אמ.די.ג'י מנצלת את ירידת תשואות האג"ח לגיוס 100 מיליון שקל

התשואה על אג"ח ג' של חברת הנדל"ן הזרה אמ.די.ג'י, שבשליטת דיוויד מרקס, צנחה מ-17% בפברואר אשתקד ל-5.7% בלבד היום • בעקבות הירידה, מרקס מוביל מהלך גדול לגיוס חוב חדש - שיגדיל את הנזילות וימנע ממנה את הצורך לפרוע תשלום קרן של 69 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג'

נכס של MDG במנהטן / הדמיה: מצגת החברה
נכס של MDG במנהטן / הדמיה: מצגת החברה

אחת החברות שנהנו בשנה האחרונה מירידה בתשואות לפדיון של איגרות החוב שלה היא חברת הנדל"ן הזרה אמ.די.ג'י של דיוויד מרקס. מאז פברואר 2021 עלה מחיר אג"ח ג'  של אמ.די.ג'י בכ-35%, מה שהביא לירידת התשואה השנתית לפדיון של האיגרת לכ-5.7% בלבד היום - לעומת כ-17% בפברואר אשתקד.

בעקבות ירידת התשואה, מוביל כעת מרקס מהלך גדול לגיוס חוב חדש, לצד הארכת משך החיים הממוצע (מח"מ) של החוב הקיים של החברה למחזיקי האג"ח בישראל. מהלך כזה יגדיל את הנזילות של אמ.די.ג'י וימנע ממנה את הצורך לפרוע תשלום קרן של 69 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג' בחודש אוקטובר השנה.

אמ.די.ג'י היא חברת נדל"ן מניב הפועלת בארה"ב ועוסקת בהשכרת דירות מגורים, בדיור לגיל השלישי ובמלונאות. לחברה תיק של 41 נכסים (מתוכם 40 נכסים מניבים) בשווי כולל של 975 מיליון דולר, והון עצמי של 269 מיליון דולר.

את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה אמ.די.ג'י עם הכנסות מפעילות השכרה ומהפעלת בית מלון בסך 50 מיליון דולר ועם רווח נקי לשל 9.6 מיליון דולר. לחברה סדרת אג"ח בודדת (אג"ח ג' כאמור) בהיקף של 301 מיליון שקל ערך נקוב (307 מיליון שקל במונחי פארי), אשר נסחרת בבורסה בת"א.

הצעה להחלפת סדרה ג' באג"ח ד' החדשה

אג"ח ג' משלמת ריבית שנתית של 6.65% ועתידה להיפרע בשלושה תשלומים בין אוקטובר 2022 לאוקטובר 2024 (מח"מ של 1.67 שנים). ביום ב' פרסמה החברה דוח הצעת מדף לגיוס של עד 100 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב מסדרה ד' החדשה.

במקביל, פרסמה החברה הצעת רכש חליפין לסדרת אג"ח ג', במסגרתה היא מציעה להחליף אותה במלואה ב-310.5 מיליון שקל ערך נקוב של סדרה ד' החדשה. סדרת אג"ח ד' תעמוד לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים לא שווים בין פברואר 2023 לפברואר 2027, תשלם ריבית שנתית של 8% ותונפק ללא ביטחונות (בדומה לאג"ח ג').

לקראת ההנפקה, העניקה חברת מידרוג דירוג של Baa2 לאג"ח ד', כפי שמדורגות כיום גם אג"ח ג'. בנוסף, העניקה מידרוג דירוג מותנה גבוה יותר בדרגה אחת, של Baa1, לאג"ח ה' שעשויה אמ.די.ג'י להנפיק בהמשך.

האג"ח מסדרה ה', בהיקף של עד 570 מיליון שקל ערך נקוב, יובטחו בשעבוד ראשון על מלון מריוט קורטיארד המוכר בשם 34St Hotel במנהטן. המלון, בעל 399 חדרים, פועל תחת דגל הרשת Courtyard by Marriott.