אלון מאסק מכר מניות טסלה נוספות בשווי של יותר מ-900 מיליון דולר

מנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי מכר מאות אלפי מניות, ובמקביל מימש אופציות לרכישת 2.1 מיליון מניות לפי מחיר משתלם במיוחד של 6.24 דולר למניה • למאסק נותרו עוד 5 מיליון אופציות למימוש לפני אוגוסט הקרוב

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Associated Press, Jae C. Hong
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

מנכ"ל טסלה אלון מאסק ממשיך למכור מניות בחברת הרכב החשמלי שייסד. לפי מסמכים שהגיש לרשות ניירות ערך (SEC) אמש, מאסק נפרד מעוד 934,091 מניות בשווי של 906.5 מיליון דולר.

במקביל, הוא מימש אופציות לרכישת 2.13 מיליון מניות במחיר מימוש משתלם במיוחד (בהשוואה ל-966 דולר בנעילה אמש) של 6.24 דולר למניה שהוענקה לו באמצעות חבילת פיצויים משנת 2012.

ביום שישי האחרון מאסק חשף שמכר עוד מניות של טסלה (ומימש אופציות לרכישת 2.17 מיליון מניות), ותוך כדי גם התבדח על פרישה מעבודתו. "חושב לעזוב את העבודות שלי ולהפוך למשפיען במשרה מלאה", צייץ בטוויטר.

הסקר, מכירת המניות והמניעים

ב-6 בנובמבר, נזכיר, מאסק ביקש מהעוקבים שלו בטוויטר להצביע אם עליו למכור 10% מהחזקותיו בטסלה. "בזמן האחרון יש ביקורת על כך שרווחים לא ממומשים הם אמצעי להתחמקות ממס, אז אני מציע למכור 10% ממניות טסלה שלי. אתם תומכים?", שאל בציוץ.

קרוב ל-58% מ-3.5 מיליון המצביעים הצביעו "כן", ומספר ימים לאחר מכן דיווח מאסק לרשות ניירות ערך כי מכר מניות בהיקף של 5 מיליארד דולר. שבוע לאחר מכן מכר עוד מניות בשווי של כ-687 מיליון דולר. גם החודש כבר הספיק לדווח על מכירת מניות בהיקף של 2.87 מיליארד דולר. מאסק עדיין צריך למכור עוד כ-5 מיליון מניות כדי לקיים את ההבטחה מהסקר. 

המניעים למכירת המניות ככל הנראה לא באמת קשורים לתוצאות הסקר, שכן למאסק היו אופציות ל-22.8 מיליון מניות טסלה בעת העלאת הסקר (לפי מחיר של 6.24 דולר כאמור), שאמורות לפקוע באוגוסט הקרוב - בהתחשב במחיר המניה היום, זו הטבה ששווה מעל ל-20 מיליארד דולר.

מאסק יידרש לשלם מס הכנסה של 37% על ההטבה הזו, ובנוסף יידרש לשלם מס השקעה של 3.7% ומס של מדינת קליפורניה בשיעור של 13.3%, וכדי לשלם את המס מאסק חייב להצטייד במזומנים. למאסק עדיין יש מיליוני אופציות למניות שהוא צריך לממש.

מאסק נבחר זה עתה לאיש השנה של 2021 של מגזין טיים. "איש השנה הוא סמן של השפעה, ומעטים הפרטים אשר השפיעו יותר מאשר מאסק על החיים על פני כדור הארץ, ואולי גם על החיים מחוצה לו", כתב העורך הראשי של מגזין טיים, אדוארד פלסנטל. "בשנת 2021 מאסק הפך לא רק לאיש העשיר בעולם, אלא אולי גם לדוגמה העשירה ביותר לשינוי המסיבי בחברה שלנו".