אאוטבריין היא המניה הנבחרת של בנק ההשקעות נידהאם ל-2022

נידהאם העניק למניית חברת המלצות התוכן הישראלית המלצת "קנייה", עם מחיר יעד למניה של 25 דולר, גבוה ב-77% מהמחיר הנוכחי שבו היא נסחרת בנאסד"ק, וגבוה  מהמחיר של 20 דולר, שבו הונפקה בקיץ האחרון

הנפקת אאוטבריין בנאסד''ק / צילום: נועם גלאי
הנפקת אאוטבריין בנאסד''ק / צילום: נועם גלאי

מניית אאוטבריין היא המניה הנבחרת (top pick) של בנק ההשקעות Needham לשנת 2022, מבין 27 חברות שהם מסקרים בתחומי האינטרנט, הבידור והצרכנות. בין אותן חברות נמצאות גם הישראליות פריון, אינוביד, טאבולה וטרמור, כמו גם גוגל, נטפליקס, אפל ופייסבוק.

בבנק ממליצים על מניית אאוטבריין בהמלצת "קנייה" כאשר מחיר היעד למניה הוא 25 דולר, גבוה בכ-77% מהמחיר הנוכחי שבו היא נסחרת בנאסד"ק, וגבוה גם מהמחיר בו היא הונפקה בקיץ האחרון, 20 דולר.

אאוטבריין  ממליצה לגולשים באינטרנט על תכנים שעשויים לעניין אותם, ומסייעת למפרסמים להגיע לקהל גלובלי של כמיליארד משתמשים (כך לפי נתוני התשקיף שפורסמו לקראת ההנפקה). החברה הוקמה ב-2006 על-ידי ירון גלאי ואורי להב, ומנוהלת כיום על-ידי גלאי ודיוויד קוסטמן, המנכ"לים המשותפים. היא הונפקה בנאסד"ק בחודש יולי לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר ונסחרת כיום בשווי של 785 מיליון דולר.

האנליסטים לורה מרטין ודן מדינה מנידהאם מסבירים את הבחירה במניית אאוטבריין, ומציינים בין השאר כי התחזיות להכנסות שוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב בשנה הקרובה "גורמות לנו לרצות להחזיק ב-100% מהעסקים הקשורים לפרסום ב-2022", וכן שלקראת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, ההערכה היא שההוצאה בשנה זו על פרסום פוליטי תגיע ל-7.8 מיליארד דולר, מתוכם 1.2 מיליארד דולר מבוססי פלטפורמות OTT וטלוויזיות חכמות, ועוד 1.2 מיליארד דולר בדיגיטל (עלייה של 33% לעומת בחירות האמצע הקודמות).

להערכת האנליסטים, הביקוש שיתווסף לפרסום יוביל לעליית המחירים בעיקר במחצית השנייה של השנה, לקראת הבחירות בנובמבר. הם מעריכים שאם מחירי הפרסום יעלו מאוד באוקטובר ובנובמבר, עסקים קטנים יותר יעצרו את הפרסום בטלוויזיה ויחזרו לפרסם בה לקראת עונת החגים.

מציעה מחירים נוחים ביחס למתחרותיה

"אנחנו אוהבים את אאוטבריין כרעיון השקעה בגלל מספר סיבות", מציינים האנליסטים, ובין היתר מזכירים כי החברה היא שותף מוערך ל-4,000 לקוחות; שיעור הנטישה שלה נמוך; מנוע ההמלצות שלה מורכב, יקר ודורש נתונים רבים כך שהיא יכולה ליצור פרסונליזציה; היא חברה גלובלית ויש לה יתרון בתחום הבינה המלאכותית. עוד יתרון שהם מציינים הוא שאאוטבריין מציעה מחירים נוחים ביחס למתחרות שלה, והם מסבירים זאת בכך שהחברה שולטת על התוכן של לקוחותיה בכל מכשיר דיגיטלי, כולל אפליקציות במובייל. הם מוסיפים שיש לאאוטבריין מאזן חזק, כ-250 מיליון דולר במזומן נטו ועוד קו אשראי שלא נמשך בסך 35 מיליון דולר. להערכתם היא תציג תזרים חופשי של 70 מיליון דולר השנה.

תרחיש הבסיס שלהם לאאוטבריין כולל צמיחת הכנסות של מעל 30% בשנה ושיעורי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ-30%. הם מעריכים גם שכ-70% מה-EBITDA הופך לתזרים חופשי.

נידהאם מעריכים ש-2022 תהיה שנה של ריביות עולות, דבר שעלול להשפיע לשלילה על המניות בתחום. לפי המודל שלהם, אאוטבריין היא החברה הכי שהכי פחות תושפע מעליית ריבית. מלבדה, גם טרמור, אינוביד וטאבולה הן בין החברות שיושפעו פחות.