"הדבר הכי קשה עוד לפנינו, בכל זאת זה יעלה את ערך הדירות"

חמישה בניינים ברחוב יהודה הימית פינת שדרות ירושלים ביפו יחוזקו • בנוסף ל-100 הדירות הקיימות ייבנו עוד 73 דירות

יהודה הימית פינת שדרות ירושלים, יפו / הדמיה: איוולב מדיה
יהודה הימית פינת שדרות ירושלים, יפו / הדמיה: איוולב מדיה

סיפור הפרויקט:

מדובר על חמישה בניינים המחוברים יחד, ובאמצע חניה. המיקום: ליד שדרות ירושלים ביפו ולא הרחק מהקו האדום של הרכבת הקלה. במתחם דיירים ותיקים - יהודים וערבים, מבוגרים וצעירים. "החיים בבניינים נראו זוועה", מספרת אסטה דלרן מוועד הדיירים בבניין. "הבניינים ישנים, חוטי החשמל גלויים, ישנן נזילות מים, חזיתות הבניינים נראות רע מאוד, דברים שמאפיינים בעיקר שכונת מצוקה".

היוזמה להתחדשות עירונית הגיעה מצד הדיירים. לפני כשמונה שנים פנו דיירים מאחד הבניינים לחברת קן התור התחדשות עירונית. "אחרי שחתמו, הבנו שכדי להוציא את התוכניות לפועל צריך לצרף את שאר הבניינים במתחם. זה לקח שנתיים ובסופו של דבר כל דיירי הבניינים התגבשו במטרה לשפר את איכות החיים שלהם", נמסר מהחברה,

"התהליך לקבלת היתר הבנייה היה ארוך ומסובך וכלל אישור תוכנית עיצוב והוצאת היתר בנייה לשלושה בניינים בנפרד. במקביל לקידום התוכנית פעלה החברה להסדרת הרישום של בעלי הדירות בטאבו".

הפרויקט יכלול את חיזוקן של 100 יחידות דיור ו-10 חנויות וכן חפירת חניון תת-קרקעי ותוספת 73 דירות - והכול בזמן שבעלי הדירות גרים במתחם.

"הדבר הכי קשה עוד לפנינו", מדגישה דלמן, "משום שלא מדובר על פינוי-בינוי, אלא על פרויקט חיזוק, כלומר נמשיך לחיות בבתים בזמן שהעבודות מתבצעות בחוץ, מה גם שלא יהיו לנו חניות עד אשר יסיימו את הפרויקט". בכל זאת, לדבריה: "לפי התוכניות זה אמור להיות מדהים, מה גם שזה יעלה את ערך הדירות".

"אני ממליצה לכל מי שנמצא בתהליך דומה לנסות לדחוף לכיוון פינוי-בינוי, ולא חיזוק מבנים. לצערי במקרה שלנו זה לא התאפשר בגלל סיבות רבות. יחד עם זאת, גם פרויקט כמו שלנו הוא מצוין למי שגר בבניין ישן ומוזנח".

יהודה הימית פינת שדרות ירושלים, יפו - לפני ואחרי / צילום: עומר ניב
 יהודה הימית פינת שדרות ירושלים, יפו - לפני ואחרי / צילום: עומר ניב

התמורה ליזם:

73 דירות חדשות, החל מדירות 3 חדרים ועד דירות גן ופנטהאוזים, וכן שלוש חנויות.

התמורה לדיירים:

הרחבות, ממ"ד, מרפסת, מעלית, חניה בחניון תת-קרקעי ושיפוץ כלל השטחים הציבוריים. כמו ען חצר פנימית במרכז המתחם הכוללת פינות ישיבה וצמחייה והורדת כלל החניות לחניון תת-קרקעי.

הפרויקט: Jaffa Courtyard, יהודה הימית 10־14, שד' ירושלים 48, מגן אברהם 13, יפו
היזם: קן התור התחדשות עירונית
הקבלן המבצע: קן התור הנדסה ובניין
האדריכל: עופר סגל ואסף ארז
עו"ד הדיירים: דולפין מינצר כרמון ממשרד מינצר, כרמון, נסים
עו"ד היזם: גילי נאור וברק קינן ממשרד מ. פירון ושות'