"בזבזנו שנתיים על הניסיון לקדם פרויקט תמ"א, ואז העירייה החליטה שהרובע מיועד להריסה ובנייה"

פרויקט הריסה ובנייה במסגרת תמ"א 38/2 יוצא בקרוב לדרך ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב • היזמית היא קבוצת רוזיו

התחדשות עירונית ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב / הדמיה: evolve media
התחדשות עירונית ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב / הדמיה: evolve media

סיפור הפרויקט:

הבניין ממוקם לא הרחק מכיכר המדינה ומתחנה עתידית של הקו הירוק של הרכבת הקלה. "הבניין יושב על הצד הדרומי והרחב של הרחוב, במרחק מהבניינים האחרים, ובמקום הגבוה ביותר ברחוב", אומר אד מור, אחד מבעלי הנכסים בבניין.

מור רכש את דירתו, בת 70 מ"ר, לפני כ-12 שנה ושילם תמורתה כ-850 אלף שקל. הדירה לדבריו לא הייתה ראויה למגורים ולכן כסף רב הושקע בשיפוץ. "היינו צריכים להשקיע עוד כ-450 אלף שקל בדירה, כך שההשקעה בה הגיעה לכ-1.3 מיליון שקל. בשנים הראשונות הבן שלנו התגורר בדירה והיום היא מושכרת".

התחדשות עירונית ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב / צילום: רוזיו
 התחדשות עירונית ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב / צילום: רוזיו

מור מספר כי כבר ב-2016 הדיירים בבניין חשבו לצאת לפרויקט חיזוק למבנה 38/1. "פנו אלינו כמה יזמים אז וביקשו לקדם את הפרויקט. בזבזנו שנתיים על הניסיון לקדם אותו, אולם בהמשך העירייה החליטה שהרובע של רחוב ז’בוטינסקי מיועד להריסה ובנייה ולא ניתן לעשות בו תמ"א 38/1 אלא רק הריסה ובנייה. בהמשך, לפני כשנתיים וחצי - ב-2018, התקדמנו עם התוכנית והייתה תחרות בין כמה יזמים. לבסוף נבחרו שלושה יזמים שנראו בעינינו רציניים. בחנו את הרקע שלהם וביניהם בחרנו אחד שמסוגל לעמוד במשימה.

"בהתחלה הייתה מחלוקת עם חלק מהדיירים", מוסיף מור. "הם התעקשו ללכת עם היזמים שהם הציעו, אבל בסוף כל 11 הדיירים חתמו והפרויקט יצא לדרך". מור ממליץ לכל מי שנמצא בתהליך להעדיף פרויקט של הריסה ובנייה על פרויקט חיזוק.

התמורה ליזם:

14 יחידות דיור בתמהיל 4 ו-5 חדרים בשטחים של 90-120 מ"ר. דירת פנטהאוז בשטח של 230 מ"ר ו-85 מ"ר מרפסות.

התמורה לדיירים:

כל דייר יקבל דירה חדשה גדולה בכ-20 מ"ר מהדירה הקיימת, מרפסת בשטח של כ-12 מ"ר, חניה תת קרקעית, חדר אופניים ועגלות ומחסנים לשימוש הדיירים.

לו"ז:

החלו להתגבשות ב-2016; החוזה מול רוזיו היזם נחתם ב-2018, היתר התקבל בתחילת ינואר 2022. אכלוס הדירות צפוי בעוד כשלוש שנים.

הפרויקט: תמ"א 38/2 ברחוב בן שפרוט 21 בתל אביב
המצב הישן: שלוש קומות משנות ה־50 הכוללות 11 דירות. ללא מעלית או חניות.
המצב החדש: בניין בן 8 קומות ובו 25 דירות
היזם: קבוצת רוזיו
החברה המבצעת: פי הנדסה
האדריכל: מילבאואר אדריכלים
עורכי הדין של הדיירים: גיא פרבמן, רשף ושות' משרד עורכי דין
עורך הדין של היזם: גרומן ושות'