לקראת מאבק שליטה? מניית פלייטק צנחה ביותר מ-20% לאחר שאדי ג'ורדן ויתר על רכישתה

קבוצת המשקיעים שמוביל איש מרוצי המכוניות לשעבר נסוגה מהצעת רכישה של 3 מיליארד ליש"ט לפלייטק, הפועלת בתחום הטכנולוגיה להימורים אונליין • הסיבה, עפ"י פרסום בתקשורת: חשש מחסימת העסקה ע"י בעלי מניות שרכשו 27% מפלייטק

פלייטק / צילום: Shutterstock, IgorGolovniov
פלייטק / צילום: Shutterstock, IgorGolovniov

לפני שלושה חודשים הודיעה פלייטק, חברת הטכנולוגיה להימורים אונליין, על מכירתה לחברה האוסטרלית Aristocrat Leisure תמורת 2.7 מיליארד ליש"ט (3.7 מיליארד דולר). שבועות ספורים לאחר מכן נודע שיש גורם נוסף שמתעניין ברכישת החברה - קונסורציום משקיעים (JKO) בראשותו של אדי ג'ורדן, איש עסקים שהיה בעבר בעלים של קבוצת מרוצי פורמולה-1, שביקש לרכוש את פלייטק תמורת 3 מיליארד ליש"ט.

זה היה הגורם השלישי שהתעניין בחברה, לצד אריסטוקרט האוסטרלית ו-Gopher מהונג קונג, שכבר הודיעה שהיא מוותרת על הרכישה. ביום שישי, מניית פלייטק  צנחה במסחר בבורסה של לונדון ביותר מ-20%, לאחר שגם הקבוצה של ג'ורדן הודיעה שהיא נסוגה מכוונתה לרכוש את פלייטק.

הדירקטוריון כבר המליץ לקבל את הצעת אריסטוקרט

הצעת JKO לרכוש את פלייטק הגיעה לאחר שדירקטוריון פלייטק כבר המליץ לבעלי המניות של החברה לקבל את הצעתה של אריסטוקרט, יצרנית מכונות הימורים שנסחרת בשווי של כ-20 מיליארד דולר. ואולם, בתחילת ינואר עיכבה פלייטק את העסקה עם אריסטוקרט, והסבירה כי המגעים עם JKO מתקדמים, וכי JKO ביקשה זמן נוסף לבחון את תנאי ההצעה.

ל-JKO ניתן דדליין להגיש הצעה עד 26 בינואר, אולם כאמור, כבר בשבוע שעבר היא הודיעה שאין בכוונתה לעשות זאת. לפי פרסום בפייננשל טיימס, הסיבה לכך היא שב-JKO חוששים כי מספר גופים משקיעים מאסיה שרכשו מניות לאחרונה והגיעו להחזקה של כ-27% בפלייטק, יחסמו את העסקה משום שהם מעריכים שהחברה שווה יותר. לפי הכללים, JKO לא תוכל להציע הצעה נוספת לפלייטק במשך חצי שנה.

בעקבות הדיווח של JKO, פלייטק פרסמה דיווח שלפיו הדירקטוריון שלה ממשיך לתמוך פה אחד בהצעתה של אריסטוקרט לקראת אסיפת בעלי המניות שנקבעה לאישור העסקה, ב-2 בפברואר. עם זאת, לפי החברה, "מספר משקיעים מהותיים" עדיין לא הביעו תמיכה בעסקה עם אריסטוקרט, כך שלא ברור אם העסקה תעבור.

העובדה ששני מציעים התחרו על רכישת החברה הובילה את מניית פלייטק להיסחר לאחרונה במחיר גבוה יותר מהמחיר שהציעה אריסטוקרט, 6.8 ליש"ט למניה. כאמור, מניית פלייטק נפלה ביום שישי ב-20.7% למחיר של כ-5.8 ליש"ט, המשקף לחברה שווי שוק של כ-2.2 מיליארד ליש"ט (3 מיליארד דולר), נמוך מהצעת אריסטוקרט אך גבוה מהשווי שלפיו נסחרה פלייטק לפני שדווח על העסקה עם אריסטוקרט באוקטובר שעבר.

הפסקת מו"מ להשקעה של שגיא באספן

פלייטק, המספקת פתרונות טכנולוגיים לאתרי הימורים מקוונים, הוקמה על ידי מיליארדר הטכנולוגיה והנדל"ן הישראלי טדי שגיא ב-1999, והונפקה לראשונה בלונדון לפני כ-16 שנים (מרץ 2006). שגיא מכר בשנים 2015-2018 את כל מניותיו בחברה בסכום מצטבר של כ-2.1 מיליארד דולר. החברה מנוהלת כיום ללא גרעין שליטה, והמנכ"ל שלה נשאר עוד מימי שגיא - מור וויזר.

בעניין אחר הקשור לעסקיו של שגיא דיווחה ביום חמישי חברת הנדל"ן המניב אספן, שבשליטת רוני צארום, על הפסקת מו"מ להשקעת ענק של שגיא בעסקי החברה: "המו"מ שהתקיים בין החברה לבין קבוצת שגיא, כמשמעותה בדוחות הקודמים, לא הבשיל לכדי הסכם מחייב מפאת פערים מסחריים".

בחודש שעבר חתמו הצדדים על מזכר עקרונות לא מחייב לשיתוף פעולה בהיקף כולל של כ-610 מיליון שקל. בלב מזכר העקרונות עמדה השקעה של קבוצת שגיא באספן ובחברה הבת שלה, אספן BV, המרכזת את פעילותה של אספן באירופה, כולל קידום הנפקת מניותיה של האחרונה באחת מבורסות אירופה.