עוגות רושם, היישר מאינסטגרם: 6 מקומות עם עוגות שכבות מטורפות

עוגות הרושם עושות קאמבק, והן ממש לא נראות כמו באייטיז • הנה כמה מהטובות ביותר שאפשר למצוא

עוגה מנומרת / צילום: אייל רווח
עוגה מנומרת / צילום: אייל רווח

עוגות הרושם הרב-שכבתיות עושות בשנים האחרונות קאמבק שרוכב על גלי הנוסטלגיה והאינסטגרם. את מלאכת המחשבת המרכז-אירופית מחליפות ברוב המקרים גרסאות אנגלו-סקסיות, שכבות עבות של בצק דחוס ועשיר לרוב עם עיטורי דריפ (ציפוי זולג) ובצבעים עזים כמו כחול ואדום, שנולדו בקונדיטוריות של לונדון ושל ניו יורק. לרגל סוף השבוע - 6 מקומות להצטייד בהם בעוגות טורט מהגל החדש 

אנטקוביץ' | תל אביב


המאפייה הוותיקה והמשפחתית עברה בתחילת השנה מיתוג מחדש ופתחה סניף דגל ראשון - ברחבה החדשה של שוק בצלאל התל אביבי בניצוחה של בתו של הבעלים, ליהי אנטקוביץ'.

עוגת ילדים לבנה של אנטקוביץ / צילום: יונתן בן חיים
 עוגת ילדים לבנה של אנטקוביץ / צילום: יונתן בן חיים
 

העיצוב מודרני והוויטרינות מאירות העיניים מלאות בעוגות רושם קלאסיות עם פרשנות עדכנית, צרפתית ואמריקאית לסירוגין. בהיצע: עוגת שכבות ״נייקד״ שבה היעדר זיגוג מדגיש את הימצאות העוגה בפנים כמו גם את פצפוצי הצבע; סנט אונורה בגרסה מנופחת, שבה מחליף בסיס עוגה את הפחזניות המזוגגות ועוד.

המחירים משתלמים יחסית ומי שיגיע בבוקר יוכל גם ליהנות בנוסף לעוגות הרושם והעוגות הבחושות המושקעות גם ממגש סו-בורק אותנטי, שמיוצר במקום בעבודת יד ממתכון שיצר אביה של ליהי, מומו אנטקוביץ'. משלוחים: בשבועות הקרובים.

אנטקוביץ'. שוק בצלאל (ברחבה הפנימית), תל אביב. כשר

פיגורטי | חיפה

פסטיסרי חדשה ומעוצבת בעיר התחתית שבחיפה, שמעלה גם היא את עוגות הרושם על ראש שמחתה. מהמבחר, שמגיע גם בפרוסות ארוזות למשעי וגם בעוגות שלמות, בולטת במיוחד עוגת רד וולווט רב שכבתית שמורכבת משכבות של בצק פטל עם קולי פטל, קרם גבינה-וניל וגנאש שוקולד לבן מלמעלה. עוד בשכבות: גרסת קומות לעוגת הביסקוויטים הרטרואית. אפשר לאסוף ויש גם משלוחים.

פיגורטי. הנמל 32 חיפה. לא כשר

קדוש | ירושלים


בני הזוג קרן ואיציק קדוש מעלים מדי יום בבית הקפה והפטיסרי הירושלמי שלהם הצגה שבה עוגות קלאסיות ממרכז אירופה וצרפת עוברות מהפך. לפעמים מייקאובר מינורי - ולפעמים מטמורפוזה בהשראת טעמים מקומיים, שהייתה משאירה אפילו את מיקי בוגנים עם הפן ביד. כך מתמלאים קרואסונים ופחזניות בשלל מילויים וזוכים למגבעות מושקעות, למשל של שערות סבתא וקדאיף.

במבחר עוגות הרושם מככבות כאן בין היתר שתי עוגות שנהנות בשנה האחרונה מעניין מחודש של הדור שלא ידע את מוצרט (העוגה, לא המלחין) ובביצוע מהוקצע: דובוש ההונגרית עם שקדים, שבה גנאש שוקולד מוקצף מחליף את הקרמל, וכן טריקולד עם שכבות השוקולד השונות שלפעמים גם מככבת כספיישל אקלייר.

קפה קדוש. המלכה שלומציון 6 ירושלים. כשר

אייל רווח | גבעתיים

הקונדיטור אייל רווח עבד בפטיסריות ובמסעדות שף מובילות בתל אביב כמו טוטו, לפני שעבר לעבוד בסטודיו אישי. שם התמחה בעוגות רושם גבוהות וצבעוניות, שאותן הוא מייצר בהזמנה מראש ושמככבות בעמוד האינסטגרם המצליח שלו (eyalrevah) שכולל גם שפע מתכונים של מאפים וקינוחים.

רווח מגשים שלל מאווים יצירתיים לבקשת הלקוחות, ויוצר בעצמו את כל העוגות עם השכבות העבות בסגנון האמריקאי עם חיבה לצבעי פסטל. במגוון - מבחר טעמים ודוגמאות מסחרר, ממנומר ועד משחקי שחור לבן עם אוריאו ושלל טעמי פירות, עם זיגוג עתיר טפטוף (דריפ) או דווקא בניוד אלגנטי שמציג לראווה את מלאכת המחשבת של בניית השכבות.

אייל רווח. בהזמנה בלבד מראש דרך אתר Eyalrevah.com. לא כשר

ספרינקלס | תל אביב


אל הקונדיטוריה הזו, שנפתחה בקורונה במתחם המגדלים של יגאל אלון בתל אביב על ידי צמד יזמות צעירות, התוודעתי במקרה כשחיפשתי עוגה כמתנה למארחים בשבת באחת מאפליקציות המשלוחים.

חצי שעה מאוחר יותר, נחתה בבית חבילה מושקעת של עוגות שכבות אישיות מושקעות ומפתות (ובמחירים הוגנים), שהגיעו רק בחלקן למעוז חפצן כי גרסנו צמד עוגות אישיות בדרך (בכל זאת נסענו עד מושב בארותיים). בלטה במיוחד עוגת גזר השכבות, שהייתה גם הפייבוריטית של משפחת הבשלנים שאירחו אותנו לפיצה מפוארת מהטאבון הביתי. אבל זה כבר סיפור אחר.

ספרינקלס | יגאל אלון 94. לא כשר

דרים קייק | באר שבע

דרים קייק היא קונדיטוריה באר שבעית, שבה משלבת הקונדיטורית יוליה אבני בין עוגות מוס צרפתיות, מהסוג שרואים בעיר האורות - ומראה שמותאם לעידן האינסטגרם (או רוקוקו, תלוי את מי שואלים).

עוגת יומולדת של דרים קייק / צילום: יוליה אבני
 עוגת יומולדת של דרים קייק / צילום: יוליה אבני
 

בין הטעמים - פירות יער וקרמל שוקולד לבן, סניקרס, פיסטוק-פטל קלאסי, עוגה טרופית עם קרם קוקוס וגנאש פסיפלורה, שוקולד ודובדבני אמרנה ועוד. ההגשה מושקעת וכולל עוגות גבוהות עתירות שכבות וכן עוגות מוס עם עם גלייז נוצץ. מרשים.

דרים קייק. אנדה אמיר 50 באר שבע. לא כשר