ביידן פועל לעיצוב מחדש של הפדרל ריזרב כבנק מרכזי מגוון יותר

אם הסנאט יאשר את המועמדים האחרונים של הנשיא, הם יביאו לגיוון חסר תקדים של המוסד הוותיק שיכלול לראשונה 4 נשים ושני שחורים

בריינהרד, קוק, באומן, פאוול, ג'פרסון, רסקין / צילום: Associated Press
בריינהרד, קוק, באומן, פאוול, ג'פרסון, רסקין / צילום: Associated Press

סדרת המינויים שהנשיא ג'ו ביידן עשה באחרונה במועצת הפדרל ריזרב תעצב את ההנהגה בבנק המרכזי לשנים הקרובות. המינויים גם יביאו גיוון חסר תקדים למוסד בן 108 השנים. אם חמשת המועמדים שבחר ביידן יאושרו על ידי הסנאט, המועצה שכוללת שבעה נגידים, תורכב לראשונה מארבע נשים ושני נציבים שחורים.

מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, הידועה בכינויה מועצת הפדרל ריזרב, היא חבר נאמנים המתפקד כגוף מרכזי עצמאי המנהל את מערכת הפדרל ריזרב. הנה המועמדים של ביידן לנציבות הפדרל ריזרב:

יו"ר הפד ג'רום פאוול, המועמד לכהונה שנייה של ארבע שנים בראשות הבנק המרכזי. פאוול מונה לראשונה למועצה ב־2011 על ידי הנשיא לשעבר, ברק אובמה, לפני שקודם למשרת היו"ר על ידי הנשיא הקודם, דונלד טראמפ.

לאל בריינרד, כלכלנית ונציבה בפד שמונתה לסגנית יו"ר הפד - הפקידה מס' 2 בבנק. בתחילה מונתה בזמן כהונת אובמה והיא מכהנת כנציבה מאז 2014. כהונתה פוקעת מתוקף ב־2026.

שרה בלום רסקין, עורכת דין, לשעבר נציבה בפד, לשעבר פקידה בכירה במשרד האוצר וכן נציבת הרגולציה הפיננסית במדינת מישיגן. היא מונתה לכהן כרגולטורית הראשית. היא אמורה לכהן במשרה בכהונה שתסתיים ב־2032.

פ'יליפ ג'פרסון, כלכלן אקדמי ודיקן פקולטה במכללת דיווידסון , שהמחקר שלו התמקד בשווקי תעסוקה ובעוני. הוא מונה לכהונה של 14 שנים.

ליזה קוק, פרופסורית באוניברסיטת מישיגן סטייט, שהייתה יועצת כלכלית בבית הלבן של ממשל אובמה. היא מונתה לכהונה שתפקע מתוקף ב־2024.

שני החברים הנוספים בנציבות הפד הם:

מישל בוומן, מנהלת לשעבר בבנק קהילתי ונציבה בבנק של מדינת קנזס, שמונתה לראשונה כנציבה על ידי טראמפ. היא הצטרפה לחבר הנציבים. כהונתה תסתיים ב־2034.

כריסטופר וולר, כלכלן ושלעבר מנהל מחקר בפדרל ריזרב של סנט לואיס, שמונה על ידי טראמפ ב־2020 לכהונה שתסתיים ב־2030.