רני צים וקרן ריט 1 רוכשות קרקע בגני תקווה תמורת 124.5 מיליון שקל

הקרקע, בשטח 12.5 אלף מ"ר, סמוכה למרכז המסחרי 'צים אורבן גני תקווה' שבבעלות השתיים• במקום יש זכויות להקמת מרכז מסחרי ושטחי משרדים בהיקף של 25 אלף מ"ר

רני צים / צילום: מאיר אדרי
רני צים / צילום: מאיר אדרי

חברת רני צים מרכזי קניות וקרן ריט 1, רכשו באמצעות חברה יעודית משותפת, קרקע בשטח 12.5 אלף מ"ר בגני תקווה תמורת כ-124.5 מיליון שקל. הקרקע סמוכה למרכז המסחרי 'צים אורבן גני תקווה' שבבעלות השתיים ועליה זכויות להקמת מרכז מסחרי ושטחי משרדים בהיקף של 25 אלף מ"ר.

החברות מציינות כי רני צים תחזיק במעמד הרכישה ב-55% ממניות החברה המשותפת, וריט 1 תחזיק בשאר ה-45%, כמו כן נחתם בין הצדדים הסכם אופציה במסגרתו זכאית ריט 1 לרכוש מניות נוספות של החברה המשותפת באופן שתחזיק 50% מהן. צים מציינת, כי מימון רכישת הקרקע יתבצע באמצעות מקורותיה העצמיים ובאמצעות מימון בנקאי.

הקרקע הנרכשת ממוקמת, כאמור, בסמיכות למרכז המסחרי "צים אורבן גני תקווה" והוא ממוקם בלב שכונת גני תקווה החדשה מתחת לשני מגדלי מגורים המונים כ-250 דירות. הפרויקט כולל כ-9,000 מ"ר שטחי מסחר ובנייתו הושלמה בחודש אוגוסט האחרון. שתי החברות מציינות כי הפרויקט המתוכנן על הקרקע הוא הרחבה לפרויקט הקיים כאשר הזכויות על הקרקע מאפשרות בניית כ-20 אלף מ"ר מסחר ועוד כ-5,000 מ"ר למשרדים.

שתי החברות התקשרו בהסכם שבו נקבעו הוראות הנוגעות להקמה, ניהול, אחזקה ומימון הפרויקט שיוקם על המקרקעין וכן הוראות בנוגע לבונוס לו תהא זכאית צים במקרים בהם תשואת הפרויקט תעלה על התשואות המפורטות בהסכם בעלי המניות.

חברת 'רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. ריט 1 בע"מ היא קרן השקעות במקרקעין (REIT) המחזיקה ומנהלת נדל"ן מניב.

יצוין כי בחודש דצמבר שעבר דיווחה צים על מכירת 50% מהמתחם בכפר סבא לשותפות קרדן-גבע תמורת כ-165 מיליון שקל, כמו כן, באותו חודש השלימה רני צים הנפקת איגרות חוב, וגייסה כ-345 מיליון שקל.

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות : "אזור גני תקווה מצוי בתנופת פיתוח משמעותי, ואנו מזהים בו פוטנציאל עסקי רב עבורנו. האזור, המתאפיין באוכלוסייה מחתך סוציו אקונומי גבוה, מושך אליו ביקושים ערים, ובהתאם גם מתפתח צורך גובר להקמת מתחמי מסחר ומשרדים כדי לשרת את קהילת האזור. לכן, קיבלנו החלטה להרחיב את הפרויקט הקיים שלנו ביישוב, ולהעמיק את מגוון העסקים והשירותים שיוצעו לתושבי האזור".

את העסקה ליוותה עו"ד זהבית שחף, היועצת המשפטית של רני צים מרכזי קניות, בליווי משרד עו״ד גרוס ושות'. את ריט 1 ייצג משרד פישר בכר ושות'.