חנות הדגל של M&M’s בטיימס סקוור נמכרת - וזה סימן מתוק

העסקה הזו היא אחת הגדולות בניו יורק מאז תחילת המגפה

חנות m&m בטיימס סקוור / צילום: Shutterstock
חנות m&m בטיימס סקוור / צילום: Shutterstock

סימני חיים בענף הקמעונאות במידטאון מנהטן, לאחר שתי עסקאות נדל"ן שהן בין הגדולות שהיו בעיר מאז תחילת המגפה.

Paramount Group, קבוצה העוסקת בהשקעות נדל"ן, הסכימה לשלם (יחד עם שותף) יותר מ-190 מיליון דולר על שטח בברודוויי 1600 שמאכלס את חנות הדגל של M&M’s, כך לפי גורמים המכירים את הנושא. בחנות, המשתרעת על שטח 2,320 מ"ר על פני שלוש קומות, נמכרים ממתקים ומתנות, והיא מאפשרת ללקוחות להזמין ממתקים מותאמים אישית. החברה תישאר השוכרת תחת החוזה הקיים עד 2036.

העסקה הזו היא איתות מעודד לרובע טיימס סקוור. המגפה רוקנה לגמרי את בנייני המשרדים והתיירות נעלמה, כך שהרובע השוקק נעשה שקט. השכונה נפגעה במיוחד מהירידה החדה במספר התיירים מחו"ל.

העסקה נעשתה על ידי צוות Cushman & Wakefield, בהובלת דאג הרמון ואדם ספייס, שהיו אחראים גם לעסקה אחרת מהזמן האחרון, למכירת שטח מסחרי בפיפת אווניו 530, בעסקה שגם היא נחתמה בסכום של 190 מיליון דולר.

אמנם העסקה בפיפת אווניו 530 הייתה גבוהה יחסית לאזור היום, אבל היא נמוכה ב-100 מיליון דולר מהסכום שהבעלים הנוכחיים שילמו ב-2014, וזו עדות לכמה ירדו מחירי הנכסים באזור בשנים האחרונות.

ועדיין, אומר הרמון, העסקאות בתחום הקמעונאות בברודווי ובפיפת אווניו מוכיחות את האמון שיש למשקיעים בכך ששלושת הסקטורים הכי מאתגרים במידטאון - קמעונאות, תיירות וטיימס סקוור במסלול החלמה.

"כל השלושה חטפו מכה קשה במגפה, וכולם מתאוששים בקצב מהיר ממה שחזו אפילו האופטימיים ביותר", אומר הרמון.

תנועת הולכי הרגל בטיימס סקוור משתפרת, אבל עדיין לא הגיעה לרמתה מלפני המגפה, אומרים ב-Times Square Alliance, עמותה שפועלת לטובת השכונה והעסקים בה. יותר מ-300 אלף אנשים ביקרו בטיימס סקוור ביום שאחרי חג ההודיה, הכי הרבה מאז שהחלה המגפה, אבל עדיין 20% פחות מתנועת הולכי הרגל באותו יום ב-2019. טום האריס, נשיא העמותה, אומר שהקמעונאות מתאוששת, וש-77% מהחנויות פתוחות כעת, עלייה מ-50% במאי.

אבל כמו אזורים אחרים שתלויים בתיירות ובעובדי המשרדים, הקמעונאים בטיימס סקוור עדיין במצב גרוע בהרבה משהיו לפני המגפה, ואילו המגורים מתאוששים הרבה יותר מהר. מחקר שערך לאחרונה REBNY, מצא שמחיר הביקוש לשכירות קמעונאית בטיימס סקוור צנח אל מתחת ל-1,000 דולר לרגל רבועה בסתיו הזה, בפעם הראשונה מאז 2008.

ירידת המחיר אינה רק בגדר חדשות רעות. קית דיקוסטר, מנהל המידע והמדיניות ב-REBNY, אומר שכמה חברות מזון שבעבר לא יכלו להרשות לעצמן לשכור מקום בטיימס סקוור, חתמו על חוזים השנה. "אני חושב שזה הולך בכיוון הנכון", אומר דיקוסטר.

"לא בחזרה לימים שלפני המגפה, אבל בכיוון".

העסקה בברודוויי 1600 נדחתה בגלל המגפה. הבעלים, Sherwood Equities, העמידה את הנכס על המדף לפני שנתיים. חברת הנדל"ן הפרטית קנתה את ברודוויי 1600, ואז בניין משרדים, בשנת 1987. החברה הרסה אותו ב-2004 ואז בנתה מגדל בן 25 שכולל דירות מגורים ויחידה מסחרית שמאוכלסת על ידי M&M’s World.