סיטיקון של גזית גלוב מדווחת על שתי עסקאות נדל"ן ענקיות בסקנדינביה

סיטיקון רוכשת יותר מ-200 דירות להשכרה בשטוקהולם ב-69.5 מיליון אירו, ומוכרת שני מרכזי קניות בנורבגיה ב-145.3 מיליון אירו • סיטיקון, שבשליטת גזית גלוב, נסחרת בהלסינקי לפי שווי של 1.2 מיליארד אירו

שטוקהולם. סיטיקון רכשה יותר מ-200 דירות להשכרה בבירת שבדיה / צילום: Shutterstock, Oleksiy Mark
שטוקהולם. סיטיקון רכשה יותר מ-200 דירות להשכרה בבירת שבדיה / צילום: Shutterstock, Oleksiy Mark

חברת הנדל"ן המניב סיטיקון , שבשליטת גזית גלוב , רוכשת יותר מ-200 דירות להשכרה בשטוקהולם בירת שבדיה ב-69.5 מיליון אירו, ומוכרת שני מרכזי קניות בנורבגיה ב-145.3 מיליון אירו. הדירות הנרכשות ממוקמות בשכונת Barkarbystaden, שבעיר המהווה את אחד מאזורי הפיתוח העירוניים הגדולים והרחבים ביותר בצפון אירופה.

סיטיקון, הפועלת במדינות סקנדינביה, נסחרת בבורסת הלסינקי לפי שווי של 1.2 מיליארד אירו. במסגרת העסקה, תפקיד סיטיקון סכום של 6.6 מיליון אירו עם תחילת בניית הנכסים בפברואר 2022 ותשלם את יתרת הרכישה, עם השלמת שני שלבי הבנייה בשני הרבעונים הראשונים של 2024.

במקביל, חתמה סיטיקון על הסכם למכירת שני מרכזי קניות בנורבגיה תמורת 145.3 מיליון אירו, המהווה תשואה ראשונית נטו של 5.2% בהתאם להערכת IFRS עדכנית. במסגרת ההסכם, סיטיקון תמכור שני מתחמים שאינם נמצאים בליבת מרכזי הקניות בנורבגיה: Buskerud ל-Aurora Eiendom ואת מרכז Magasinet ל-Oslo Opportunity ול-Vedal Investor. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2022.

לדברי חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, "שתי העסקות שבוצעו החודש מביאות לידי ביטוי את האסטרטגיה שלנו בהתמקדות בנכסים ייחודיים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין. מכירת שני מרכזי הקניות בנורבגיה, שאינם נמצאים במוקדים עירוניים גדולים, מאפשרת לנו לחזק את המאזן שלנו בדירוג השקעה ולספק את הגמישות לביצוע רכישות ממוקדות ומשמעותיות כגון עסקת הרכישה בשבדיה. אנו מאוד מרוצים מאוד מרכישה זו, המחזקת את השוק סביב נכסים קיימים שלנו באזור ומעמיקה את היכרותנו עם השוק הקיים שם".

גזית גלוב היא חברת נדל"ן גלובלית העוסקת כעיסוק עיקרי ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, משרדים ומגורים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות. נכון לסוף ספטמבר 2021 החזיקה גזית גלוב ב-49.2% ממניות סיטיקון.

להחזקה זו שווי שוק נוכחי של כ-590 מיליון אירו (2.2 מיליארד שקל), אולם היא רשומה בספרי גזית גלוב לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל. נכון לסוף ספטמבר 2021 וטרם העסקאות האחרונות, החזיקה סיטיקון ב-37 נכסים מניבים בשטח של 1.145 מיליון מ"ר, וכן בנכס אחד בפיתוח.