תיקון עולם מזנקת ב-24%: הסכם לאספקת מוצרי קנאביס בבלעדיות עם טבע

במסגרת ההסכם, תיקון עולם תמכור לטבע ישראל שמני קנאביס במתכונת של מוצר מוגמר לצרכן הסופי • טבע תשווק ותמכור את המוצרים בישראל, עזה ושטחי הגדה המערבית, תחת מותג פרטי שלה

אבינועם ספיר, מנכ''ל תיקון עולם-קנביט / צילום: ראובן קפוצינסקי
אבינועם ספיר, מנכ''ל תיקון עולם-קנביט / צילום: ראובן קפוצינסקי

מניית תיקון עולם קנביט  מזנקת היום (א') ב-24% בבורסה, לאחר שהחברה, העוסקת בגידול ושיווק של קנאביס רפואי, הודיעה על הסכם אספקת מוצרי קנאביס למספר טריטוריות בבלעדיות עם חברת התרופות טבע.

ההסכם נחתם עם חברת טבע ישראל, חברה בת של טבע, ובמסגרתו תיקון עולם תמכור לטבע ישראל באופן בלעדי שמני קנאביס מסוג THC ו-CBD בריכוזים שונים, ואשר יופקו מזנים שונים שפותחו ונחקרו על-ידי החברה, במתכונת של מוצר מוגמר לצרכן הסופי. טבע תשווק ותמכור את המוצרים בישראל, עזה ושטחי הגדה המערבית. לפי ההסכם, המוצרים ישווקו תחת מותג פרטי של טבע.

הערכה: היקף דו-ספרתי של מיליוני דולרים

ההערכות בשוק הן שהיקף המכירות יוכל להגיע לאורך זמן ולאחר תקופת בניית המותג לסכום דו-ספרתי של מיליוני דולרים.

עוד הסכימו הצדדים באופן עקרוני לפעול במשותף בתחום הקנאביס לשימוש רפואי באוקרינה, כאשר הרגולציה שם תאפשר שימוש כזה, ונוסף על כך חתמו על נספח שמסדיר את כניסתם לפעילות משותפת בטריטוריות נוספות כפי שייקבעו ביניהם בעתיד.

ההסכם נחתם לתקופה של 10 שנים שתוארך בהמשך לעוד 9 שנים (בכל פעם לשלוש שנים נוספות), אלא אם אחד מהצדדים יודיע על סיום ההתקשרות. סיום ההסכם יגיע גם במקרה של שינוי רגולטורי, וטבע תוכל להפסיק התקשרות בנוגע למוצר ספציפי לפי החלטתה ובהודעה מראש.

יוסי אופק, מנכ''ל טבע ישראל / צילום: ראובן קפוצ'נסקי
 יוסי אופק, מנכ''ל טבע ישראל / צילום: ראובן קפוצ'נסקי

מנכ"ל טבע ישראל, יוסי אופק, מסר: "תחום הקנאביס הרפואי מתפתח ומתמקצע בקצב מסחרר בישראל, ויש כלפיו פתיחות רבה יותר בארץ ובעולם. כיום ברור לרבים בתעשיית הפארמה ובקהילה הרפואית כי השימוש בשמנים המופקים מזני קנאביס מסוימים עשוי להעניק אפשרויות טיפול נוספות ולתת מענה לצרכים רפואיים לא מסופקים של המטופלים. החלטנו לחבור לתיקון עולם-קנביט ואין לי ספק כי שמני הקנאביס הרפואי, הנחקרים ומיוצרים על-ידם - בהתאם לסטנדרטי האיכות והבטיחות הגבוהים שלנו בטבע - יסייעו לנו בהגשמת ייעודנו לשפר את חיי המטופלים".

מנכ"ל תיקון עולם-קנביט , אבינועם ספיר (שניהל עד השנה שעברה את טבע ישראל), אמר: "אנחנו גאים על הבעת האמון של טבע ישראל שבחרה בנו כשותפיה האסטרטגיים לכניסתה לתחום מוצרי הקנאביס הרפואי. אני סבור שזהו אחד מההסכמים החשובים שנעשו בענף בשנים האחרונות בישראל, אשר ימצב את תיקון עולם-קנביט ואת טבע ישראל כשחקניות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי ההולך ומתפתח בישראל ומחוצה לה".

תיקון עולם-קנביט נסחרת בבורסה בשווי של כ-144 מיליון שקל אחרי ירידה של 34% מתחילת השנה (למרות העלייה ביום ראשון לאחר ההודעה). החברה נוצרה במתכונתה הנוכחית ממיזוג בין קנביט ותיקון עולם, לאחר שבתחילת 2020 רכשה קנביט הבורסאית את תיקון עולם, המובילה המסורתית של שוק הקנאביס המקומי, בעסקה של 23 מיליון דולר (וסכומים נוספים מותני-הצלחה). ספיר מונה לתפקיד המנכ"ל במאי 2020 ובראיון לגלובס כעבור מספר חודשים סיפר: "גם כשהייתי מנכ"ל טבע ישראל, ביקשתי לשלב פעילות קנאביס בחברה, וחתמנו על הסכם שיווק עם יצרנית משאפי הקנאביס סאיקי. כשהגעתי לפגישה עם תיקון עולם-קנביט, נחשפתי למחקרים הקליניים בזני תיקון עולם, ולא האמנתי שיכולות להיות תוצאות טובות כל כך".