דוחות פריון: ההכנסות השנתיות זינקו ב-45%; העלתה את תחזית הצמיחה ב-2022

פריון נטוורק, המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים, עדכנה שוב ושוב בשנה שעברה את התחזיות שלה - ועקפה את כולן • ה-EBITDA השנתי שלה הגיע ל-69.6 מיליון דולר, יותר מפי שניים בהשוואה ל-2020

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

פריון נטוורק , המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים, עדכנה שוב ושוב בשנה שעברה את התחזיות שלה והעלתה בכל פעם את תחזית ההכנסות וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). בסופו של דבר, התוצאות שפורסמו בפועל היו גבוהות גם מהתחזית המעודכנת שפורסמה בדצמבר שעבר.

פריון רשמה הכנסות שנתיות של 478 מיליון דולר, צמיחה של 45.9% לעומת 2020. ה-EBITDA השנתי שלה הגיע ל-69.6 מיליון דולר, יותר מפי שניים בהשוואה ל-2020. זאת לעומת התחזית האחרונה שהייתה להכנסות של 460-470 מיליון דולר ו-EBITDA של 64-65 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי, הכנסות החברה הסתכמו ב-158 מיליון דולר, צמיחה של 33.6% ביחס לרבעון המקביל. מתוך הסכום, כ-100 מיליון דולר היו הכנסות מפעילות הפרסום והיתר מפעילות החיפוש. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הרבעוני היה 17.7 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) נרשם רווח של 25.3 מיליון דולר שהם 62 סנט למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים.

ברמה השנתית, הרווח הנקי לפי כללי GAAP היה 38.7 מיליון דולר, לעומת 10.2 מיליון דולר בלבד ב-2020. הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-60 מיליון דולר שהם 1.57 דולר למניה. עיקר הפער בין הרווח לפי כללי GAAP ל-Non-GAAP נובע מתגמול מנייתי לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות שקשורות לרכישה שביצעה פריון.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנה שעברה ב-71.1 מיליון דולר, ולאחר שהחברה גייסה בהנפקה משנית סכום של 180 מיליון דולר בסוף השנה, היו לה בקופה 323 מיליון דולר.

צופה צמיחה של 30% בהכנסות במהלך 2022

פריון סיפקה תחזיות לשנת 2022 כבר במהלך 2021 וכעת היא מעדכנת את התחזיות האלה כלפי מעלה. החברה צופה השנה הכנסות של 610-630 מיליון דולר, שיהוו צמיחה של 30% לעומת הכנסות 2021, וה-EBITDA יסתכם ב-88-92 מיליון דולר, גידול של 29%. שיעור ה-EBITDA בנטרול עלויות טראפיק יהיה 36%, לעומת 37% ב-2021 (ו-45% ברבעון הרביעי).

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון, מסר עם פרסום הדוחות: "תוצאות השיא נובעות מיכולתנו האסטרטגית לתמוך במגוון ערוצי פרסום ולחבר את פתרונות החברה ל-HUB מרכזי אחד. שילוב זה הכרחי ליצירת מודל עסקי המבטיח יציבות ואיתנות פיננסית ומתבטא בצמיחה ורווחיות שנה אחר שנה. הצמיחה השנתית הממוצעת של פריון ב-2020-2022 עומדת על 38%, והגידול השנתי הממוצע ב-EBITDA בתקופה זו עומד על יותר מ-50%. התוצאות הכספיות של 2021 כוללות צמיחה חזקה במיוחד של כ-300% בהכנסות מווידאו (או 123% על בסיס פרופורמה), וצמיחה מהירה של 205% בפרסום בטלוויזיות חכמות".

גרסטל הוסיף כי "אסטרטגיית הרכישות הייחודית שלנו התנהלה בדיוק כפי שרצינו - מינוף הסינרגיה לצמיחה והרחבת היתרון התחרותי שלנו. עם קופת מזומנים של 322 מיליון דולר, בכוונתנו להמשיך במודל זה ולחזק עוד יותר את מעמדנו בסביבה הצומחת במהירות".

פריון נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 958 מיליון דולר.