גוגל פיי הושק בישראל: הבנקים וחברות כרטיסי האשראי פתחו בתחרות

כפי שפורסם לראשונה בגלובס, ענקית הטכנולוגיה השיקה הבוקר את הארנק הדיגיטלי שלה • בגוגל החליטו להתאים את האפליקציה לישראל וציבור משתמשי האנדרואיד יוכל להזין לתוכה את כל כרטיסי האשראי שברשותו • הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יוצאים במבצעים על מנת לשכנע את הציבור להשתמש בכרטיס שלהם

גוגל פיי / צילום: Shutterstock, Proxima Studio
גוגל פיי / צילום: Shutterstock, Proxima Studio

אחרי חודשים של ציפייה גוגל השיקה הבוקר (ג') את הארנק הדיגיטלי שלה גוגל פיי (Google Pay) בישראל - כפי שנחשף בגלובס בחודש שעבר. הארנק יאפשר לציבור הישראלי בעל מכשירי אנדרואיד לשלם על רכישות ובגוגל מדגישים כי הוא יאפשר גם ליהנות מהגנה מתקדמת על פרטי כרטיסי האשראי שלהם.

תשלום באמצעות גוגל פיי אפשרי בכל מקום המקבל תשלומים ללא מגע. כדי להשתמש בארנק הדיגיטלי יש להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות ולהוסיף כרטיס אשראי של כל אחד מהבנקים וחברות האשראי התומכים באפליקציה. בגוגל החליטו להתאים את האפליקציה הבינלאומית לישראל, לאחר שלאורך הדרך נשקלה אפשרות להשתמש באפליקציות התשלומים של מנפיקי כרטיסי האשראי. כדי לשלם באמצעות גוגל פיי יש לבטל את הנעילה של מסך הטלפון ולהניח אותו בסמוך למסוף, מבלי לפתוח את האפליקציה.

החל מהבוקר תשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי זמין בישראל עבור כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי הבנקים התומכים: פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי הראשון ויהב ושל כל חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט, כאל ומקס.

מספר הכרטיס לא נשמר בנייד ולא מועבר לבית העסק

בגוגל ציינו כי שמו דגש מרכזי על אבטחה בעיצוב של גוגל פיי וכי המספר האמיתי של כרטיסי האשראי או החיוב שנוספו אינם נשמרים כלל במכשיר הנייד או מועברים לאף בית עסק. בעסקאות שמתבצעות באמצעות גוגל פיי נעשה שימוש במספר כרטיס וירטואלי הנקרא אסימון, שהוא ספציפי לכל מכשיר והאסימון משויך לקוד אבטחה דינמי שמשתנה עם כל עסקה.

כמו כן, אם מכשיר הסמארטפון אבד או נגנב, משתמשים יכולים פשוט להשתמש בפונקציית "מצא את המכשיר שלי" כדי לנעול מיידית את המכשיר שלהם מכל מקום, לאבטח אותו בסיסמה חדשה, או אפילו למחוק אותו מהמידע האישי שלהם. אין צורך לבטל את הכרטיס עצמו, מכיוון שהנתונים שלו אינם מאוחסנים במכשיר.

ברק רגב, מנכ''ל Google ישראל / צילום: באדיבות Google
 ברק רגב, מנכ''ל Google ישראל / צילום: באדיבות Google

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, אמר שההשקה היא "בשורה משמעותית לצרכנים הישראלים כאשר החל מהיום, רובם המוחלט יוכל ליהנות מרכישות בטוחות ומהירות בארץ ובעולם. הביקוש הגבוה לשירותי גוגל פיי הביא לכך שכל המוסדות הפיננסיים הבולטים בארץ חברו אלינו בכדי להטמיע את השירות עבור לקוחותיהם״.

הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מתחרים על כיסו של הצרכן

כפי שקרה עם כניסתה של המתחרה הגדולה אפל פיי לישראל בראשית מאי, גם עתה החלו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי להתחרות ביניהם של מי יהיה כרטיס האשראי שיהווה את ברירת המחדל בארנק הדיגיטלי. כלומר , הכרטיס שבו ייעשו מרבית הקניות ובגינו יגבה הבנק או תגבה חברת כרטיסי האשראי את מרבית עמלת הסליקה ובעזרתו ייפרסו התשלומים של הלקוחות.

