אלקטרה נדל"ן מקימה קרן להשקעות במקבצי דיור בארה"ב עם יעד גיוס של מיליארד דולר

אלקטרה נדל"ן משיקה קרן רביעית להשקעות במקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב • מנהלת היום כ-2.7 מיליארד דולר • לאחרונה הודיעה שהיא פועלת להקמת קרן שתשקיע בתחום המשרדים בבריטניה, שתגייס כ-200 מיליון פאונד

מקבץ דיור במיאמי, שהחברה מכרה ברווח של 40 מיליון דולר / צילום: אלקטרה נדל''ן
מקבץ דיור במיאמי, שהחברה מכרה ברווח של 40 מיליון דולר / צילום: אלקטרה נדל''ן

חברת אלקטרה נדל"ן  דיווחה הבוקר (ג') על השקת קרן רביעית להשקעות במקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב עם יעד גיוס של מיליארד דולר. נכון להיום מנהלת החברה כ-2.7 מיליארד דולר באמצעות ארבע קרנות השקעה פעילות, עסקאות משותפות לצד הקרנות ושותפות ריט להשקעה במלונות.

קרן ההשקעות השלישית להשקעות במקבצי דיור סיימה ביולי 2021 את שלב הגיוס לקרן בהיקף התחייבויות של כ-980 מיליון דולר, לעומת יעד גיוס של כ-500 מיליון דולר בעת השקתה.

לאחרונה עדכנה אלקטרה נדל"ן על הרחבת פעילותה בתחום קרנות ההשקעה גם אל מחוץ לארה"ב. החברה הודיעה, כי היא פועלת להקמת קרן שתשקיע בתחום המשרדים בבריטניה, ושתגייס סכום של כ-200 מיליון פאונד ממשקיעים פרטיים ומוסדיים.

אלקטרה נדל"ן סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2021 עם עלייה חדה בהכנסותיה לכ-188 מיליון שקל, ועם גידול של כ-280% ברווח הנקי לכ-133.4 מיליון שקל.

בחודש יולי דיווחה כי הקרן הראשונה שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, המחזיקה ב-41.6% מהזכויות במקבץ דיור במיאמי, פלורידה, חתמה על עסקה למכירת זכויותיה בנכס בתמורה ל-99 מיליון דולר. הנכס נרכש בחודש מאי 2017 במחיר של כ-61.2 מיליון דולר, כך שמדובר ברווח של קרוב ל-40 מיליון דולר.

אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו  מנהלת כיום כ-31 אלף יחידות דיור ב-97 מקבצי דיור בארה"ב, בנוסף ל-32 עסקאות למתן הלוואות לביצוע רכישה של מקבצי דיור באמצעות קרן החוב. בנוסף, מחזיקה החברה בכ-1,050 בתים צמודי קרקע ושלושה בתי מלון בארה"ב. המנכ"ל גיל רושינק מסר כי "אלקטרה נדל"ן נמצאת בתנופת פעילות וביישום המודל העסקי, שבבסיסו הקמת קרנות פרייבט אקוויטי, המתמקדות בהשקעה בנכסי בסיס יציבים, לצד פוטנציאל השבחה משמעותי. בכל הקרנות אלקטרה נדל"ן היא השותף הכללי, ועל פי מודל זה ממקסמת את פוטנציאל יצירת הערך עבור בעלי מניותיה".