הפרזנטור היקר בישראל: כמה מרוויח מורגן פרימן עבור פרסומת למזגן?

עפ"י ההערכות בשוק הפרסום, מורגן פרימן גובה עבור היותו הפנים של תדיראן בקמפיינים פרסומיים סכום של כ-1 מיליון דולר לשנה - מה שהופך אותו כנראה לפרזנטור היקר בישראל • לשם השוואה, לפי הפרסומים אחת המתחרות הגדולות של תדיראן בתחום המזגנים, חברת טורנדו, משלמת לפרזנטורית רותם סלע 850 אלף שקל לשנה - כרבע מהסכום

משה ממרוד ומורגן פרימן / צילום: יח''צ
משה ממרוד ומורגן פרימן / צילום: יח''צ

תדיראן הוא מותג ותיק ומוכר היטב בישראל, אך נראה שלפופולריות של מזגני החברה תרם לא מעט חיבור שהחל לפני כארבע שנים, עם מי שהפך לפרזנטור של החברה - השחקן ההוליוודי המפורסם מורגן פרימן (שהפך למזוהה עם המשפט "TADIRAN controlling the weather").

על-פי ההערכות בשוק הפרסום, פרימן גובה עבור היותו הפנים של תדיראן בקמפיינים פרסומיים סכום של כ-1 מיליון דולר לשנה (כ-3.2 מיליון שקל), מה שהופך אותו כנראה לפרזנטור היקר בישראל ומצטברת לו תמורה של כ-4 מיליון דולר מאז החל ה"רומן" בין השחקן והחברה. 

לשם השוואה, אחת המתחרות הגדולות של תדיראן בתחום המזגנים, חברת טורנדו, משלמת לפרזנטורית רותם סלע 850 אלף שקל לשנה על-פי הפרסומים  - כרבע מהסכום.

בעל השליטה והמנכ"ל משה ממרוד מסרב לדבר על התמורה שמעניקה תדיראן לפרימן עבור השתתפותו בקמפיינים הפרסומיים שלה, אולם אומר, כי "הוא שובר שיוויון. כולם אוהבים אותו ונורא התקדמנו בזכותו. הוא עשה עבודה יוצאת דופן והיום אנשים אוהבים את תדיראן. החיבור אליו מוכיח את עצמו, וגם אם הוא מגדיל קצת את הוצאות הפרסום זה כדאי כי זה בונה את המוצר".

איך הגעתם אליו?
"בישיבה עם מחלקת השיווק נאמר שאנשי המקצוע מבינים שהמזגן שלנו טוב יותר משל אחרים, אבל הצרכנים, גברת כהן, פחות רואה את זה. הוצאנו מסר לחברת הפרסום שלנו ואמרתי להם שאני צריך מישהו שהוא כמו אלוהים. הציגו לי מספר אלטרנטיבות וציינו אז גם את האפשרות של פרימן והחלטתי ללכת על זה".

נפגשת איתו?
"נפגשנו בימי הצילומים, והוא גם היה אצלי בבית. הזמנתי אותו לארוחת ערב. היה כיף. אנחנו מדברים בטלפון כל כמה חודשים, והוא מספר שהוא מאוד גאה לייצג את תדיראן".