תישארו בבית: 9 משלוחי אוכל מעולים לימי האומיקרון

החורף והקורונה עושים חשק להזמין הביתה במקום לאכול בחוץ • אז קבלו המלצות למשלוחים שמספקים את הסחורה בלי להרוס את הטעם בדרך

ראמן של טמפופו בת ים / צילום: עידן גרוס
ראמן של טמפופו בת ים / צילום: עידן גרוס

חורף, הימים מתקצרים, הקורונה שוב מרימה ראש והביטוי "ביתי הוא מבצרי", כך נראה, רלבנטי מתמיד. הקינון הקצת כפוי, שמתעצם עם התקררות מזג האוויר, הביא לעלייה משמעותית בכמויות המשלוחים בשנתיים האחרונות - ובהתאם גם לעלייה באיכות ובמבחר. רגע לפני סוף השבוע, הנה כמה משלוחים מומלצים מהאפליקציות השונות, ששווה לתת להם צ'אנס. 

ירושלים | מונא

השף מושיקו גמליאלי התגלה בקורונה כמי שמצליח לשמור על מיומנות עילאית ותמורה מעולה לכסף גם במשלוחים - עם קופסאות ויראליות ממסעדת "בר 51" התל אביבית - שנזנחו מיד עם פתיחתה המחודשת. מסעדתו הראשונה, מונא הירושלמית, עדיין מציעה משלוחים באותה רוח בלתי מתפשרת.

בתפריט: ברוסקטות טרטר בקר מצוינות, קרוקטים במילוי דג קוד ומוצרלה, פסטות שמכינים במקום כמו למשל אניולוטי תירס ושקדי עגל על גריסים בציר מח עצם - וגם אחלה אופציות לצמחונים (לא כשר). בקיצור: ירושלמים - זכיתם.

באר שבע | גלידה באר שבע והודו הקטנה

הייתי כחולם. לא רק שגלידה באר שבע, מוסד כלל ארצי ואהוב משנות התשעים, ממשיכה לשגשג במכורתה, אלא שמאז הקורונה הגלידה גם מגיעה עד הבית, בהנחה שאתם גרים בבאר שבע, עם טעמים כמו מלגה יין וצימוקים, קרם רוסי והסורבטים הרטרואיים.

גלידה באר שבע. מאז הקורונה מגיעה גם הביתה, לתושבי הסביבה / צילום: ספיר קוסה
 גלידה באר שבע. מאז הקורונה מגיעה גם הביתה, לתושבי הסביבה / צילום: ספיר קוסה

עוד מסעדה בעיר שמשלחת אוכל ומוכרת לפודיז רבים היא "הודו הקטנה" של עולים יוצאי הודו. בתפריט: סמוסה פונג'אבי ממולאים תפוחי אדמה, פאקורה בצל וגבינות, מלאי כופתה, טאלי וביריאני ולקינוח - גולאב ג'מון. נהדר וידידותי לטבעונים (כשר).

נתניה | נישי

המסעדה האסיאתית, מהסגמנטים הפופולריים בישראל במשלוחים, היא הפתעה טובה - לא רק בישימון טייק אווי כמו נתניה, שכולל בעיקר פלאפליות ורשתות קצת משמימות - אלא בכלל. הסושי כאן נהנה ממילויים יצירתיים - ואפילו מתומחר בהגינות (הזמנו קומבינציה בחיזוק רול ותוספת, ויצאנו בפחות מ-150 שקלים לשלישייה). שווה? שווה (לא כשר).

פרדס חנה-כרכור | המחתרת התאילנדית

במושבה שחוברה לה יחדיו רוחשת סצנה קולינרית קטנה ומדוברת, שכוללת מאפיות, מעדניות, מסעדת שף מוערכת, כמה ברי קוקטיילים וגם את המסעדה התאילנדית המדוברת ביותר מחוץ לתל אביב.

פאד קפראו במחתרת התיאלנדית / צילום: אלון מסיקה
 פאד קפראו במחתרת התיאלנדית / צילום: אלון מסיקה

"המחתרת התאילנדית" החלה כמקום עם אפיל סודי, אך הפכה בחודשים האחרונים גלויה ואף החלה במשלוחים, לרווחת התושבים הספונים בבתיהם עם בוא החורף. בתפריט: תבשילי קארי (למשל: מסאמן), פאד תאי וגם שלל סלטים, מנת נודלס שיכורים של אטריות רחבות ברוטב ג'ינג'ר בר ועוד (לא כשר).

הרצליה - רמת השרון | לולה מרטין

לולה מרטין היא מסעדת הדגים החדשה של אפי אללוף (מממסעדת ג'קו הזכורה לטוב), שזוכה לביקורות מצוינות מאז שנפתחה. הביתה מגיעים מתפריט המסעדה מזטים דגיים : דג מלוח, אנשובים מטוגנים וסביצ'ה למשל, וכן מנות כמו תמנון צלוי על פטה, פירות ים ודגים צלויים (לא כשר).נחמד לגלות באפליקציות המשלוחים 3 ממוסדות אוכל הרחוב של האזור: שווארמה ג'מיל, צארום התימנית מנווה עמל וכן פלאפל חיים מהרצליה (כולם כשרים).

בת ים | טמפופו

בשנות התשעים, טמפופו שביד חרוצים נשאה בשורה והייתה אחת היפניות המיוחדות והאותנטיות בארץ. לפני כמה שנים נפתחה מחדש בטיילת בת ים, ועכשיו מגיע הסושי שלה לתושבי האזור. שווה (לא כשר).

חיפה | ליבירה

אוכל ברים עד הבית היא המצאה שאישית חביבה עליי מאוד - ואני מזמין תכופות, למשל את סלט הגבינה הצ'כי והנקניקים של "פראג הקטנה". בחיפה עושה זאת בהצלחה מבשלת הבוטיק ליבירה, שמציעה שניצלים ונתחים צלויים לצד בירות עד הבית (לא כשר). עוד במסקרנות: יאן יאן וטאיפיי הסיניות והוותיקות, מהאחרונות ששרדו בארץ - ושמגיעות, עם מרק הוונטון והעוף בלימון והבקר בסצ'ואן עד הבית (לא כשרות). כיף.

תל אביב | 85/15


ואם כבר וידויים: מסעדת 85/15 של השף אלי שטיין היא בעיניי לא רק אחת מהמסעדות הטובות בארץ - היא גם אחת המהנות שבהן, גם בוולט. האוכל הנהדר שלה מגיע הביתה רק בשעות הערב המוקדמות (סוגרים את ההזמנות לקראת שמונה). בתפריט שניצל לבן, לחמניות ממולאות קבב דג, סלט ביצים מופתי, רוסטביף וסלט עגבניות שרי חריף (לא כשר).

תפוחי אדמה בתנור אצל סנדר. אוכל ביתי / צילום: מיטל סלומון
 תפוחי אדמה בתנור אצל סנדר. אוכל ביתי / צילום: מיטל סלומון

עוד במצטיינים: המרקים והאוכל התימני הנהדר של האחים בועז בשכונת התקווה (ויש גם חמין בסוף השבוע. כשר); סנדר המזרח אירופית (כנ"ל); יאקימונו עם הסושי המופתי והמארזים היפהפיים (לא כשר). בינגו של השף גיא גמזו עם כריכי קריספי צ'יקן מעוטרים קורנפלקס (לא כשר); ספרינקלס לקינוחים מושחתים - ויינות במחירים משתלמים מהחנות הבוטיקית וויינברי בפלורנטין.