אנלייט תרכוש מערכות לאגירת חשמל בכ-75-80 מיליון דולר

המערכות, בהספק כולל של כ-430 מגוואט, יירכשו מחברת SUNGROW הסינית • המערכות מיועדות לצבר פרויקטים סולאריים משולבי אגירת אנרגיה של אנלייט, אשר עתידים לקום בישראל

מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט
מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט הודיעה היום (א') כי התקשרה בהסכם לרכישת מערכות לאגירת חשמל בסוללות בהספק של כ-430 מגוואט, עבור צבר פרויקטים סולאריים משולבי אגירת אנרגיה של החברה, אשר עתידים לקום בישראל.

ההסכם נחתם עם חברת SUNGROW Power Supply , שחקנית בינלאומית בתחום הרכיבים והאספקה של מערכות סולאריות, ובעלת ניסיון באספקת מערכות לאגירת חשמל שהותקנו, עד כה, ביותר מ- 150 מדינות.

המערכות הנרכשות כוללות פתרון אגירה אינטגרטיבי של SUNGROW המבוסס על תאי סוללה מסוג ליתיום-יון (Lithium-Ion) המיוצרות על ידי חברת CATL עבור SUNGROW.

המערכות הנרכשות מיועדות להתקנה בחלק משמעותי מהפרויקטים שיוקמו במסגרת זכייתה של אנלייט אנרגיה  בשני מכרזים של רשות החשמל להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית בשילוב אגירת אנרגיה.

בחברה מציינים כי התמורה הכוללת בגין הרכישה תעמוד בטווח של כ- 75-80 מיליון דולר ותשולם באבני דרך כנגד העמדת ערבויות על ידי SUNGROW.

החברה מעריכה, כי ההסכם מאפשר לה פתרון כדאי ביותר להבטחת אספקת מערכות האגירה לפרויקטים של החברה, נוכח משבר שרשראות האספקה העולמית ועליית מחירי הסחורות.

עוד מציינים באנלייט כי חברת SUNGROW היא מובילה עולמית באספקת פתרונות ורכיבים לאנרגיה סולארית. מטה החברה נמצא בסין והיא נסחרת בבורסת שנזן בשווי של כ-35 מיליארד דולר. חברת CATL הסינית היא מובילה עולמית בפתרונות אגירת אנרגיה מתקדמים. היא מהמובילות בעולם בפתרונות אגירת אנרגיה המבוססים על ליתיום-יון (Lithium-Ion). היא נסחרת בבורסת שנזן בשווי של 220 מיליארד דולר.

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט, ציין כי "זהו הסכם הרכש האסטרטגי הראשון שלנו בתחום האגירה ובחרנו לבצע אותו באמצעות הפתרון הטכנולוגי המתקדם של SUNGROW . אנו מאמינים ששילוב המוצר של SUNGROW יחד עם טכנולוגיית התאים של CATL יספק לנו פתרון מיטבי לפרויקטים הסולאריים משולבי אגירה שאנו מקימים".