אלון מאסק מתנגד להצעת ביידן שתעודד רכישת מכוניות חשמליות

מנכ"ל טסלה מתח ביקורת על הצעת חוק מרכזית של ממשל ביידן בעת ריאיון שערך במסגרת כנס ועידת המנכ"לים שמארח הוול סטריט ג'ורנל • "בכנות, הייתי מסלק את הצעת החוק הזו כולה"

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

אלון מאסק יצא בריאיון עם הוול סטריט ג'ורנל נגד הצעת חוק של ממשל ביידן, ואמר שסין מסתגלת למעמדה העולה כמעצמה עולמית.

מנכ"ל טסלה מתח ביקורת על המאמצים הפדרליים שנועדו לעודד אימוץ שימוש במכוניות חשמליות, כולל הצעת חוק שאמורה להגדיל את התמריצים לרכישת מכוניות המונעות באמצעות סוללות.

בית הנבחרים העביר הצעת חוק על הוצאות חברתיות והאקלים שהנשיא ביידן מעודד, שאמורה לתת לצרכנים הטבת מס שמגיעה עד 12,500 דולר אם הם קונים מכונית חשמלית שהורכבה על ידי פועלים השייכים לאיגוד עובדים ומשתמשת בסוללות תוצרת ארה"ב. כלי רכב המיוצרים במפעלים בהם העובדים לא מאוגדים, כמו המכוניות של טסלה, יעניקו לרוכשיהם הטבת מס קטנה יותר. הסנאט עדיין לא הצביע על ההצעה.

"בכנות, הייתי מסלק את הצעת החוק הזו כולה", אמר מאסק בהופעה מקוונת בכנס ועידת המנכ"לים של הוול סטריט ג'ורנל. הוא התראיין מתוך מפעל שטסלה בונה באזור אוסטין, טקסס.

מאסק אמר גם שהמימון הפדרלי להטענת מכוניות חשמליות אינו נחוץ. חבילת התשתיות שביידן חתם עליה והפכה לחוק בנובמבר כוללת 7.5 מיליארד דולר להרחבת הרשת במדינה של תחנות טעינה למכוניות חשמליות. "האם אנחנו צריכים תמיכה בתחנות דלק? לא", אמר מאסק. "תמחקו את זה".

מאסק, המותח לעתים קרובות ביקורת על הרשויות בארה"ב, כולל הנשיא ג'ו ביידן, נשמע יותר מפויס בכל הנוגע לממשלה הסינית. "יש הרבה אנשים בממשלה בסין שניתן לומר שהם מתבגרים. עם זה שסין היא כלכלה קטנה ואולי הם מרגישים שדחפו אותה לכאן ולשם די הרבה. הם לא לגמרי הבינו את העובדה שסין הולכת להיות הילד הכי חזק בשכונה", אמר.

מאסק הוסיף שלטסלה יחסים טובים עם סין, שהיא מושבה של בית החרושת הגדול ביותר של טסלה לפי כמות המכוניות המיוצרות. "אני לא מתכוון לתמוך בכל מה שסין עושה יותר ממה שהייתי תומך בכל מה שארה"ב או כל מדינה אחרת עושות", אמר.

בראיון נגע מאסק בנושאים אחרים, ואמר שמנכ"ל הוא תואר מומצא, ושהוא מחלק את זמנו פחות או יותר באופן שווה בין ניהול טסלה וחברת הטילים שלו, SpaceX. "אני עושה מיון ראשוני של המשימות ומנסה לעשות את הדברים הכי יעילים", אמר.

מאסק אמר שעבודת SpaceX בפיתוח הטיל החדש שלה דורשת מהריכוז הנפשי שלו יותר מכל יוזמה אחרת. הטיל Starship, שאמור להיות טיל שניתן להשתמש בו שוב ושוב, הוא אתגר כל כך גדול שהוא תוהה אם יצליח להקים את הפרויקט הזה, כך אמר.

בניית הטיל עשויה להקטין את העלות של הזנקה למסלול סביב כדור הארץ בפקטור של 100 או יותר, כך אמר, והוסיף שיצירת כלי רכב חללי כזה יכול להוות את ההבדל בשאלה אם המין האנושי יהפוך או לא יהפוך לזן המתקיים על כמה כוכבי לכת.

מיכה מיידנברג השתתף בהכנת הכתבה.