חברת מלונות אפריקה ישראל מתחילה פיילוט לקיצור שבוע העבודה

החברה תעבור לארבעה ימי עבודה בשבוע ללא הורדה בשכר • סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה: "ארגונים שלא יידעו להתאים את עצמם לשינויים ימצאו את עצמם בבעיה קשה" • המהלך ייעשה בליווי של אנשי המקצוע מתנועת 4 day week global של אנדרו בארנס

מלון וורט ים המלח, מקבוצת אפריקה ישראל מלונות / צילום: איה בן עזרי
מלון וורט ים המלח, מקבוצת אפריקה ישראל מלונות / צילום: איה בן עזרי

חברת מלונות אפריקה ישראל היא החברה הראשונה שמצטרפת לפיילוט של 4 day week global של אנדרו בארנס, איש עסקים מניו זילנד ומייסד התנועה העולמית לקיצור שבוע העבודה.

את הפרויקט מובילה בישראל מלי אלקובי, מרצה ומייעצת לארגונים בנושא איזון בין עבודה לחיים פרטיים ועולם עבודה משתנה. השבוע קיימה חברת וובינר מפגש בנושא - שבו הציעה לחברות להשתתף בפרויקט שכבר נוסה בהצלחה במספר מדינות בעולם. בפיילוט צפויות להשתתף 20 חברות מישראל. המהלך ייעשה בליווי של אנשי המקצוע מהתנועה, בהובלת אלקובי.

התנועה לקיצור שבוע העבודה מגיעה גם למגזר העסקי בישראל

●  "אפשר להספיק הכל גם בשלושה ימים"  

לפי המודל, החברה תעבור לארבעה ימי עבודה בשבוע ללא הורדה בשכר, לפי עיקרון של 80% עבודה ו-100% שכר. בשלב זה יכללו בפיילוט עובדי מטה. לדברי רונן כהן סמנכ"ל משאבי אנוש של מלונות אפריקה ישראל, "קראתי על הנושא הזה לא מעט והוא תמיד הדהד לי בראש עד כמה זה ריאלי לתחום העיסוק שלנו, שבו עובדים 24/7. יש כל כך הרבה תהליכים שקורים בעת ובעונה אחת בשוק העבודה ואין לי ספק שהעתיד הולך להשתנות בצורה מאוד משמעותית. כמעסיק אני שובר את הראש למצוא פתרונות לבעיות שצצות חדשות לבקרים - העובדה שעובדים מתפטרים בגלל שהם החליטו שהם רוצים חיים מאוזנים, סיפוק ומימוש עצמי. בראייה לטווח ארוך ארגונים שלא יידעו להתאים את עצמם לשינויים ימצאו את עצמם בבעיה קשה. אני חושב שכדאי להנהיג תפיסה חדשה כדי לשמר אנשים בתוך החברה.

"מהלך כזה אם הוא יצליח אז הוא יכול להניב כל כך הרבה תוצאות 'ויון וין' גם לעובד וגם למעסיק, וזה יהיה פספוס. אנחנו בהתלהבות ונכנסים למהלך בסקרנות וציפייה".

רונן כהן / צילום: תמר מצפי
 רונן כהן / צילום: תמר מצפי

בפיילוט, שיימשך חצי שנה - מספטמבר 2022 עד מרץ 2023 - ישתתפו 10 עובדים ואם הוא יצליח השאיפה היא להרחיב אותו למחלקות נוספות בחברה. המהלך ייעשה בליווי אישי של אנשי המקצוע של התנועה, בראשם אלקובי.

לדברי כהן, "אנחנו משתדלים לשמור על האיזון של העובדים, מקפידים מאוד לא לשלוח לעובדים מיילים או טלפונים בזמן הפנוי שלהם, למעט אם מדובר במקרה חירום. למנהלים שלנו יש אוטונומיה לנהל את הזמן שלהם וזמן בילוי בתוך הארגון הוא לא פקטור להצלחה בעינינו. יש אצלנו עובדים שעובדים מהבית באופן מלא או חלקי. המהלך הזה הוא לא ברמה ההצהרתית. אנחנו חושבים שזה מהלך מנצח שיתרום גם לחברה וכם לעובדים ואנחנו חושבים שהסבירות שהוא יצליח גבוהה".