אמדוקס מכריזה: חופשה ללא הגבלה לכל העובדים

המדיניות תיכנס לתוקף בארה"ב ובישראל ב-28 בפברואר ולאחר מכן בשאר האתרים בעולם ותקפה ל-29 אלף העובדים בחברה הגלובלית • "חשוב לנו לאפשר לעובד לקחת את הזמן שהוא צריך כדי לעשות מה שהוא בוחר, בלי להתחשב באיזו הקצאה שהייתה נכונה לימים שלפני הפנדמיה"

בניין אמדוקס / צילום: יח''צ
בניין אמדוקס / צילום: יח''צ

חברת אמדוקס מכריזה היום (ד') על מדיניות חדשה של חופשה ללא הגבלה ל-29 אלף העובדים בחברה הגלובלית, 5,000 מהם בישראל. אמדוקס אינה היחידה בישראל ובעולם שמכריזה על מדיניות כזו, אבל לדברי יהודית ימפולסקי, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, החברה הפיקה לקחים מהטעויות שנעשו בחברות אחרות.

מהן אותן טעויות? לפי מחקרים, עובדים שעובדים בחברות שמעניקות ימי חופש ללא הגבלה, נוטים לנצל פחות ימי חופש מאשר עובדים שימי החופש שלהם מוגבלים. הנתונים האלה היו נכונים לפחות לשנת 2020 שחלקים גדולים ממנה בילינו בבית.

לפי נתונים של חברת היי-בוב, המציעה פלטפורמה מבוססת מידע לניהול עבודה מרחוק, כולל מעקב ודיווח על ימי חופשה, ב-2020 היה תת-ניצול של ימי חופשה. בחברה, שעובדת בעיקר עם חברות בצמיחה המעסיקות במצטבר כ-150 אלף עובדים בארץ ובעולם, ב-2019 שיעור הבקשות של עובדים לחופשות עמד על 32% ואילו ב-2020 הוא ירד ל-20% בלבד. שיעור הביטול של החופשות שעמד ב-2019 על 6%, דווקא עלה ל-11% ב-2020.

לדברי ימפולסקי, "כל המסרים שאנשים לוקחים פחות חופש כשיש להם חופשה ללא הגבלה הם לא עדכניים, הם פרה-קורונה. אנחנו באמת מתכוונים להגדיל את כמות החופש שאנשים לוקחים. אחד ממדדי ההצלחה שלנו יהיה שאנשים ייקחו יותר חופש. אנחנו מתכוונים למדוד את המנהלים על פי כמה העובדים שלם לוקחים חופש, לעודד את המנהלים עצמם לקחת חופש ולעודד גם עובדים. גם אני מתכוונת לקחת הרבה ימי חופשה. אנחנו מאוד מאמינים שכשאנשים יש להם את החופש לבחור הם בוחרים בצורה אחראית והדבר הזה יביא לשיפור של פרודוקטיביות ומחוברות".

יהודית ימפולסקי, סמנכ''לית משאבי אנוש באמדוקס / צילום: עדי אורני
 יהודית ימפולסקי, סמנכ''לית משאבי אנוש באמדוקס / צילום: עדי אורני

ביקורת נוספת הייתה על העובדה שאי צבירה של ימי החופש פוטרת את החברה מהעול לאפשר לעובדים לפדות את ימי החופשה בכסף כשהם עוזבים.

באמדוקס אומרים כי כל ימי החופשה שהעובדים צברו עד עתה יישארו ברשותם ובכל שנה הם יקבלו את ימי החופשה לפי חוזה ההעסקה שלהם. כשהם ייצאו לחופש ייפדו קודם כול הימים שלהם הם זכאים אבל הם יוכלו לקחת עוד ימי חופשה כרצונם.

"זו תקופה מאוד משמעותית לארגונים", אומרת ימפולסקי, "למדנו המון ממנה, והכוונה שלנו להיות מוכנים לעתיד, לא משנה מה הוא מביא, שלא יפתיע אותו. הבנו מהמנהלים והעובדים שלנו שמה שחשוב לנו הוא גמישות. אנחנו מאפשרים להם גמישות בבחירת קריירות שונות בתוך החברה אחרי שנה בתפקיד, מאפשרים להם לבחור לעבוד במשרד, בבית או בכל מקום אחר ועכשיו אנחנו מוסיפים עוד רובד של גמישות, לקחת כמה זמן חופש שבנאדם צריך".

"חשוב לנו לאפשר לעובד לקחת את החופש את הזמן שהוא צריך כדי לעשות מה שהוא בוחר, מתי שהוא צריך, בלי להתחשב באיזו הקצאה שהייתה נכונה לימים שלפני הפנדמיה. הרבה אנשים יתרגמו את זה לחופשה של שבועיים ביוון, אבל מישהו אחר יכול לתרגם את זה ליכולת להיות בבידוד עם הילד שלי בלי שאני אחשוש שזה יפגע לי בימי חופש שאני אוכל לקחת כדי לנסוע לחופשה ביוון ביולי. אני יכולה להחליט לנסוע שבועיים לפריז, חלק מהזמן אני אעבוד. זה חלק מהחופש חלק מהגמישות של העבודה ההיברידית לעשות גם וגם".

לא חוששים שאנשים ינצלו את זה לרעה?
"אנשים לא ייעלמו, אין לנו שום ספק שאנשים יעשו את המשימות שלהם ויתחשבו בצוות שלהם. מה שאנחנו באמת רוצים להשיג ובונים בשביל זה כלים, זה לגרום לאנשים לקחת חופש ולטפל בעצמם. אחד הדברים הכי משמעותיים של התקופה הזו זה שחיקה עייפות. אנחנו רוצים לתת לאנשים לעשות את זה גם לא לחופשה ארוכה אלא לקחת כמה ימים בבית ולא לחשוב שאני מבזבזת ימים שאני צריכה לשמור לחודשי הקיץ".

המדיניות תיכנס לתוקף בארה"ב ובישראל ב-28 בפברואר ולאחר מכן בשאר האתרים בעולם.