לאומי למשל, שהיה הראשון לחתום עם גוגל על הסכם שימוש, יעניק החזר כספי בגובה של עד 50 שקל ל-15 אלף הלקוחות הראשונים שיעשו שימוש בכרטיס האשראי של לאומי באמצעות אפליקציית גוגל פיי. השירות יהיה זמין גם ללקוחות פפר.

בבנק הבינלאומי יאפשרו ללקוחות להשתמש בשירות חדש לצרף כרטיס אשראי לארנק גוגל פיי באופן מאובטח דרך אפליקציית הבנק ולבצע תשלום באמצעות הנייד בקלות.

במזרחי טפחות הסבירו כי השירות החדש יאפשר ללקוחות הבנק ליהנות מהטבות ומבצעים של מועדון הלקוחות של מזרחי טפחות.

בדיסקונט הסבירו כי על מנת לבצע את השיוך לכרטיס הבנק יש להיכנס לאפליקציה של הבנק ומשם לעבור להורדת אפליקציית הארנק באנדרואיד. עוד אמרו בדיסקונט כי הלקוחות ימשיכו לקבל את כל הנקודות וההטבות המוצעות למחזיקי הכרטיסים של הבנק.

בבנק יהב מציעים לקונים באמצעות Google Pay ב-100 שקל ומעלה פיצה משפחתית בדומינוס וכן ארוחה נוספת במתנה בקניית ארוחה במקטאצ' של מקדונלדס ואף זר פרחים בשקל בחנויות הפופ אפ ברשת קניוני עזריאלי.

לקוחות Max ייהנו לרגל השקת גוגל פיי מהטבות ייעודיות לתשלום בנייד בגובה של בין 30 ל-100 שקל במגוון רשתות וכן מהצעות הערך השונות של כרטיסי האשראי של Max.

מנכ"ל Max, רון פאינרו, אמר כי "המעבר לתשלום בנייד הולך וצובר תאוצה, ומציג גידול חודשי של כ- 10%בממוצע, מרבית המשתמשים, כמעט 60%, הם צעירים עד גיל 40. כ-20% בגילאי 41-50 והיתר מעל גיל 51. אני בטוח שגוגל פיי אף תגדיל עוד יותר את השימוש בנייד כאמצעי תשלום מרכזי, ותרחיב את השימוש בו לקהלים רחבים יותר".

בישראכרט אמרו כי לקוחות החברה וכן לקוחות אמריקן אקספרס יוכלו להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם - מסטרקארד או אמריקן אקספרס בארנק גוגל פיי באחד ממכשירי האנדרואיד שלהם. בישראכרט יעניקו פיצה דומינוס חינם לרוכשים מעל 100 שקל, באמריקן אקספרס החזר של 10% בקניות של עד 100 שקל ובמסטרקארד ארוחה במתנה בקניית ארוחה במקדונלדס. לקוחות מועדון לייף סטייל של סופר-פארם בשיתוף עם חברת ישראכרט, יוכלו להמשיך וליהנות מכל ההטבות שהם רגילים להן, ללא כל שינוי, בכפוף לכך שיזינו את פרטי כרטיס הלייף סטייל שלהם באפליקציית הגוגל פיי.

בכאל בירכו את גוגל פיי שהגיע לישראל, וציינו כי הוא הופך את חווית התשלום לנוחה ומהירה יותר עבור משתמשי אנדרואיד. עוד הדגישו בכאל כי מי שירצה להשתמש בשירות יידרש למערכת הפעלה אנדרואיד 5 ומעלה ורכיב NFC במכשיר, וכי ניתן יהיה להשתמש בשירות בכל אתר או אפליקציה שבהם נמצא לוגו Google Pay.

מאז כניסת אפל פיי לישראל לפני שבעה חודשים נרשם גידול של מאות אחוזים בשימוש בארנקים דיגיטליים. נזכיר כי באפל פיי יכולים להשתמש רק בעלי מכשירי אפל, כשבנוסף אותם בעלי מכשירי אפל יכולים להשתמש רק באפל פיי ולא בארנקים דיגיטליים אחרים.