פרשת ג'פרי אפשטיין: בת זוגו לשעבר הורשעה בסחר בנערות לצרכי מין

מקסוול הואשמה והורשעה בסחר בנערות צעירות שעברו התעללות מינית על ידי איש העסקים והמיליארדר האמריקאי המנוח ג'פרי אפשטיין • מקסוול בת ה-60, שלא הראתה כל רגש בעת הקראת פסק הדין, נמצאה אשמה בחמישה מתוך ששת הסעיפים בהם הואשמה - כולל האישום החמור ביותר, זה של סחר במין בקטין

גילן מקסוול, חברתו הותיקה של ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, Dominique Mollard, ארכיון
גילן מקסוול, חברתו הותיקה של ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, Dominique Mollard, ארכיון

גיליין מקסוול נמצאה אשמה בסחר בנערות צעירות שעברו התעללות מינית על ידי איש העסקים והמיליארדר האמריקאי המנוח ג'פרי אפשטיין, שהספיק להתאבד בתא הכלא בו הוחזק באוגוסט 2019. הוא היה בן 66. 

מקסוול בת ה-60 נמצאה אשמה בחמישה מתוך ששת הסעיפים בהם הואשמה - כולל האישום החמור ביותר, זה של סחר במין בקטין.

פסק הדין התקבל לאחר חמישה ימי התדיינויות של חבר המושבעים, והוא אומר שאשת החברה הבריטית עלולה לבלות את שארית חייה מאחורי סורג ובריח. לפסק הדין קדם משפט שארך חודש, ושהציג עדויות של ארבע נשים שתיארו את ההתעללות שעברו על ידי אפשטיין בין השנים 1994 ל-2004.

מקסוול לא הראתה כל סימן לרגש בעת הקראת פסק הדין, ורק מזגה לעצמה כוס מים שלגמה ממנה פעמיים.

זמן קצר לאחר מתן פסק הדין,  אמרו עורכי הדין שלה שהם כבר עובדים על הערעור. "אנחנו מאמינים בתוקף בחפותה של גיליין", אמר עורך הדין שלה, בובי שטרנהיים.

אנני פארמר, אחת הנשים שהעידו נגד מקסוול, אמרה: "אני מלאת הקלה ואסירות תודה על כך שחבר המושבעים זיהה את דפוס ההתנהגות הדורסני שלה. אני מקווה שפסק הדין הזה יביא נחמה לכל מי שצריך, והוא מראה שאף אחד לא מעל החוק", אמרה.

מקסוול נמצאה אשמה באישומים הבאים:

סחר במין בקטין - שהעונש המירבי הוא 40 שנים; הסעת קטין בכוונה לעסוק בפעילות מינית פלילית, שהעונש המירבי הוא 10 שנים; קשירת קשר להסעת קטינים בכוונה לעסוק בפעילות מינית פלילית, שהעונש המירבי הוא חמש שנים; קשירת קשר לפתות קטינים לנסוע לעסוק במעשי מין לא חוקיים, שהעונש המירבי הוא חמש שנים;
קשירת קשר לביצוע סחר במין בקטינים, גם פה העונש המירבי הוא חמש שנים.
היא נמצאה לא אשמה בסעיף אחד - פיתוי של קטין לנסוע לעסוק במעשי מין לא חוקיים.

התובע דמיאן וויליאמס בירך על פסק הדין ושיבח את "גבורתן של הקורבנות שהתייצבו להעיד נגדה".