מותו של הסים? באפל בוחנים מהלך מפתיע לאייפונים העתידיים

לפי דיווח ב-Blog do iPhone, גרסאות ה-Pro של האייפונים שיצאו בעוד שנתיים יגיעו עם שני שבבי eSIM מובנים, ולא יהיה אפשר להכניס SIM חיצוני

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc

ענקית הטכנולוגיה אפל בוחנת שילוב של טכנולוגיית eSIM במכשירי האייפון החדשים שיצאו משנת 2023, כך על פי דיווח בבלוג Blog do iPhone. על פי מקורות פנימיים שדיברו עם הבלוג, גרסאות ה-Pro של האייפונים שיצאו בעוד שנתיים, שככל הנראה יקראו אייפון 15 פרו, יגיעו עם שני שבבי eSIM, ולא יהיה אפשר להכניס SIM חיצוני כמו שאנחנו מכירים.

צריך להזכיר, eSIM זה כרטיס שמוטמע בתוך המכשיר בזמן הייצור ולא ניתן לשלוף אותו. כך שאם משלבים את הטכנולוגיה המדוברת, לא צריך לשלב חריצים דרכו מכניסים את ה- SIM של מפעיל הסלולר שלכם - מה שנותן לכם את האפשרות להתחבר לתקשורת סלולרית ולבצע שיחות ולהתחבר לאינטרנט.

על פי הדיווח, יהיו שני כרטיסי eSIM, מה שיאפשר לחבר שני מספרים שונים בו זמנית, כפי שיש עכשיו כבר באייפון 13. אפל לא אישרה את הפרטים לבלוג. לצד זאת, שמועה נוספת מצביעה על כך שהדגמים שיגיעו בשנת 2023 יגיעו בלי שקע טעינה lightning, מה שיוביל לטעינה אלחוטית בלבד.

בנוסף, לפי דיווח של מארק גורמן בניוזלטר שלו Power On, אפל שכרה את ראש יחסי הציבור לתחום ה-AR של מטא, אנדריאה שוברט. דיווח שכזה מוסיף עוד מידע למהלכים הצפויים של אפל להשיק בקרוב משקפי מציאות רבודה (AR) בעתיד. שוברט ניהלה את התקשורת ל-Reality labs של מטא, ועשתה את התקשורת של החברה לגבי אוקולוס (המשקפיים שלה) מאז מרץ 2016.