גזר הדין של אריה דרעי ישודר בשידור ישיר

דרעי הודה והורשע השבוע בעבירות מס בהסדר טיעון, במסגרתו הוסכם כי הפרקליטות תבקש להטיל עליו מאסר על-תנאי וקנס בגובה 180 אלף שקל • גזר הדין קבוע ל-1 בפברואר

יו''ר ש''ס אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
יו''ר ש''ס אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

נשיא בית משפט השלום בירושלים קבע היום (ה') כי גזר הדין של יו"ר ש"ס אריה דרעי, הקבוע ל-1 בפברואר, ישודר בשידור ישיר. הבקשה לשדר את גזר הדין הוגשה על-ידי אתר וואלה.

דרעי הודה והורשע השבוע בעבירות מס בהסדר טיעון, במסגרתו הוסכם כי הפרקליטות תבקש להטיל עליו מאסר על-תנאי וקנס בגובה 180 אלף שקל. עוד הוסכם במסגרת ההסדר כי דרעי יתפטר מהכנסת, ולכן התביעה לא תבקש לקבוע כי יש במעשיו קלון.

במהלך הדיון אמר הפרקליט לבית המשפט כי "נבחר ציבור אמור להיות כמגדלור עבור הציבור הנושא אליו את עיניו כדי שיורה לו את דרך הישר, ובוודאי חבר כנסת לא אמור לעבור על החוק אותו הוא מחוקק. לדרעי יש עבר פלילי. הוא הורשע בעבירות שביצע בעת שהיה במעמד ציבורי, והחזרה על עבירות כשהוא שוב במעמד ציבורי רם היא משמעותית". 

דרעי אמר בדיון: "עד עכשיו גזרתי על עצמי ועל המשפחה והסובבים שתיקה. עשינו צנזורה רוסית על כל נושא החקירה. גם כשהיו פרסומים נוראים, והתקשורת המציאה דברים, התאפקנו. אני מקבל אחריות אישית ומלאה על המעשים. ההסדר נעשה ברצוני".