% בחמש שנים: גוברת הדומיננטיות של הראל ויזל בענף באופנה

קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של יותר מ-200 מיליון שקל - גבוה בהרבה משל המתחרות הגדולות בבורסה • מתחילת השנה זינקה המניה ביותר מ-70%

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת האופנה פוקס  ממשיכה לשעוט קדימה, עם תוצאות כספיות המעידות על צמיחה נאה, הבולטת גם ביחס למתחרות הבורסאיות (קסטרו, גולף ודלתא מותגים), הגם שכולן במגמת שיפור מתחילתה של 2021, אחרי שנפגעו אשתקד ממשבר הקורונה.

את הרבעון השלישי של השנה סיכמה פוקס עם טיפוס של 33% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-68 מיליון שקל, אחרי עלייה של 44% בהכנסותיה הרבעוניות, שהגיעו ליותר מ-1.1 מיליארד שקל, ובהמשך לשיפור גם בשורות הגולמית והתפעולית.

גם בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכיוון בדוחות פוקס חיובי במיוחד, עם שיפור דומה (46%) בהכנסות, שהצטברו ל-2.9 מיליארד שקל, ועם הכפלת הרווח הנקי, שהגיע לסכום מרשים של 203 מיליון שקל.

לשם השוואה, שלוש המתחרות הבורסאיות של קבוצת האופנה הציגו בין ינואר לספטמבר שיפור בהכנסות, בטווח שהתחיל ב-12% (גולף) והגיע עד ל-24% (דלתא מותגים), עם היקפי מחזורים שנעו בין 605 מיליון שקל (דלתא מותגים) ועד לכ-1.1 מיליארד שקל (קסטרו).

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של המתחרות בתשעת החודשים הראשונים של השנה מתחיל בכ-41 מיליון שקל (גולף) ומגיע עד ל-89 מיליון שקל (דלתא מותגים), אחרי שבתקופה המקבילה בשנה שעברה גם גולף וגם קסטרו הציגו הפסדים.

 
  

עלייה במכירות חנויות זהות למרות "שומר חומות"

פוקס, בשליטת משפחות פוקס וויזל, ובראשות המנכ"ל הראל ויזל, עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות שונות בעיצוב ובשיווק בגדים, הנעלה, אביזרי אופנה, הלבשה תחתונה, כלי בית ומוצרים נוספים.

הקבוצה מפעילה באופן ישיר למעלה מ-340 חנויות תחת המותג פוקס ומותגים נוספים, מפעילה יותר מ-120 חנויות המותג ללין של תכשירי גוף ואמבט, וכן מחזיקה בשליטה ברשת מותגי הספורט ריטיילורס, שהונפקה בבורסה בחודשים האחרונים ומונה יותר מ-130 חנויות. פוקס מחזיקה גם בכ-170 חנויות נוספות הפועלות בתחומים דומים, דוגמת רשת המוצרים לתינוקות שילב.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה נהנתה פוקס מעלייה במכירות בחנויות זהות, עלייה בשטחי המסחר, עלייה בפעילות אתרי הסחר של הקבוצה ואיחוד מכירות המותג ללין.

בפילוח התוצאות בולט זינוק של 66% בהכנסות רשת ריטיילורס, שהגיעו ל-773 מיליון שקל, ושיפור הרווח התפעולי, הגם ששיעורו מהמכירות נשחק.

לצד זאת מציגה פוקס שיפור של 24% בהכנסות פעילות האופנה ואופנת הבית שלה בישראל, שהגיעו ליותר מ-1.3 מיליארד שקל, וכיוון חיובי גם ברווח הגולמי והתפעולי מהפעילות.

את המגמה החיובית בדוחות מייחסים בפוקס בעיקר לעלייה במכירות בחנויות זהות, למרות מבצע "שומר החומות" שנערך בחודש מאי האחרון, ופגע בהכנסות במהלכו, כשבסיכום רבעוני נהנתה פוקס מעיתוי חגי תשרי שחלו השנה בספטמבר.

בשנה שעברה נפגעו המכירות של פוקס ברבעון השלישי מהסגר השני, שהחל בספטמבר 2020 ונמשך עד לדצמבר של אותה שנה, והחברה מציינת בדוחותיה, כי ב"תקופות של חזרה מסגר מאופיינות המכירות בעלייה משמעותית".

היחלשות הדולר צמצמה את עלויות הרכש

עוד נהנתה פוקס בפעילות האופנה ואופנת הבית שלה בישראל מהיחלשות הדולר ביחס לשקל, שסייעה לה לצמצם את עלויות הרכש, ומשינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים, ומנגד נפגעה מעלייה בעלויות ההובלה הימית "בעיקר מהמזרח הרחוק". כל זאת אחרי שבשנה שעברה רשמה החברה הוצאות חד-פעמיות בגין ירידת ערך זיכיון והפחתת רכוש קבוע.

עם זינוק של יותר מ-70% שמציגה מניית פוקס מתחילת השנה, ושל 1,000% בחמש שנים, היא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של יותר מ-7 מיליארד שקל - הרחק לפני המתחרות, שמניותיהן נהנות גם הן מעליות בשיעורים חדים מתחילת השנה.

מניית קסטרו יותר מהכפילה את ערכה, ומשקפת לחברה שווי שוק המתקרב ל-900 מיליון שקל, מניית גולף זינקה כמעט ב-90% לשווי חברה של קצת יותר מ-400 מיליון שקל ומניית דלתא מותגים טיפסה בכ-40% מהנפקתה בחודש מרץ האחרון, ומחירה משקף לחברה שווי של כ-1.8 מיליארד שקל.