המידע הרפואי שווה כסף: אורקל רוכשת את חברת הרשומות הרפואיות Cerner תמורת 28.3 מיליארד דולר

סרנר היא חברת תוכנה אשר מפתחת מערכות ייעודיות ל בית חולים , בהן נאגר מידע רפואי ועובר סוגים שונים של ניתוח

לארי אליסון, מייסד-שותף של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל / צילום: Reuters, Robert Galbraith
לארי אליסון, מייסד-שותף של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

ענקית התוכנה אורקל הודיעה כי חתמה על עסקה לרכישת חברת הרשומות הרפואיות Cerner ה-28.3 מיליארד דולר במזומן. זוהי העסקה הגדולה ביותר עבור אורקל עד היום. בעקבות ההודעה ירדה מניית אורקל 4% היום במסחר בוול סטריט. היא משלימה ירידות של 11% סוף השבוע אז חשף הוול סטריט ג'ורנל את הסיפור, וכעת שוויה של אורקל עומד על 247 מיליארד דולר.

כמו ענקיות תוכנה נוספות, גם אורקל מחפשת את דרכה לנוכחות משמעותית יותר בתחום הבריאות. כבר יש לה פעילות בתחום, והיא מציעה טכנולוגיה בתחום ביטוחי הבריאות, ניהול מערכות בריאות וניהול בריאות הציבור.

סרנר גם היא חברת תוכנה אשר מפתחת מערכות ייעודיות לבית חולים, בהן נאגר מידע רפואי ועובר סוגים שונים של ניתוח. סרנר הנסחרת לפי שווי של כ-23 מיליארד דולר, כך  שמדובר בפרמיה סבירה לרכישה מסוג זה, אולי אף לכיוון הנמוך. בנוסף לעצם הפעילות של סרנר, אורקל מקבלת בעסקה זו גם את המידע שנצבר בחברה. היא תוכל לאמן עליו את האלגוריתמים שלה בתחום הרפואי. אורקל החלה להתפתח בשנים האחרונות יותר בתחום הענן, והרכישה של סרנר גם היא צעד נוסף בכיוון הזה.

לדברי צפרא כץ, המנכ"לית הישראלית-לשעבר של אורקל, פעילות סרנר תתרום לשורה התחתונה במונחי non-GAAP כבר מהשנה הראשונה לאחר הסגירה.

עסקה זו מדגימה כי הבריאות הוא השוק הענק האחרון בו מעוניינות חברות התוכנה הגדולות לבצע מהפיכה, והן כרגע מתחרות זו בזו, וגם בחברות שמגיעות במקור מן התחום הרפואי, על הבכורה בממשק בין בריאות לטכנולוגיה. העסקה גם שמה תג מחיר גבוה לפעילות בתחום התוכנה והמידע בתחום הרפואי. לא רק שוק ההון מוכן לשלם על כך, אלא גם ענקיות הטכנולוגיה עצמן.

אורקל  רשמה ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר הכנסות של 9.7 מיליארד דולר, גידול של 4% לעומת הרבעון המקביל, ורווח של 2.5 מיליארד דולר. סרנר רשמה הכנסות של 1.47 מיליארד דולר, צמיחה של 7%, ורווח של 176 מיליון דולר.