למרות התייקרות ההובלה הימית: דיפלומט לא תעלה מחירים

חברת ההפצה של מוצרי פרוקטר אנד גמבל, סטארקיסט, קלוגס ועוד מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה בהכנסות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי • לאחרונה זומנו בכירי דיפלומט, יחד עם בכירי שטראוס ובכירים ברשתות המובילות, לחקירה ברשות התחרות בחשד להסדר כובל

נועם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני
נועם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני

חברת דיפלומט  מסכמת את הרבעון השלישי של 2021 עם ירידה בהכנסות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי. דיפלומט משמשת כמפיצה של יותר מ-100 מותגים של מוצרי צריכה שונים, בהם פרוקטר אנד גמבל, סטארקיסט, קלוגס, דורסל, ביונד, נוטרילון ועוד. החברה פועלת בישראל, בדרום אפריקה, בגיאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין.

נזכיר כי לאחרונה בכירי דיפלומט, ביחד עם בכירי שטראוס ובכירים ברשתות השיווק המובילות, זומנו לחקירה ברשות התחרות על רקע חשד להסדר כובל. עם פרסום הדוחות החברה מציינת כי היא אינה צפויה להעלות מחירים חרף אתגרי השינוע שהיא מפרטת בדוחות לרבעון, כשאת השפעתם היא הגדירה כ"לא מהותית".

החברה מציינת כי "השנה האחרונה נרשמה פגיעה בשרשרת האספקה העולמית הנובעת ממחסור במכולות המשמשות להובלה ימית". דיפלומט מפרטת את השלכות המחסור המוביל לעיכובים ו"לעלייה חדה במחירים ההובלה הימית".

עוד ציינה החברה כי "עלויות ההובלה של דיפלומט מאירופה לישראל עלו בעשרות אחוזים ומהמזרח לישראל במאות אחוזים". עם זאת, החברה מציינת כאמור כי ההשפעה אינה מהותית, וכי למרות העלייה האמורה, "ספקי החברה לא העלו מחירים. כמו כן, החברה ממשיכה לבצע פעולות התייעלות על-מנת להקטין את השפעות האירועים הנ"ל".

ההכנסות של דיפלומט לרבעון השלישי ירדו בכ-5.1% לכ-678 מיליון שקל, בהשוואה לכ-714 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. פעילות החברה בישראל הניבה לה ההכנסות של 389 מיליון שקל, בהשוואה לכ-424 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה בהכנסות בישראל מיוחסת ל"מיעוט ימי עבודה בגין עיתוי חגי תשרי, קשיים ברציפות האספקה של המוצרים ומכך שברבעון המקביל אשתקד נרשמה צריכה מוגברת בשל משבר נגיף הקורונה".

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-141 מיליון שקל (כ-20.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-144 מיליון שקל (כ-20.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, כשבחברה מייחסים זאת ל"שיפור בתמהיל המכירות".

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-31 מיליון שקל (כ-4.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-38 מיליון שקל (כ-5.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה מהקיטון האמור ברווח הגולמי, וכן מגידול בהוצאות התפעול כתוצאה מעלייה בהוצאות האחסנה, עלייה בהוצאות שכר וכן גידול בעלויות פחת ומחשוב.

הרווח הנקי של דיפלומט ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-21.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה מסכמת דיפלומט בצמיחה של כ-1.7% בהכנסות לכ-2.05 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.02 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את הצמיחה מייחסת החברה לפעילותה במדינות בהן היא פועלת מחוץ לישראל.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלה בכ-4.5% לכ-422 מיליון שקל (כ-20.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-404 מיליון שקל (כ-20.0% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הסתכם בכ-92 מיליון שקל (כ-4.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-94 מיליון שקל (כ-4.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו נומקה מגידול בהוצאות התפעול. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 כולל מענק חד-פעמי שניתן למנכ"ל החברה בסך של כ 11.5 מיליון שקל.

הרווח הנקי בשלושת הרבעונים צמח בכ-9.5% להיקף של 64.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-58.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט אחזקות, מסר כי "אנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה בהכנסות וברווחי דיפלומט. ברבעון השלישי של השנה, בדומה למגמה שאפיינה את ענף הקמעונאות בישראל בכללו, הושפעו התוצאות לרעה בגלל מיעוט ימי מכירה בחודש ספטמבר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה הייתה צריכה מוגברת בעקבות הסגרים במשק ואי-היציאה לחו"ל. ברבעון זה ביצענו צעד נוסף לפיתוח מנועי צמיחה לשנים הבאות, בזכות הסכם להקמת מרלו"ג חדש המתקדם מסוגו, שיוקם בקיסריה ויתמוך ביכולתנו להגדיל את היקפי הפעילות של החברה בשנים הבאות לצד התייעלות תפעולית".

דיפלומט אחזקות, שהוקמה ב-1963 ונמצאת בשליטת ג'פרי מנדל ומשפחות וימן ומורג, השלימה בחודש מרץ השנה את הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בבורסה בתל אביב לאור גיוס של כ-300 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה, לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף).