שלמה אליהו פינה את כיסא היו"ר וזכה להקלות מרשות שוק ההון

ברשות שוק ההון הביעו שביעות-רצון מכך שבעל השליטה במגדל הוחלף ע"י השופט בדימוס חנן מלצר, וביטלו את הפקטור שאיפשר להם לרשום רק 80% מההון העצמי לצורך עמידה בתקן החשבונאי סולבנסי 2 • המשמעות: אליהו מתקרב למשיכת דיבידנד מחברת הביטוח, אחרי כמה שנים שהדבר נאסר על החברה

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

בשורה חשובה לשלמה אליהו כבר באותו היום בו עזב את תפקיד יו"ר חברת ההחזקות של מגדל. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעה הערב (ג') למגדל כי היא מסירה את המגבלות שהטילה עליה באוקטובר 2020, אז היא אסרה עליה לרשום את כל ההון העצמי לצורך עמידה במשטר ההון סולבנסי 2, וכך למעשה הרחיקה את בעלי המניות בחברה, ובראשם אליהו, מקבלת דיבינדים.

בשל אי שביעות-הרצון של הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, מההתנהלות במגדל והמעורבות הרבה של אליהו בנעשה בחברה, הטיל אז ברקת על החברה פקטור, מעין קנס, במסגרתו התיר לה לרשום רק 80% מההון העומד לרשותה במסגרת תקנות סולבנסי 2, המחייבות מהחברה להחזיק לפחות 100% מהמדרגות הקבועות בהוראות המשטר על מנת לחלק דיבידנד.

היום, שעות ספורות לאחר שמגדל הודיעה באופן רשמי כי דירקטוריון חברת מגדל אחזקות, החברה האם של מגדל ביטוח, אישר את מינויו של השופט בדימוס, חנן מלצר, כמחליפו של אליהו, הגיעה הבשורה המיוחלת מצדה של רשות שוק ההון.

לאחר החלפתו בידי מלצר אמר אליהו, כי "מגדל אחזקות היא הנכס המשמעותי ביותר שלי, ורכישתו היתה גם ציון דרך מבחינתי שכן את עבודתי התחלתי כנער שליח בחברת מגדל ורכישת השליטה בחברה לפני כעשר שנים היתה מעין סגירת מעגל עבורי. בכל התקופה מאז שרכשתי את השליטה בחברה, כל פעולה שעשיתי - כוונה לטובת כלל מחזיקי העניין במגדל ביטוח ובמגדל אחזקות, ובכלל זה לטובת משקיעיה של מגדל אחזקות, וכן של המבוטחים והעמיתים במגדל ביטוח".

"לאור מכלול האירועים בשנתיים האחרונות, הגעתי למסקנה, כי בשלה העת לסיים את כהונתי, ולכן הודעתי היום על פרישתי הצפויה כיו"ר מגדל אחזקות. אני בטוח כי השופט בדימוס מלצר, יחד עם דירקטוריון מגדל אחזקות שאני אמשיך להיות חלק ממנו, וכן עם המנכ"ל המיועד של מגדל אחזקות ועם האורגנים של מגדל ביטוח ומגדל שוקי הון, נדע להוביל את קבוצת מגדל לעבר יעדים חדשים".

מלצר הזכיר כי הוא מכיר את אליהו מזה תקופה ארוכה, לאחר שייצג את חברת אליהו לפני שנים רבות בערעור בבית המשפט העליון. "אני מוקיר את מומחיותו הרבה בענף הביטוח, וסבור, כי פעילותו, לרבות בקשתו לסיים את כהונתו כיו"ר, מתוך רצון להבטיח שקט תעשייתי ויציבות בקבוצה, הן בגדר של התנהלות אצילית ממש".