גוגל ישראל תשקיע 25 מיליון דולר בשילוב נשים, ערבים, חרדים ותושבי הפריפריה בהייטק

לפי הודעת החברה, "היוזמה תתמוך בתוכנית הממשלה להגדיל את מספר עובדי ההייטק מ-10% מסך כוח העבודה בישראל ל-15%" • ההשקעה בפרויקט תעשה על פני חמש שנים

גוגל. הרעיון הוא להשקיע בתוכניות ושותפויות המספקות מיומנות וכלים שדרושים כדי להצליח בהייטק / צילום: Shutterstock, Jay Fog
גוגל. הרעיון הוא להשקיע בתוכניות ושותפויות המספקות מיומנות וכלים שדרושים כדי להצליח בהייטק / צילום: Shutterstock, Jay Fog

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי תשקיע 25 מיליון דולר בחמש שנים כדי לספק יותר הזדמנויות לשילוב בהייטק הישראלי עבור אוכלוסיות בתת ייצוג, כמו נשים, ערבים, חרדים ועוד.

הרעיון הוא להשקיע בתוכניות ושותפויות המספקות מיומנות וכלים שדרושים כדי להצליח בהייטק. על פי הודעתה של גוגל, החברה תכריז על יוזמה עבור הפלסטינים בהמשך השבוע. על פי הודעת החברה, "היוזמה תתמוך בתוכנית הממשלה להגדיל את מספר עובדי ההייטק מ-10% מסך כוח העבודה בישראל ל-15%".

התוכניות כוללות את אדוה - תוכנית הכשרה דו-שנתית במדעי המחשב לבנות המגזר החרדי, בשיתוף Scale-Up Velocity; ותוכנית שמתחילה החודש לשילוב סטודנטים ערבים בהייטק, בשנתם האחרונה בלימודי הנדסה, בשיתוף צופן. גוגל מתפארת כי בשנת 2021 היא הכשירה יותר מ-30 אלף איש מרקעים מגוונים.

רות פורת, סמנכ"לית הכספים באלפאבית ובגוגל, הגיעה בסופ"ש לישראל והיא תיפגש במהלך השבוע עם יזמים ומנהיגים ישראלים ופלסטיניים וקובעי מדיניות. בעודה מלווה בשגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס, היא נפגשה אמש עם יזמיות, משקיעות ומהנדסות מהחברה הערבית כדי לשמוע על האתגרים בשילובן בתעשיית ההייטק בישראל.

פורת אמרה כי "בגוגל, אנחנו מאמינים שכדי שתהיה צמיחה כלכלית בת קיימא, מוכרחים שתהיה צמיחה מכילה. על ידי מתן נתיב להייטק לקבוצות בתת ייצוג, אנחנו מקווים לעזור ליצור כוח עבודה מגוון יותר ולהגדיל הזדמנויות עבור אוכלוסייה רחבה יותר של אנשים. אנחנו מצפים להעמיק את המחויבות שלנו לישראל בזמן שאנחנו עובדים כדי לתמוך במאמצים המתמשכים של הממשלה בתחום זה".

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: "אני מברך את חברת גוגל ואת הגברת רות פורת על היוזמה החשובה הזאת. ישראל שואפת להגיע למיליון ישראלים בהייטק. זאת משימה לאומית שלא יכולה להצליח ללא שיתוף הפעולה עם המעסיקים הגדולים בתחום. לישראל יש את הנתונים והפוטנציאל להיות אחת מעשר המדינות המצליחות בעולם וזה יקרה דרך יוזמות מהסוג שגוגל מכריזה עליה היום"

פורת הצטרפה לגוגל כסגנית נשיא בכירה וסמנכ"לית כספים במאי 2015, ומאוקטובר באותה השנה קודמה גם לתפקיד זהה באלפבית. היא אחראית על פיננסים, הפעילות העסקית, שירותי הנדל"ן ומקומות עבודה.