על רקע קשיים בענף: ווישור חתמה על הסכמי ביטוח משנה עם מיוניק רי

חברת הביטוח הדיגיטלית המתמחה בביטוחי רכב ודירה חתמה על הסכמים לשנתיים ולשלוש עם מבטחת המשנה הגרמנית • סירוב של מבטחי משנה לבטח פעילות בארץ כבר הביא לסיום שיווק פוליסות סיעוד פרטיות

ניצן צעיר הרים, מנכ''ל ווישור / צילום: ערן ירדני
ניצן צעיר הרים, מנכ''ל ווישור / צילום: ערן ירדני

חברת הביטוח ווישור חתמה על הסכמי התקשרות רב-שנתיים עם מבטח המשנה המוביל שלה Munich Re, שהינו ממבטחי המשנה הגדולים בעולם. מיוניק רי מלווה את ווישור ביטוח כבר מתחילת פעילותה בשנת 2018.

על פי ההסכמים שנחתמו, שבהם היו מעורבים גם New Re Capital Partners, יוגדל שיעור חלקה היחסי של מיוניק רי בפאנל ביטוח המשנה של החברה הבת בענפי הרכב (רכוש וחובה). כמו כן, הוסכם על מימון, בדרך של תשלום מקדמה על חשבון עמלות צפויות לחברה הבת, בסך 22.5 מיליון שקל, לתקופה של שלוש שנים, מימון שיישא ריבית קבועה בשיעור של 0.65% לשנה.

מבטחי המשנה הן חברות ביטוח אשר נוטלות על עצמן חלק מהסיכון הביטוחי של חברות ביטוח מסורתיות, בתמורה לחלקים מהפרמיה שגובות חברות הביטוח מהמבוטחים. ההסכמים נחתמו על רקע קשיים בין חברות ביטוח ישראליות לבין מבטחי משנה עולמיים, למשל בתחום ביטוחי הסיעוד. לאור ההפסדים שספגו מבטחי המשנה כתוצאה מתשלומים בפוליסות סיעוד החליטו המבטחים להפסיק להעניק שירותי ביטוח משנה וחברות הביטוח הישראליות הפסיקו לשווק ביטוחי סיעוד פרטיים חדשים. גם בתחום ביטוחי רכב חובה מבטחי משנה רבים סופגים הפסדים בשל עלייה בתביעות והתייקרות החלפים.

בדיווח לבורסה של ווישור גלובלטק , חברת האם של ווישור, הוסבר כי הסכמי ביטוח המשנה היחסיים מול מיוניק רי נחתמו לתקופה של שלוש שנים בתחום רכב חובה ורכוש אחר, ולשנתיים בתחום ביטוח רכב רכוש, כך שתוקפם הוא מ-1 בינואר 2022 ועד ל-31 בדצמבר 2024 ו-2023, בהתאמה. עם זאת, סיום כהונתם של שני בעלי השליטה, אמיל ויינשל וניצן צעיר הרים, כנושאי משרה בחברה הבת יאפשרו למיוניק רי (כתנאי ייחודי) סיום מוקדם של הסכמים אלו.

עוד ציינו בווישור כי חברת הביטוח פועלת בימים אלו להשלמת חתימות הסכמי ביטוח המשנה המחודשים שלה גם מול מבטחים נוספים. "מרבית הסכמי ביטוח המשנה היחסיים שלה צפויים להתחדש לתקופה של שנתיים, עד ל-31 בדצמבר 2023", הסבירו בחברה.

חברת מיוניק רי , שהמטה המרכזי שלה ממוקם בגרמניה, נסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי של כ-38 מיליארד אירו. החברה פעילה הן בשוק הגרמני והן בשווקים הגלובליים ונחשבת למבטח משנה איכותי ביותר.

קבוצת הטכנולוגיה והביטוח ווישור גלובלטק סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות מפרמיות ברוטו שהורווחו של כ-200 מיליון שקל ועם רווח כולל לפני מס של כ-11.5 מיליון שקל שמהווה תשואה על ההון לפני מס של חברת הביטוח בשיעור של כ-19% במונחים שנתיים.

החברה החלה בהליך רכישת השליטה בחברת איילון (כ-67%) מידי יורשיו של מייסד איילון, לוי רחמני ז"ל, תמורת 472 מיליון שקל. ווישור כבר שילמה מקדמה של 16 מיליון שקל שהועברה לחשבון העסקה. ווישור גם סיכמה על צירוף שותפה לרכישת הענק - קיסריה אלקטרוניקה רפואית של איש העסקים צבי ברק. אולם העסקה מתעכבת לאחר שרשות ני"ע דורשת מווישור למצוא פתרון לכך שרכישה על פי מבנה שתי החברות כפי שהוא כיום תיצור פירמידה של שלוש חברות שכבה (חברה ציבורית או חברה מדווחת), וזאת בניגוד לחוק הריכוזיות שמתיר רק שתי חברות שכבה.