קבוצת גאון רוכשת את השליטה בשגיב בעסקה של קרוב ל-30 מיליון שקל

הקבוצה, שעוסקת בתשתיות מים בעיקר, מרחיבה את פעילות הנדל"ן על רקע הזינוק בשנה החולפת • תעלה את החזקותיה בחברת שגיב מ-50% ל-74% בתמורה כוללת של 28.8 מיליון שקל • לאחר איחוד תוצאות שגיב גאון תרשום רווחי שערוך של כ-11 מיליון שקל

גיא רגב, קבוצת גאון / צילום: איל יצהר
גיא רגב, קבוצת גאון / צילום: איל יצהר

קבוצת גאון , שעוסקת בתחום תשתיות המים והזורמים, דיווחה הבוקר כי תרכוש את השליטה בחברת שגיב, הפועלת בתחום מערכות הבניין, שבה היא מחזיקה כיום ב-50%. החברה תגדיל את החזקותיה ל-74% בתמורה כוללת של 28.8 מיליון שקל.

לפי הדיווח, בשלב הראשון תעלה גאון לאחזקה של 58% בשגיב תמורת 9.6 מיליון שקל, ובנוסף תקבל אופציות להגדלת האחזקה לכ-74% תמורת כ-19.2 מיליון שקל נוספים. לאחר השלמת העסקה גאון תאחד את תוצאותיה של חברת שגיב, וצפויה לרשום רווחי שיערוך של כ-11 מיליון שקל.

שגיב מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים בתחום מערכות הבניין, בהם ברזים, אביזרי אינסטלציה, אביזרים ומחברים להולכת נוזלים וגזים ועוד. החברה מוחזקת היום בחלקים שווים על ידי גאון אגרו, חברה בת בבעלות קבוצת גאון, ועל ידי משאבי שדה אגודה שיתופית חקלאית. החברה הוקמה בשנת 1971 כמפעל קיבוצי חלוצי בנגב.

שגיב מחזיקה בבעלותה ב-50% מחברת פל-ים (המתמחה בשיווק סיטונאי לתחום מערכות בניין, אינסטלציה וגינון). בשנה שעברה שגיב רשמה הכנסות של כ-56.2 מיליון שקל ורווח של כ-10.5 מיליון שקל, ההכנסות דומות לאלה שרשמה ב-2019 אך הרווח כמעט כפול בהשוואה לרווח של 5.5 מיליון שקל ב-2019. בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה שגיב הכנסות של כ-46 מיליון שקל ורשמה רווח של 11.4 מיליון שקל.

הרווח מתחילת השנה צלל

קבוצת גאון נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של קרוב ל-300 מיליון שקל, כשמתחילת השנה הוסיפה כ-18% לערכה. הקבוצה היא חברה בת של גאון אחזקות  (שבשליטת קרן ויולה) שנסחרת בשווי של 143 מיליון שקל לאחר שהוסיפה 22% לשוויה מאז שהחלה 2021.

גאון פועלת בשלושה תחומים עיקריים: תחום התשתיות והתעשייה, תחום מערכות בניין ותחום מערכות בקרה ומדידה. פרט לשגיב, בין מפעלי החברה מנויות החברות צינורות המזרח התיכון, פלסים תשתיות, פלגל תעשיות פלסטיק, צינורות המזרח התיכון-גילוון, הכוכב, מדי ורד ותשתיות הדרום.

את הרבעון השלישי של השנה קבוצת גאון סיימה עם ירידה גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח, וכך גם בתשעת החודשים הראשונים של 2021. ברבעון השלישי רשמה הכנסות בגובה של 121.9 מיליון שקל (ירידה של כ-2% בהשוואה לרבעון המקביל) ורווח נקי של 3.7 מיליון שקל, צניחה של מעל ל-20% בהשוואה לאשתקד.

מינואר עד ספטמבר הכנסות הקבוצה עמדו על 335 מיליון שקל, ירידה של כ-11% מול התקופה המקבילה ב-2020. הרווח הנקי לתקופה צלל ב-86% והסתכם ב-1.6 מיליון שקל בלבד, בהשוואה ל-11.6 מיליון שקל אשתקד.

גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון וגאון אחזקות, מסר שרכישת השליטה מגיעה בהמשך לפעולות הקבוצה למיקוד בענף התשתיות, הנהנה מהשקעות אדירות בשנים האחרונות, וכחלק מהאסטרטגיה להרחבת סל המוצרים לרבות הסינרגיה בין מגזרי פעילותה. "שגיב חברה יצרנית איכותית, מובילה ובעלת מוניטין רב שנים בתחומי הברזים וההולכה בעיקר למערכות הבניין. העסקה צפויה לחזק משמעותית את מגזר מערכות הבניין של הקבוצה, מגזר שצפוי לצמיחה מואצת בשנים הקרובות עם התעוררות שוק הבנייה וכן לחזק את יכולותיה לספק פתרונות קצה משולבים ללקוחות", אמר רגב.