תאגיד השידור: תוקם חטיבת חדשות אחודה בעברית ובערבית

כבר בתחילת 2021 החלה מועצת התאגיד לדון בעתידה של חטיבת המדיה בערבית, ונדונה האפשרות לפרק את החטיבה ולפצל את פעילותה • לפני מספר חודשים הודיע מנהל החטיבה בערבית יאסר עטילה על התפטרותו, והיום הוחלט להכפיף את חטיבת החדשות בערבית לחטיבת החדשות בעברית ולהקים חטיבת חדשות אחודה

משרדי תאגיד השידור הציבורי ''כאן 11'' / צילום: שלומי יוסף
משרדי תאגיד השידור הציבורי ''כאן 11'' / צילום: שלומי יוסף

מועצת תאגיד השידור הציבורי קיבלה את התוכנית להכפיף את חטיבת החדשות בערבית לחטיבת החדשות בעברית ולהקים חטיבת חדשות אחודה.

על-פי מייל שקיבלו היום (א') עובדי התאגיד, "התהליך יהיה הדרגתי וייקח מספר חודשים. בסופו תוקם חטיבה אחודה שתכלול את מיטב העיתונאים ואנשי החדשות בתאגיד - בעבודה משותפת, מגוונת ופורייה".

על-פי המייל, בתאגיד מגייסים בשלב הראשון סגן חטיבה נוסף לחטיבת החדשות, שדובר את השפה הערבית, מכיר ומעורה בחברה הערבית בישראל.

נזכיר כי כבר לפני מספר חודשים הודיע מנהל החטיבה בערבית יאסר עטילה על התפטרותו - בין היתר סביב חילוקי דעות ניהוליים עם המנכ"ל אלדד קובלנץ על עתיד החטיבה ותפקודה. לאחר התפטרותו הועברו מושכות הניהול לשניים: העיתונאי פיראס חאמד, שמשמש ממלא-מקום ראש מחלקת החדשות; והעיתונאית רובא ורור, שמנהלת באופן זמני את כל התוכן שאינו חדשותי.

כפי שנחשף בגלובס, כבר בתחילת 2021 החלה המועצה לדון בעתידה של חטיבת המדיה בערבית, ונדונה האפשרות לפרק את החטיבה ולפצל את פעילותה.

עוד חשפנו כי חברת הייעוץ שביצעה עבור התאגיד את הבדיקה הייתה טאסק, שגיבשה המלצות לגבי המבנה הארגוני המתאים, ועל-פיהן יש להעביר את מחלקת החדשות בערבית לסמכותה של חטיבת החדשות בעברית תחת ניהולו של ברוך שי, את מחלקת התוכן הלא חדשותי המטפלת בהפקות המקור להעביר כיחידת סמך לחטיבת הטלוויזיה תחת ניהולה של טל פרייפלד, ואת הרדיו לחטיבת הרדיו של התאגיד - תחת ניהולו של לי-אור אברבך.