בלי להודות באחריות: טבע תשלם 420 מיליון דולר ותיישב תביעה ייצוגית בנושא תיאום מחירים

בעלי המניות תבעו את טבע ב-2016 בעקבות חקירת רשויות בארה"ב בנושא תיאום מחירים בתעשיית התרופות הגנריות • חברת התרופות הישראלית לא מודה באחריות ומכחישה את הטענות • את עיקר הסכום ישלמו חברות הביטוח של טבע

תשלם 420 מיליון דולר בלי להודות באחריות. טבע / צילום: Shutterstock
תשלם 420 מיליון דולר בלי להודות באחריות. טבע / צילום: Shutterstock

חברת התרופות טבע  ממשיכה "לנקות את השולחן" בכל הנוגע להליכים משפטיים בהם היא מעורבת. לאחר שלפני מספר שבועות אושרה פשרה בתביעה נגזרת שהוגשה בישראל ושקשורה להתנהלות טבע בעת רכישת חברת רימסה ב-2015, כעת מיישבת החברה גם תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה על-ידי משקיעים בארה"ב בגין פרשת תיאום המחירים.

טבע תשלם סכום של 420 מיליון דולר, מבלי שהיא מודה באחריות, וכשהיא מכחישה את הטענות.

בעלי המניות תבעו את טבע ב-2016 בעקבות חקירת רשויות בארה"ב בנושא תיאום מחירים בתעשיית התרופות הגנריות. באוגוסט 2020 הגיש משרד המשפטים האמריקאי תביעה נגד טבע בחשד לתיאום מחירים שהביא לתשלומים עודפים של 350 מיליון דולר על-ידי צרכנים אמריקאים. חברות אחרות הגיעו להסדרי פשרה (בהן גם תרו הישראלית), אך טבע לא עשתה זאת.

מטבע נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים ליישב תיקים משפטיים מורכבים, כדי שנוכל להתמקד במשימתנו לספק גישה לתרופות מצילות חיים ובמחירים נגישים בכל העולם. חברות הביטוח של טבע יישאו ברובו המכריע של סכום ההסדר, לצד חלק מינימלי שישולם על-ידי טבע. בנוסף, טבע אינה מודה באחריות כלשהי ומכחישה את הטענות. יישוב הסוגיה משקף את האינטרס הכולל של טבע והמטופלים שממשיכים לסמוך עלינו מדי יום, עבור תיק התרופות הגנריות הגדול בעולם".

כזכור, טבע חשופה גם להליכים משפטיים בטענה לשיווק משככים כאבים אופיואידיים ממכרים. הליכים אלה מעיקים על מחיר המניה של טבע כבר תקופה ארוכה, ואף שלפני למעלה משנתיים הוסכם על מתווה פשרה כללי לסיום ההליכים, עד כה לא נחתם הסכם סופי.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, ושווי השוק שלה הוא 10 מיליארד דולר.