הלך לעולמו יצחק קאול, ממייסדי ומוותיקי ענף התקשורת

קאול היה אחראי לשורה של שינויים דרמטיים בשוק התקשורת, החל מהקמת רשות הדואר והמשך בהקמת בזק • בשנים האחרונות היה מעורב בעיקר בעסקים פרטיים • הלווייתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בבית העלמין רמת השרון

יצחק קאול ז''ל / צילום: אביב חופי
יצחק קאול ז''ל / צילום: אביב חופי

יצחק קאול (76), ממייסדי ומותיקי ענף התקשורת, נמצא מת במיטתו הבוקר (א') בביתו. קאול היה אחראי על שינויים מהותיים בשוק התקשורת ומילא שורה של תפקידים בכירים במשק. בשנים האחרונות היה מעורב בעסקים פרטיים בעיקר ומילא תפקידים ציבוריים. הלווייתו תתקיים מחר, 3 בינואר 2022, בשעה 13:00 בבית העלמין רמת השרון, צומת מורשה.

קאול היה שותף להקמת חברת בזק בעת שכיהן כסמנכ"ל משאבי אנוש במשרד התקשורת בתקופה שבזק הייתה חלק מהמשרד, וגם היה ממלא מקום המנכ"ל. הוא הקים את רשות הדואר והביא אותה להישגים מרשימים כמנכ"ל הרשות בתחום השירות, ובתקופתו הרשות אף זכתה בפרס קפלן בנושא השירות.

לאחר מכן מונה לתפקיד מנכ"ל בזק ובתקופתו בשנות ה-90 עשתה החברה קפיצה מרשימה בשדרוג הטכנולוגי במעבר מרשתות אנלוגיות לדיגיטליות וכן בשירות. הקים את עמותת תפוח במסגרת בזק לסגירת הפער הדיגיטלי והיה מעורב בה עד ימיו האחרונים. לאחר שניהל את בזק עבר לשמש כמנכ"ל קונצרן כלל.

לפני מספר שנים כתב את הספר "מחובר", שבו תיאר את קורות חייו ואת האירועים הגדולים שניהל במסגרת תפקידיו במשרד התקשורת, בדואר ובבזק.