ביום ששוק הקריפטו מתרסק: הנכסים הדיגיטליים של צבי זיו וגבי רביד נכנסו לבורסה

בית ההשקעות סילבר קסטל, אותו הקימו בכירי שוק ההון לשעבר יחד עם המנכ"ל אלי מיזרוח, השלים את המיזוג לשלד הבורסאי איי.סי.בי

גבי רביד / צילום: כדיה לוי
גבי רביד / צילום: כדיה לוי

לאחר כמה עיכובים ודרישה להבהרות רגולטוריות, בית ההשקעות המתמחה בנכסים דיגיטליים, סילבר קסטל, השלים את המיזוג עם השלד הבורסאי איי.סי.בי (ICB) והחל להיסחר בבורסה בבוקר יום שני. זאת לאחר שהתקבל אישור סופי של הבורסה למיזוג ושם החברה ישונה לסילבר קסטל אחזקות.

תחילת המסחר במניות סילבר קסטל התרחשה בעיצומו של יום קשה שבמהלכו נמחקו 130 מיליארד דולר משווי המטבעות הקריפטוגרפיים ברחבי העולם. לאחר המיזוג, מחזיקים בעלי המניות הקיימים של סילבר קסטל ב-75% ממניות החברה הממוזגת. 

בית ההשקעות סילבר קסטל נוסד בשנת 2018 על-ידי בכירי הבנקאות ושוק ההון הישראלי צבי זיו (לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים המכהן כיו"ר בית ההשקעות), גבי רביד (ממקימי בית ההשקעות פסגות), אלי מיזרוח (לשעבר מנכ"ל רשת גולף המכהן כמנכ"ל סילבר קסטל), חן מוניץ, רמי ביניש ודני זילביגר.

לבית ההשקעות מגוון מוצרים ושירותים והוא מאפשר ללקוחותיו חשיפה נוחה, קלה ובטוחה לנכסים דיגיטליים על-ידי קרנות גידור פעילות המתמחות במטבעות דיגיטליים. כמו כן, החברה בוחנת מספר אפיקים נוספים בהם הלוואות מגובות ביטקוין, מו"פ באסטרטגיות מסחר מתקדמות ומוצרי השקעה עבור לקוחות מוסדיים.

מאז הקמתו ב-2018 צבר סילבר קסטל הפסדים של 9 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2021 הסתכם ההפסד ב-2.15 מיליון שקל. הכנסות בית ההשקעות במחצית עמדו על 412 אלף שקל בלבד, ו-270 אלף שקל מתוכם מגיעים מרווחים בגין מלאי המטבעות הדיגיטליים, בין היתר בשל רכישה של מטבעות דיגיטליים בסך 171 אלף שקל.  להכנסות אלה יש להוסיף דמי הצלחה שגובה בית ההשקעות מביצועי קרנות הגידור המנוהלות על-ידו, אשר מחושבות על בסיס שנתי. 

בית ההשקעות מתמודד עם מגבלות רגולטוריות מצד רשות ני"ע, אשר הודיעה לו כי לפי שעה הוא אינו יכול לאפשר חשיפה של יותר מ-25% ממוצרי ההשקעה שלו לנכסים דיגיטליים, עיקר הפעילות של סילבר קסטל. אלי מיזרוח, מנכ״ל סילבר קסטל, אמר: "נכסים דיגיטליים ככלל ומטבעות דיגיטליים בפרט, הפכו בשנה האחרונה לחלק אינטגרלי מתיק הנכסים של גופי השקעה ומוסדיים בארץ ובעולם. המסחר בבורסה יאפשר למשקיעים רבים חשיפה למגמת האימוץ של תחום זה בארץ ובעולם".