אלון מאסק אומר שהוא גר בבית של 50 אלף דולר. הוא לא מזכיר את האחוזה באוסטין

האיש העשיר ביותר בעולם, שאמר בשנה שעברה שהוא מוכר את נכסיו הפיזיים, גר באחוזה של חבר מיליארדר ומחפש לקנות ארמון משל עצמו בטקסס

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

כש"טיים" קבע שאלון מאסק הוא "איש השנה" של העיתון, המגזין צייר תמונה ספרטנית של תנאי המחיה שלו. "לאיש העשיר ביותר בעולם אין בית בבעלותו", היה המשפט הפותח של הכתבה.

המגזין חזר על מה שהפך למרכיב ליבה בדמות הציבורית של מאסק. מאז שנה שעברה, כשהמיליארדר, שמכהן כמנכ"ל טסלה ו־SpaceX, הכריז שהוא "מוכר כמעט את כל הרכוש הפיזי" שלו במאמץ לפשט את אורח חייו, תואר מאסק שוב ושוב כאיש בעל טעם צנוע.

"הבית העיקרי שלי הוא בקירוב בית של 50 אלף דולר בבוקה צ'יקה/סטארבייס שאני שוכר מ־SpaceX", צייץ ביוני, בהתייחסות לעיר בטקסס לא רחוק מהגבול עם מקסיקו הסמוכה למתקן שיגור הטילים של SpaceX. "אבל הוא די מגניב".

מה שמאסק לא אמר, ומה שמעט אנשים יודעים, הוא שבמשך בערך שנה הוא גם גר באחוזה על שפת המים באוסטין בבעלות חבר עשיר שכינויו "קני", כך אמרו אנשים המכירים את הנושא. בית כל כך מפואר שהיה הבית היקר ביותר שהיה רשום בבירת טקסס כשנמכר לפני כמה שנים בלבד.

מאסק גם העסיק סדרה של סוכני נדל"ן שהראו לו אחוזות באזור אוסטין לרכישה - וסייר בכמה מהבתים באופן אישי, כך אמרו כמה מהאנשים.

הבית באוסטין שבו גר מאסק שייך לקן האורי, מיליארדר בזכות עצמו שמכיר את מאסק כבר כמה עשורים. השהות של מאסק שם הייתה כל כך חשאית שכמה חברים של האורי אמרו שלא היו מודעים לסידור ביניהם.

האורי הוא מייסד שותף של פייפל - החברה שבה היה מאסק מנהל בכיר בתחילת הקריירה שלו - ואחר כך, לצד המשקיע המהולל פיטר ת'יל, ייסד את קרן המייסדים, קרן ההון סיכון שתמכה בכמה מהחברות שהקים מאסק.

שלושת האנשים נחשבים לחלק ממה שכונה באופן פופולרי "המאפיה של פייפל", קבוצה של מנהלים בכירים בחברה לשעבר שהמשיכו להצלחות אחרות בתחום.

ב־2017, צייץ מאסק שהוא ביקר במסיבה שהיו בה השחקנים לאונרדו די קפריו ואורלנדו בלום כשהלך להגיד שלום להאורי.

האורי שירת כשגריר ארה"ב לשבדיה במחצית השנייה של כהונת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. מאז שנגמרה הקדנציה שלו, מטייל האורי בעולם, כולל רדיפה אחרי סופות טורנדו ואירועי מזג אוויר קיצוניים אחרים בתור תחביב, כך אומרים אנשים המכירים אותו.

הוא הותיר את ביתו פנוי למאסק, שאמר בשנה שעברה שעבר לטקסס. מוקדם יותר השנה, העביר את המשרדים הראשיים של טסלה לפאתי אוסטין.

האורי ומאסק מכחישים

הנכס כולל כמעט 745 מ"ר של חללים פנימיים על חצי אי שבולט לנהר קולורדו למרגלות הר בונל בשכונה אקסקלוסיבית של אוסטין, כך ניתן ללמוד מרישומי הנכס. יש בו בריכה, ג'קוזי ומגלשת סירות פרטית, והוא מוגן על ידי כמה שערים וביתן שמירה כחלק מפרויקט בנייה יוקרתי הנקרא "Watersedge".

