מנכ"ל חדש בחברת ההחזקות של מגדל: סמנכ"ל הכספים יוסי בן ברוך

בתחילת החודש הודיע יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, ששימש גם כמנכ"ל חברת ההחזקות, כי הוא מתפטר מתפקיד מנכ"ל מגדל החזקות

יוסי בן ברוך / צילום: סיון פרג'
יוסי בן ברוך / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל חדש בחברת ההחזקות של חברת הביטוח מגדל. סמנכ"ל הכספים והמשנה למנכ"ל, יוסי בן ברוך, מונה לתפקיד. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2022.

בתחילת החודש הודיע יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, ששימש גם כמנכ"ל חברת ההחזקות, כי הוא מתפטר מתפקיד מנכ"ל מגדל החזקות. רון-טל הודיע לחברה כי הוא יסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר, אך יישאר בתפקיד יו"ר מגדל חברה לביטוח.

ההחלטה של רון-טל נעשתה על רקע החלטת האספה הכללית של החברה מתחילת החודש שעבר, שלא לאשר לו פטור מתביעות שיוגשו נגדו במסגרת תפקידו כמנכ"ל חברת ההחזקות ושיפוי בגין תפקידו זה, ומאחר שלעמדתו אין זה נכון שימשיך לשאת באחריות הכרוכה בתפקיד, ללא השיפוי והפטור הללו. בנוסף, החליטה אז האספה כי מגדל החזקות לא תשתתף בעלות שכרו של רון-טל, המהווה 10% מתשלום השכר. את היתר הוא מקבל מחברת הביטוח, שבה הוא משמש כיו"ר.

נציין, כי כאשר מדובר על אספת מגדל החזקות מדובר למעשה על החלטה של בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, המחזיק בכ-64.3% ממניות החברה. בעל השליטה החליט שלא לאשר את שכרו המוגדל של רון-טל, לאחר שזה התנגד למינוי המועמד מטעמו של אליהו לתפקיד המנכ"ל, רונן אגסי.

מכיוון ששכרו של יו"ר חברת הביטוח במגדל מורכב מ-90% המשולמים על ידי חברת הביטוח ו-10% המשולמים על ידי חברת ההחזקות, המשמעות היא שמדובר על קיצוץ, לפחות על הנייר, של 340 אלף שקל. מדובר בתנאים דומים לשל היו"ר הקודם מוטי רוזן, שנאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שבועות ספורים בלבד.