מה הוא עושה כדי להחזיר את האגו למקום: ההמלצות של מנכ"ל תמיר פישמן

איפה הוא מבלה עם הילדים שלו (וגם מחנך אותם), מה גורם לו לשחרר לחץ, על איזה ספר הוא ממליץ לחברות כדי לשרוד, ואיך לדעתו צריך לדבר עם מנהל פחדן • ההמלצות של אלדד תמיר, מנכ"ל ומייסד תמיר פישמן

אלדד תמיר / צילום: שריי עוז
אלדד תמיר / צילום: שריי עוז

אלדד תמיר (59), גרוש + 5, גר בתל אביב. בשנת 1997 הקים את בית ההשקעות תמיר פישמן, ומשמש כמנכ"ל. יו"ר ומייסד סטארט-אפ הפיטנק finq. פרשן כלכלי בטלוויזיה וברדיו וחבר בפאנל המשקיעים בתוכנית "הכרישים"

1. ספר ניהול
היתרון התחרותי, מייקל פורטר
הספר של פורטר ממפה את האסטרטגיות של חברות ליצירת יתרון תחרותי בר־קיימא. מנהלים רבים יכולים להגדיל את רווחי החברה או הצמיחה בטווח הקרוב כי הם מנהלים טוב את מה שכבר קיים. לתקופה מסוימת העולם יכול לחשוב שהם מנהלים מעולים, אך הזמן יראה שלא בהכרח. לא באמת קשה לנהל את מה שקיים. בדרך כלל המנהלים הללו אלופים בקיצוצים, פיטורים, סגירת פעילויות, מכירת נכסים וכדומה. העובדה שחברה מובילה בשוק עכשיו לא אומרת שהיא תהיה שם לנצח.

2. פודקאסט
כסף, השקעות והתפתחות אישית, גורו נדל"ן

פרק 13, שבו אני מתארח, מדבר על מנגנון הפחד של משקיעים. כמעט כל המנהלים רצו מתישהו לעשות מהלך שכולם אמרו להם עליו "זה לא יצליח". כמעט כל חשיבה יצירתית תיתקל בהתנגדות, פחד מניע את האדם. אבל מנהיג טוב יעשה דברים גדולים ומהפכניים, גם כששאר האנשים בסביבתו ירצו את הגבינה בדיוק במקום שבו היא הייתה אתמול.

3. ספורט
ריצה בים

אני נוהג לרוץ על החוף פעמיים־שלוש בשבוע. החיבור לטבע, לחול, הפעלת הגוף וההתמודדות עם הקושי מנקים את התחושה שאני אולי טוב יותר, חשוב יותר, מוצלח יותר, הם מכניסים את שד האגו בחזרה למקום שבו לו ולי טוב יותר. ואם הוא קופץ לי שוב - כי האגו לא שבע לעולם - אני מיד יוצא לריצה.

4. יעד לחופשה
סקי בהרי האלפים

מנהל טוב מבין את המגבלות הנפשיות של סיר הלחץ שהוא נמצא בו, וחייב להיות קשוב לעצמו. חופשת סקי בהרי האלפים היא עבורי המקום המושלם לשחרור לחצים ומתח. החיבור לטבע מכניס הכול לפרופורציה והגלישה אל מול הפחד מאפשרת את הניתוק המושלם מהסביבה העסקית.

5 בילוי עם ילדים
משחק כדורגל

אני אוהד את מכבי תל אביב, ודואג לקחת את ילדיי מגיל צעיר למשחקי כדורגל. שם אפשר ללמוד בכל שנייה ושנייה על מנהיגות (של המאמן, הבעלים, השחקנים, הקהל), על הגנה והתקפה, על אחד מול רבים. אני לא מכיר קבוצה שמתפקדת טוב ללא מנהיג, ומנהיג טוב חייב לגרום לאנשים ללכת בדרך שלו. הכדורגל הוא הזדמנות טובה ללמוד על זה.