"אני חוזר!": עופר עיני יתמודד על ראשות ההסתדרות

בציוץ שפרסם עיני לפני דקות אחדות, כתב: "אני חוזר" • לפני כשבועיים פורסם בגלובס כי עיני נערך למרוץ, וכי היו"ר הנוכחי ארנון בר-דוד כבר החל בניסיון בלימה

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני הודיע היום (ג') כי יתמודד על ראשות ההסתדרות מול ארנון בר-דוד, היו"ר המכהן, בבחירות שייערכו ב-24 במאי. עיני עמד בראש ההסתדרות במשך שמונה שנים עד 2014. בציוץ בטוויטר כתב עיני: "אני חוזר!".

במקביל עמוד הפייסבוק של עיני עודכן, כשבעמודת ה"אודות" הוא צירף ביקורת על ההנהגה הנוכחית של ההסתדרות: "בשנתיים האחרונות, החברה הישראלית והעולם כולו נדרש להתמודד עם משבר בריאותי-כלכלי. תפקידה של ההסתדרות לייצג את ציבור העובדים בכללותו ולדאוג שזכויותיו לא יופקרו. ההנהגה הנוכחית של ההסתדרות נכשלה בתפקידה ובכך הובילה את העבודה המאורגנת לאחד ממשבריה הגדולים. עיני החליט שהוא אינו יכול לעמוד מהצד - והחליט שהגיע הזמן להחזיר את כוחה ומשמעותה של ההסתדרות".

נערך להתמודדות עוד לפני ההודעה הרשמית

בגלובס פורסם לפני שבועיים כי עוד לפני שהודיע רשמית על חזרתו, עיני כבר השלים את ההיערכות המקדימה הנדרשת כדי לרוץ. לצורך כך כבר הקימו מקורביו של עיני סיעה חדשה - שנקראת סיעת "סלע" - והועברה הודעה לידי ועדת הבחירות של ההסתדרות על כוונתה להתמודד בבחירות הכלליות. 

בין מייסדי הסיעה החדשה של עיני נמצאים היו"ר הוותיק של הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, היו"ר הדומיננטית של ועד עובדי סלקום, מיה יניב, וראש אגף רווחה בהסתדרות שפוטר באמצע ינואר האחרון, שלום הלוי.

הלוי הוא נציגו של משה כחלון בהסתדרות, כחלק מסיעת כולנו. לפני כחודש הוא זומן לבית נבחרי ההסתדרות, שם הודח על ידי בר-דוד ויתר ראשי הארגון מתפקידו כראש אגף רווחה. הטענה להדחה הייתה "הפרת הסכמים קואליציוניים", או במילים אחרות, שיתוף פעולה עם עופר עיני.

מטעמו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד נמסר: "תמיד בירכתי ואמשיך לברך על כל התמודדות דמוקרטית. דאגתו של עופר עיני לציבור העובדים בהחלט מחממת את הלב, אבל אולי כדאי שמישהו יעדכן אותו שבזמן שהוא עשה לביתו, בעיצומו של משבר עולמי שטלטל את המשק כולו, חבריי ואני ניווטנו את ההסתדרות לחוף מבטחים בבגרות ובאחריות. אל מול מציאות מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, מצבם של העובדים מעולם לא היה טוב יותר וזאת בזכות מנהיגות שפעלה ושפועלת ללא לאות כדי להביא תוצאות - לא כותרות. אמשיך תמיד להיות הגב האמיתי של העובדים בישראל".