הבית באוסטין / צילום: zillow
 הבית באוסטין / צילום: zillow

האחוזה הזו נמכרה תמורת יותר מ־12 מיליון דולר ב־2018; סוכני מקרקעין אומרים שכעת תימכר במכפלה של סכום זה, מה שמשקף את שוק הדיור המשגשג בעיר. לא ניתן היה לקבוע אם מאסק שילם להאורי על השימוש בנכס. מאסק שווה כ־240 מיליארד דולר. אף אחד מהשניים לא הגיב לבקשות תגובה.

לאחר פרסום הכתבה, האורי, כתב בהודעת טקסט: "אלון לא גר בבית שלי, הוא גר בדרום טקסס. הוא שהה בבית שלי כאורח מעת לעת כשנסע לאוסטין".

מאסק, לאחר פרסום הכתבה, אמר לאתר Insider: "אני לא גר שם ולא מחפש לקנות בית בשום מקום".

הבית באוסטין / צילום: zillow
 הבית באוסטין / צילום: zillow

שהותו הממושכת של מאסק באחוזה באוסטין, וכן הרדיפה המתמשכת אחר נכס ראוותני לא רחוק משם, מסבכת את הנרטיב שטיפח לעצמו. לפני כמה שנים, הייתה תקופה מסוימת בה ישן על כרית לבנה ללא ציפה מתחת לשולחן שלו במפעל של טסלה בסן פרנציסקו.

בשנה שעברה הבטיח בטוויטר ש"לא יהיה לי בית" וקיים את ההבטחה כשמכר כמה בתים שהיו בבעלותו.

"אני כן גר בבית של 50 אלף דולר", כתב בטוויטר ביולי. הרישומים הציבוריים מראים שהוא רשום כמצביע במחוז קמרון, טקסס, לא רחוק מחוף בוקה צ'יקה, בבית שנבנה ב־1971 על שטח של חמישית אקר. הבית שייך לחברה שלו SpaceX, על פי הרישום.

מאסק מחפש נכס באוסטין

בחודשים האחרונים, מאסק ונציגיו העסיקו סדרה של סוכני נדל"ן מאוסטין על מנת לצוד נכס שווה באזור, כך אמרו אנשים המכירים את הנושא. היועצים הפיננסיים האישיים שלו שלחו סדרה של דרישות למתווכים, כולל צורך בשטח אדמה נרחב, שכיום אין לקנייה בנכסים המוצעים בשוק, כך אמרו האנשים.

מאסק סייר בכמה בתים בעצמו, כך אמרו שניים מהאנשים. בין הבתים בהם ביטא עניין, אמרו האנשים, אחוזה שנבנתה לפי הזמנה ושייכת למעצבת התכשיטים הנודעת קנדרה סקוט.

סקוט, שסירבה להגיב דרך דוברת שלה, הייתה פתוחה לסגור עסקה, אבל מאסק לא הופיע לכמה פגישות לסייר בבית, אמר אחד האנשים.

אחד הדברים החשובים ביותר עבור מאסק הוא פרטיותו, אמרו אנשים המכירים את חיפוש הדירות שלו.

חיפוש הבית סודי עד כדי כך, אמרו, שכמה ממוכרי הבתים ברמה גבוהה באוסטין אומרים שזה יישאר בסוד אפילו לאחר שייבחר וייקנה נכס כלשהו. כשהבית היקר ביותר הרשום בטקסס נמכר תמורת כ־39 מיליון דולר מוקדם יותר השנה לחברה בע"מ מקליפורניה שיש לה קשרים למאסק, הסתובבה בשכונה שמועה שהרוכש היה מאסק עצמו.

הוא לא היה הרוכש, אמר ג'וני ג'ונס, איש עסקים שהיה בעלי הבית הקודם ומצא עצמו בתור מי שהוטל עליו להסות את השמועה הזו.

מישל טרנקוויסט, סוכנת מקרקעין שייצגה את ג'ונס במכירה, אמרה שהיא ממשיכה לקבל שבחים שאינם במקומם. "כבר חמישה אנשים אמרו לי, 'את יודעת, אלון קנה את הבית שלך'", אמרה טרנקוויסט. "אני אומרת להם שאם אלון היה מי שקנה את הבית שלי, אין לי מושג לגבי זה".

רבקה אליוט השתתפה בהכנת הכתבה.