אלקטרה מעריכה: הכנסות של 9 מיליארד שקל ממכרז הקו הירוק

נת"ע הודיעה אתמול כי הקבוצה שמורכבת מאלקטרה, דן ואלסטום תבצע את השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה • אלקטרה מעריכה שבמשך 25 שנות הזיכיון - בהן 5 שנות הקמה - התמורה תעמוד על 9 מיליארד שקל

בתוך תחנות הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר
בתוך תחנות הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר

חברת נת"ע הודיעה אמש על הזכיינים שיבצעו את השלב השני בקו הסגול והירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. ועדת המכרזים החליטה לבחור בהצעתה של הקבוצה המורכבת מאלסטום, דן ואלקטרה לביצוע השלב השני בפרויקט הקו הירוק. קבוצת שפיר ו-CAF הספרדית זכו בהקמת הקו הסגול. שיכון ובינוי, אגד והסיניות CRCC ו-CRRC נשארו בחוץ.

הבוקר הודיעה אלקטרה  לבורסה שלאחר בחירת הצעתה של החברה המשותפת של הקבוצה, שמוחזקת 40.5% ע"י אלקטרה, היא מעריכה הכנסות של לא פחות מ-9 מיליארד שקל לאורך תקופת הזיכיון. התמורה המוערכת כוללת מענקי הקמה בכפוף לעמידה במספר אבני דרך.

המכרז הינו מכרז PPP) Public Private Partnership), שתכולתו כוללת הקמה, תכנון, תחזוקה, אספקה ומימון של פרוייקטי הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה. תקופת הזיכיון תעמוד על 25 שנה, והיא כוללת תקופת הקמה של כ-5 שנים ותקופת תחזוקה של כ-20 שנה. 

איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני
 איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני

הקו הירוק של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור דרך הערים תל אביב וראשון ציון, ויקשר בין חולון להרצליה. לקו יהיו תחנות גם במרכזי התעסוקה של מערב הרצליה ובקרית עתידים בתל אביב. בסך הכל, מתוכנן הקו לכלול 63 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, והוא יתפרס לאורך של כ-39 ק"מ.

עוד ציינה אלקטרה בדיווחה כי על פי הוראות המכרז והסכם הזיכיון, על הקבוצה הזוכה במכרז להשלים הליך סגירה פיננסית לפרוייקט בתוך 12 חודשים ממועד חתימת הסכם הזיכיון.

בתחילת החודש הודיעה אלקטרה שזכתה יחד עם דניה סיבוס במכרז של מקורות בהיקף של 600 מיליון שקל, לשדרוג ולפיתוח עשרות קידוחי מים באזורים שונים בארץ וזאת למשך ארבע שנים. בנוסף, זכתה במכרז של נת"ע שכולל הסבה של גופי תאורה לטכנולוגיית LED, מתן שירותי אחזקה למערכות ומתקני חשמל ותאורה וביצעו עבודות יזומות לתקופה של 5 שנים, גם הוא בהיקף של 600 מיליון שקל.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הרכבת הקלה תואם במדויק את יכולותיה המגוונות של הקבוצה, שכן הוא משלב את ההתמחויות השונות של חברות הקבוצה בייזום, תכנון, הקמה ותחזוקה של פרויקטים מורכבים. זהו פרויקט לאומי משמעותי, המחזק את פעילותנו בתחום הזכיינות, ומחזק את מיצובן של אלקטרה תשתיות וחברות בנות נוספות של הקבוצה כשחקניות מובילות במגה פרויקטים מסוג זה. הפרויקט מגדיל את צבר העבודות שלנו המתקרב לרמה של 30 מיליארד שקל, כשלאור הצרכים הדחופים של מדינת ישראל בפרויקטי תשתיות משמעותיים נוספים, אנו צופים את המשך מגמת הצמיחה של הקבוצה בפרויקטי זכיינות ותשתיות במהלך השנים הקרובות".