מנכ"ל ג'יי.פי. מורגן מעריך: ארה"ב עומדת לקראת הצמיחה הכלכלית הטובה ביותר מזה עשרות שנים

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמר בריאיון ב-CNBC כי "אנחנו הולכים לקראת הצמיחה הטובה ביותר שהייתה לנו אי פעם השנה" • לדבריו, הוא יופתע אם הפדרל ריזרב יעלה השנה את הריבית רק ארבע פעמים • עם זאת, דיימון ציין כי בעוד שהכלכלה נראית חזקה, המשקיעים בבורסה עשויים לסבול משנה סוערת

מנכ''ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון / צילום: Associated Press, Michel Euler
מנכ''ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון / צילום: Associated Press, Michel Euler

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דיימון, אמר בריאיון ב-CNBC כי "אנחנו הולכים לקראת הצמיחה הטובה ביותר שהייתה לנו אי פעם השנה, אני חושב שאולי מאז לאחר השפל הגדול". לדבריו, "גם השנה הבאה תהיה די טובה".

דיימון, המנכ"ל הוותיק והיו"ר של ג'יי.פי מורגן, אמר שהביטחון שלו נובע מהמאזן החזק של הצרכנים האמריקאים. ג'יי.פי מורגן הוא הבנק הגדול ביותר בארצות הברית לפי שווי נכסיו, ויש לו קשר לכמחצית ממשקי הבית בארצות הברית.

לדברי דיימון, "מאזן הצרכנים מעולם לא היה במצב טוב יותר. הם מוציאים היום 25% יותר מאשר לפני הקורונה. יחס הכיסוי שלהם טוב יותר מאז שהתחלנו בתיעוד, לפני 50 שנה".

דיימון טען שהצמיחה תגיע אפילו אם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית, ייתכן שאפילו יותר ממה שהמשקיעים מצפים. בגולדמן זקס חזו ארבע העלאות ריבית השנה, ודיימון אמר בתגובה: "ייתכן שהאינפלציה גרועה ממה שהם מתארים לעצמם ושהם יעלו את הריבית יותר ממה שאנשים חושבים. אני באופן אישי אהיה מופתע אם הריבית תעלה רק ארבע פעמים".

עם זאת, דיימון אמר כי בעוד שהכלכלה נראית חזקה, המשקיעים בבורסה עשויים לסבול משנה סוערת. "השוק שונה. אנחנו די מצפים שבשוק תהיה תנודתיות רבה השנה, כשהשערים יעלו ואנשים יעריכו מחדש את התחזיות שלהם", פירט, והוסיף: "אם יתמזל מזלנו, הפד יוכל להאט את העניינים ותהיה לנו מה שמכנים 'נחיתה רכה'".