פרטנר מתנגחת במתחרה, וזוכה לזכירות ואהדה. האם בזק תתעלם או שתייצר דו קרב מותגים?

הפרסומת בכיכובו של סטטיק מתברגת במקום גבוה כבר בשבוע הראשון באוויר, אך לא מצליחה לגבור על הזכירות של דיסקונט והאהדה לדור אלון, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בצל המחאה הציבורית נגד יוקר המחיה, אסם עולה בקמפיין לבמבה

סטטיק בפרסומת לפרטנר / צילום: צילום מסך
סטטיק בפרסומת לפרטנר / צילום: צילום מסך

האסטרטגיה הלא שגרתית של פרטנר, שבוחרת לחרוג מהמקובל בקרב מפרסמים מובילים, ולהתנגח חזיתית (אבל עם הרבה חן) במתחרה הישיר (בזק), לצד השקעה משמעותית במדיה - מציבים את הפרסומת כבר בשבוע הראשון שלה באוויר במקום השני הגבוה, גם בדירוג הפרסומות הזכורות וגם בדירוג הפרסומות האהובות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בפרסומת הושקעו השבוע כ-1.8 מיליון שקל, שהופכים אותה למושקעת ביותר השבוע. נתוני הזכירות והאהדה לפרסומת גבוהים באופן אבסולוטי, אולם סביר שהשימוש בפרזנטור כמו סטטיק, שאיננו פונה לקהל מבוגר, עם מסר שמשדר חוצפה, עדכנות ותעוזה, מתאים למקום שאליו מכוונת פרטנר.

 
  

עם זאת, המהלך מציב לחברה רף מסוים ביכולת לדבר לקהלים המבוגרים יותר. לכן, לפחות מבחינת מדד האהדה, תקרת הקהלים של הפרסומת נמוכה יותר - בעיקר כשהתחרות בשלב זה היא פרסומת בכיכובה של רותם סלע, ומהצד השני כוכב "קופה ראשית", תוכנית הטלוויזיה שכולם אוהבים לאהוב.

סטטיק בפרסומת לפרטנר / צילום: צילום מסך
 סטטיק בפרסומת לפרטנר / צילום: צילום מסך

הפרסומת לפרטנר, באמצעות מקאן ת"א, עלתה לאוויר לקראת סוף השבוע שעבר. המתחרים בבזק ממשיכים בינתיים לשדר את הפרסומת ה"רגילה", בכיכובם של שחקני קופה ראשית. מעניין יהיה לראות בתקופה הקרובה באיזו אסטרטגיה יבחרו בקבוצה כדי להתמודד עם הקו הלא שגרתי של המתחרים. האם ישגרו לחלל פרסומת עוקצנית משלהם, וייצרו דו קרב מותגים, או יתעלמו לחלוטין מהפרסומת - ויאותתו בכך שהחברה ממשיכה בסדר היום שקבעה לעצמה, מבלי להיגרר לניסיונות לאתגר אותה מצד מתחרים.

גידי גוב ודב נבון בפרסומת לבזק / צילום: צילום מסך
 גידי גוב ודב נבון בפרסומת לבזק / צילום: צילום מסך

הארטילריה הכבדה שבנק דיסקונט הפעילו במדיה, לצד האהדה הגדולה לרותם סלע, ממשיכים להוכיח את עצמם - בעיקר במדד הזכירות. הפרסומת, באמצעות אדלר חומסקי, היא הזכורה ביותר גם השבוע, וממוקמת במקום השלישי בדירוג האהדה.

אמיר שורוש בקמפיין אלונית / צילום: צילום מסך
 אמיר שורוש בקמפיין אלונית / צילום: צילום מסך

גם השבוע הפרסומת של "רמזי ומיני רמזי", שהפיק משרד הפרסום מנצ' לדור אלון, היא הפרסומת האהובה ביותר. הפרסומת, בכיכובו של אמיר שורוש, מובילה את הדירוג זה השבוע השלישי ברציפות, למרות שהשבוע נרשמת ירידה מסוימת ברמת האהדה אליה.

בצל המחאה הציבורית ההולכת ומתגברת נגד יוקר המחיה, ששלחה חצי ביקורת גם לעבר אסם, מעלה החברה לאוויר קמפיין למותג במבה - שנחשב לאחד המותגים האהובים בישראל. הפרסומת ממוקמת במקום השישי בדירוג האהדה.

רמזי למבוגרים

הפרסומת למיני סופר אלונית אהודה במיוחד בקרב בני 55 ומעלה.

הרביעייה של מקאן

ארבע פרסומות בדירוג (פרטנר, תנובה, אסם וביטוח ישיר) הן של משרד הפרסום מקאן ת"א.

בעזרת רותם

הפרסומת לדיסקונט אהודה במיוחד בקרב הציבור הדתי.