וולט קורצת לריטייל: מרחיבה את פעילות המשלוחים לעסקים

פעילות הריטייל מהווה כיום כ-10% ממשלוחי וולט • "בעולם זה תחום שפורח בקצב מהיר יותר מישראל"

קמפיין של וולט ישראל / צילום: יח''צ וולט
קמפיין של וולט ישראל / צילום: יח''צ וולט

וולט מעמיקה את פעילות משלוחיה בתחום הריטייל, ומעלה קמפיין ייעודי. כיום מהווה פעילות הריטייל כ-10% ממשלוחי וולט. פעילות זו כוללת משלוחים של מוצרי מכולת (סופריודה, למשל), פארם (Be), מוצרי מעדניה (בשר, יינות, מאפיות) ומוצרים נוספים דוגמת צעצועים, מוצרי גיימינג, ספרים וכיוצא בזה.

"אנחנו מסתכלים על זה כעל עסק אחר", אומר ישראל אברהמי, שמונה לאחרונה למנהל מכירות ריטייל בוולט ישראל, במסגרת השאיפה להגדיל את הפעילות. "זה עסק שעונה על צורך אחר, המוגדר כ-Q Commerce (משלוחים מהירים, מר"ח). בעולם זה תחום שפורח בקצב מהיר יותר מישראל".

זה תחום שבו אתם מתחרים מול שחקנים דוגמת יאנגו וקוויק.
"נכון, אבל זה תחום רחב יותר ממסעדות, כשהוא רווי פוטנציאל - תוך דגש על עסקים מקומיים. כיום, 80% מהמשלוחים נעשים מעסקים מקומיים, ו-20% מרשתות. זו פלטפורמה שמאפשרת לעסק פרטי להתחרות בעסק שיש לו יכולת להקים מערך משלוחים משלו".

אגב, הטריגר להרחיב את התוכן שמשונע על ידי השליחים הגיע בקורונה, עם משלוחים של מוצרי פארם - לנוכח הביקוש לבדיקות קורונה ומוצרי בית מרקחת מבלי לצאת מהבית.

אברהמי מספר על שינוי בצריכת מוצרי המכולת בפורמט הלאסט מייל, לעומת משלוחים מסופרמרקט - וזאת בעיקר לנוכח פיצול הקנייה לחנויות מתמחות, מגמה שצוברת תאוצה בקרב צרכנים רבים. "זכות הבחירה היכן לקנות נמצאת אצל הלקוח, שמעדיף לבחור את הבשר, הלחמים או הירקות והפירות מחנות מתמחה, ולא כברירת מחדל מהרשת שבה הוא רוכש מוצרי מזון. עובדה זו מגבירה את תדירות המשלוחים בעולמות של משלוח מהיר ומיידי". שירות הריטייל יושק בקרוב גם בירושלים, שאליה נכנסה לאחרונה וולט בתחום המסעדות.

לדברי אברהמי, דמי המשלוח עומדים על כ-14 שקל בממוצע, ומודל העמלות שגובה וולט מהעסקים שונה מתחום המסעדות. אלה משלמות עמלה של כ-30% מהיקף ההזמנה, ואילו בעולמות הריטייל לכל עסק נבנה מודל התקשרות מותאם. "מה שנגבה מחנות פרחים שונה ממה שגובים מחנות מכולת, למשל".

ככל שתתרחבו וככל שתדירות הקניות עולה, יש לכך השלכה סביבתית.
"רוב המשלוחים נעשים בקורקינטים ובאופניים חשמליים, כך שבהיבט הזה אנחנו נמצאים במקום טוב גם מול העסקים שרוצים להיכנס לשירות, וחשוב להם הפן הסביבתי. אנחנו רואים את זה יותר ויותר".

כיום מדווחת וולט על אלפי הזמנות ביום מכ-300 עסקים בעולמות הריטייל, כשבראש קניות סופרמרקט, אחריהן פארם וביוטי, אלכוהול, מאפיות ומעדניות. היום העמוס להזמנות, בשונה ממסעדות, הוא יום שישי. אלו מוצרים כיכבו ב-2021? שליחי וולט שינעו כ-100 אלף חבילות של מסכות, כ-30 אלף בדיקות קורונה, כ-25 אלף זרי פרחים ועציצים, 20 אלף חבילות חיתולים ו-4,000 בדיקות הריון.

בימים אלה בוחנת הרשות לתחרות האם מוגדרת וולט כמונופול בתחומה.