תחזוקת מבנים בעסקה של עד 120 מיליון שקל: אפקון רוכשת 70% מקבוצת נתון

קבוצת נתון מאגדת מספר חברות שמעניקות שירותים בתחומי הניהול, האחזקה, הניקיון והאבטחה • התמורה שתשלם אפקון עבור רכישת השליטה תיגזר מה-EBITDA של החברות הללו לשנת 2021, והיא צפויה לעמוד על 90-120 מיליון שקל

ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי
ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי

אפקון החזקות , שבשליטת קבוצת שלמה, תרכוש 70% מקבוצת הניהול ותחזוקת המבנים "נתון", בתמורה לסכום המוערך בכ-90-120 מיליון שקל. 

לפי מזכר ההבנות שנחתם, התמורה תיגזר מה-EBITDA של כל אחת מהחברות הנרכשות לשנת 2021, תוך התאמות נוספות בהתבסס על נוסחה שנקבעה, כאשר התמורה בגין 70% מהחברה צפויה לעמוד כאמור על סכום של 90-120 מיליון שקל. העסקה צפויה להיות מושלמת באפריל 2022, בכפוף לחתימה על הסכם וקבלת האישורים הנדרשים.

מהדיווח של החברה עולה שבתום 36 חודשים ממועד השלמת העסקה, לאפקון תהיה זכות לחייב את המוכרים למכור לה את יתרת מניותיהם בכל החברות (אופציית call), ולמוכרים תהיה זכות לחייב את אפקון לרכוש מהם את יתרת מניותיהם (אופציית put), הכל כמקשה אחת. אפקון תהיה רשאית לשלם בגין מימוש האופציות במניות של החברה בהנחה שנקבעה לעומת מחיר השוק של המניה במועד המימוש.

תשואה של 90% בשנה

אפקון נמצאת בשליטת עתליה שמלצר, אלמנתו של שלמה שמלצר ז"ל, ומנוהלת בידי ירון קריסי. כיו"ר מכהן ישראל רייף, חתנו של שמלצר ז"ל. החברה פעילה בארבעה מגזרים עיקריים: מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות, תחום הבקרה והאוטומציה, תחום הסחר ותחום התקשורת.

החברה נסחרת בבורסה התל אביבית בשווי שוק של כ-1 מיליארד שקל, לאחר שזינקה בקרוב ל-90% בשנה האחרונה. בתקופה האחרונה הצמיחה האטה והתשואה של המניה עומדת על כ-2.5% בלבד בשלושת החודשים האחרונים. את שנת 2020 סיימה המניה בירידה של 12%.

לפני כשבוע דיווחה אפקון כי חתמה על הסכם פיתוח נוסף של פרויקט אנרגיה סולארית בספרד, בהספק פוטנציאלי של כ-250 מגה וואט. סך עלות הקמת הפרויקט צפויה לעמוד על 170-180 מיליון אירו, כאשר ההון העצמי הנדרש צפוי לעמוד על כ-80 מיליון אירו.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה אפקון עם הכנסות של 525.7 מיליון שקל לעומת כ-430.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה בהיקף הפעילות הביאה לעלייה חדה ברווח הנקי שהסתכם ב-13.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 4.8 מיליון שקל בשנה שעברה. צבר ההזמנות של החברה צמח ב-10% והסתכם בכ-2.58 מיליארד שקל.

מתפעלת נכסים בשטח של 5 מיליון מ"ר

קבוצת נתון החלה את פעילותה בשנת 1997, והיא מאגדת מספר חברות הפועלות לפי מודל ה-IFM - העמדת סל שירותים בתחום הניהול והאחזקה תחת קורת גג אחת (ONE STOP SHOP). שירותי הקבוצה כוללים ניהול, אחזקה, ניקיון, שמירה ואבטחה. בהתאם למוסכם, יו"ר קבוצת נתון חזי נוראל ימשיך לכהן בתפקידו. 

בין מאות לקוחות קבוצת נתון נמנים בתי חולים, אוניברסיטאות, קריות ממשלה, משרדי ממשלה, חברות ביטוח, בנקים, מרכזים מסחריים, חברות הייטק ועוד. הקבוצה מנהלת ומתפעלת נכסים בפריסה ארצית בשטח של כ-5 מיליון מ"ר ומעסיקה כ-3,500 עובדים.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות, ציין כי מדובר ברכישה משמעותית ואסטרטגית עבור אפקון. "תחום ניהול, תחזוקה ושירותים למבנים משלים וסינרגטי לפעילותנו, ואנו רואים בעסקה השלמה וחיזוק של היצע השירותים ללקוחותינו".

חזי נוראל, מייסד ובעלים של קבוצת נתון, מסר כי "השותפות תגדיל את יכולות קבוצת נתון באמצעות המוצרים, פלטפורמות הטכנולוגיה והחדשנות של אפקון, לטובת לקוחותיה הוותיקים והחדשים של נתון ותצעיד אותה לאתגרי העתיד".

את חברת אפקון מייצג עו"ד יוסף שם טוב ממשרד שם טוב. את קבוצת נתון מייצגים עוה"ד שגיא גרוס, דניאל קלינמן ואיזבל פשייב ממשרד ברנע.