תקלה מתמשכת בפפר גורמת לאי-העברת משכורות לחשבון: "פעם ראשונה שאני במינוס"

לקוחות בבנק הדיגיטלי מבית לאומי טוענים כי למרות התקלה שלא מאפשרת הזרמת משכורת לחשבון, חיובי אשראי דווקא נפרעו, ואף בוטלו הוראות קבע בנימוק ש"אין יתרה מספקת בעו"ש" • פפר: "פועלים לתיקון התקלה במהרה ומתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית"

אורי נתן, מנכ''ל פפר / צילום: אורן דאי
אורי נתן, מנכ''ל פפר / צילום: אורן דאי

לקוחות פפר, הבנק הדיגיטלי מבית בנק לאומי, נתקלים מאז אתמול (ב') בתקלה באפליקציית הבנק. מתלונות שהגיעו לגלובס ומתלונות שפורסמו בדף הפייסבוק הרשמי של פפר עולה כי התקלות פוגעות ביכולת להעביר כספים מחשבונות פפר לחשבונות אחרים וכן מכך שמשכורות שהיו אמורות להיות מופקדות ב-10 לחודש לא עודכנו בחשבונות. בעוד שהעברת הכספים מחשבון לחשבון תוקנה, תקלת המשכורות עדיין נמשכת.

עיקר התלונות נובע סביב עדכון המשכורות של לקוחות פפר. "אני עצמאית, ואתמול הייתי צריכה להעביר שכר לעובדות שלי. חברת הסליקה עמה אני עובדת אמרה לי שהכסף הועבר ממנה, אבל הוא לא הגיע אליי לחשבון", סיפרה ל"גלובס" ליליה אברמוב, שלקוחה בפפר. במקביל, חברת כרטיסי האשראי חייבה אותה כרגיל, והחיוב דווקא עודכן בחשבונה.

"זו פעם ראשונה שהייתי במינוס. אני צריכה להעביר משכורות, ואין לי מאיפה. חשבתי שאולי הבעיה היא אצל חברת הסליקה או אצל הנהלת החשבונות שלי, אבל בשני המקומות אמרו לי שהכול בסדר, ושהכסף עבר לחשבון. הבעיה היא שאי-אפשר היה להתקשר לפפר, כי מתקבל צליל של תפוס. גם בדף הפייסבוק אי-אפשר לכתוב להם פוסט. נכנסתי לפוסט האחרון שהם העלו, והבנתי שהבעיה היא לא רק אצלי", הסבירה אברמוב.

אברמוב אומנם מבינה כי תקלות יכולות להתרחש, אבל כועסת על כך שבפפר לא עדכנו את הלקוחות על התקלה. "כתבתי להם תגובה לפוסט שלהם בפייסבוק, ולא ענו לי", היא אומרת. "הם לא התקשרו. הם פשוט אמרו שהתקלה תוקנה, אבל היא נמשכת. מבנק כל-כך גדול, שהוא שלוחה של לאומי, הייתי מצפה שיספקו לנו בהירות לכך שהם פועלים לתיקון התקלה, גם אם לא יתנו צפי מדויק", מוסיפה בעלת החשבון.

היא ציינה כי היא לקוחת פפר יותר משנה ואף המליצה ללקוחות על הבנק. "העובדות שלי מבינות אותי, ויש לי חשבון בנק פרטי שדרכו אני יכולה לשלם להן כדי לא להלין להן את השכר. אבל יש לי גם ספקים לשלם להם", היא הסבירה.

כאמור, בחשבון הפייסבוק וגם האינסטגרם של פפר נאספו עוד תלונות רבות. חלק מהפונים ציינו כי מאחר שמשכורתם לא הועברה לחשבון בשל התקלה, הם אף קיבלו הודעה מהבנק כי בוטלה להם הוראת קבע, לאחר שלא נותר מספיק כסף בחשבון העו"ש שלהם על-מנת לכסות על החיוב. נציין כי ביטול חיובים עלול במקרים מסוימים להביא לפגיעה בדירוג האשראי של הלקוח, מה שעשוי לפגוע בו בהמשך הדרך בעת בקשת הלוואות.

"פשוט הזיה שעברו כבר 24 שעות מתחילת התקלה, ולא מודיעים על כלום, משאירים אותנו תלויים באוויר ללא משכורות וללא הסברים. פשוט מזעזע", כתבה מתלוננת, שציינה כי בכוונתה לעזוב. "אני בהלם עליכם! אתם לא מכניסים כסף שנכנס לי מספקים", כתבה אחרת.

מפפר נמסר בתגובה: "קיימת תקלה נקודתית בפפר שגורמת לקשיים בהעברות הנכנסות בחשבונם של חלק מהלקוחות. אנו פועלים לתיקון התקלה במהרה ומתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית".