בעקבות הגאות במשכנתאות: לאומי מקים חטיבה עצמאית לתחום

בראש החטיבה יעמוד אורי יוניסי, שמשמש כיום ראש חטיבת קשרי לקוחות בתוך החטיבה הבנקאית • בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הגדיל הבנק את תיק המשכנתאות ב-13% והוא הסתכם בכ-100 מיליארד שקל 

חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי

בנק לאומי הודיע היום (ד') על הקמת חטיבה חדשה שתתמקד במשכנתאות, וזאת לאור הצמיחה בתחום. הבנק עדכן כי מיקוד פעילות המשכנתאות ייעשה מעתה במסגרת חטיבה ייעודית ועצמאית שבראשה יעמוד אורי יוניסי, שמשמש כיום ראש חטיבת קשרי לקוחות בתוך החטיבה הבנקאית. בתפקידו החדש, יהיה כפוף יוניסי ישירות למנכ"ל הבנק, חנן פרידמן.

לאומי, כמו כל הבנקים, נהנה השנה מאוד מהגאות בשוק המשכנתאות, והגדיל מתחילת השנה את תיק המשכנתאות שלו בשיעור של 13%. התיק עומד נכון לסוף הרבעון שלישי על 99.97 מיליארד שקל, לעומת כ-88 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של לאומי מתחום המשכנתאות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-460 מיליון שקל וברבעון השלישי לבדו ב-176 מיליון שקל.

הגאות בתחום מוסברת בקלות על ידי נתונים שמפרסמת המדינה. ב-11 החודשים הראשונים של השנה נלקחו כ-104 מיליארד שקל במשכנתאות, לעומת שנת השיא, שהייתה השנה שעברה, שבה נלקחו 78 מיליארד שקל במשכנתאות. בעשרת החודשים הראשונים של השנה בוצעו 120.4 אלף עסקאות. בכל שנת 2015, שהייתה שנת השיא עד היום, בוצעו כ-119.5 אלף עסקאות.

הפרדת תחום המשכנתאות לחטיבה עצמאית גורמת לשינוי גם בחטיבה הבנקאית. מעתה, כל נושא הקשר והשירות ללקוחות ירוכז אצל ראש החטיבה הבנקאית, שמוליק ארבל, במטרה לחזק את הקשר ללקוח, החל ממרכז הבנקאות הארצי דרך מרכזי הבנקאות האישית ועד לרמת מנהלי הסניפים והפקידים. זאת במטרה למקד את צורכי הלקוחות בכל קווי העסקים: משקי בית, עסקים קטנים וכו׳.

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, אמר לרגל השינוי המבני כי "מדובר בקפיצת מדרגה בתחום המשכנתאות, המהווה מנוע צמיחה משמעותי לבנק. אנו נמצאים בתנופת עשייה חסרת תקדים".

ראש חטיבת המשכנתאות שזה אך הוקמה, אורי יוניסי, הוסיף: "התחרותיות הגבוהה ושלל האתגרים בשוק מחייבים אותנו לייצר כל העת בידול משמעותי".

ראש החטיבה הבנקאית, שמוליק ארבל: "הפרדת תחום המשכנתאות לחטיבה עצמאית תאפשר לחטיבה הבנקאית להאיץ את הצמיחה העסקית בלקוחות הפרטיים ובעסקים הקטנים".