נדחתה בקשת ויידלי מובייל לדיון חוזר בהסדר החוב של מרתון

המשמעות היא שאת הפיצוי בסך 20 מיליון שקל שדורשת ויידלי מובייל על כך שלא זכתה במרתון, היא תידרש למצות במסגרת ערעור אזרחי

שמעיה רייכמן, בעלי ויידלי מובייל / צילום: יח''צ וויידלי
שמעיה רייכמן, בעלי ויידלי מובייל / צילום: יח''צ וויידלי

שופטת בית המשפט המחוזי לוד, עירית וינברג-נוטוביץ, דחתה את בקשת חברת ויידלי מובייל לקיים דיון חוזר בנוגע להסדר החוב שבו אושרה עסקת מרתון-כלירמרק.

ויידלי מובייל, בראשות שמעיה רייכמן, טוענת לחוב של 20 מיליון שקל שמגיע לה לטענתה כתוצאה מכך שבסופו של הסדר החוב היא לא זכתה במרתון, למרות שהיה לה הסכם עם בעלי החברה חזי בצלאל.

בעקבות החלטת בית המשפט תצטרך ויידלי מובייל לפנות לערעור אזרחי חדש אם תרצה להמשיך את ההליך.

ויידלי מובייל, שיוצגה על-ידי עו"ד אמיר ברטוב, התנגדה להסדר החוב במסגרתו אושרה העסקה לרכישת מרתון על-ידי קרן כלירמרק ויריב לרנר. כזכור החברה התמודדה על מרתון ואף היה לה הסכם לרכישת מרתון וחברת האם אקספון בתמורה ל - 330 מיליון שקל. משלא העמידה את הערבות ולא הצליחה להגיע למיצוי ההליכים עם סלקום בדבר הסכם לשיתוף רשתות, מנהל ההסדר בחר להציל את מרתון דרך הסדר החוב ומכירתה לכלירמרק. ויידלי מובייל התנגדה להסדר החוב ולמרות זאת בית המשפט אישר אותו. החברה פנתה ודרשה לדון בתביעתה לנזק בהיקף של 20 מיליון שקל במסגרת בקשה למתן הוראות.

לטענת מנהל ההסדר, עו"ד עמית לדרמן, לא הוכח כי מתקיימים טעמים מיוחדים המצדיקים עיון חוזר בהחלטה, כפי שנקבעו בהלכה הפסוקה, שינוי נסיבות מהותי או טעות טכנית ברורה ומדובר בניסיון לבצע מקצה שיפורים תוך העלאת טענות חדשות.

כאמור, משנדחו טענות ויידלי מובייל לעיון חוזר בשאלת הפיצוי שאותו היא דורשת, היא תידרש לפנות לערכאות משפטיות, אך לא תוכל לעשות זאת במסגרת הסדר החוב שכבר אושר.

העסקה אמורה לקבל את האישורים ממשרד התקשורת ומרשות התחרות בימים הקרובים.