משפיעני רשת, כלכלת חלטורה והערת עסק חי מקליפורניה בדרך לבורסת ת"א

חברת TVPage של אלון ושני קידר, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת שילוב סרטונים ותמונות של יוצרי תוכן בחנויות מקוונות, הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף • החברה מתקשה לייצר הכנסות משמעותיות וצברה עד היום הפסדים של יותר מ-10 מיליון דולר

אלון קידר, מנכ''ל TVPage / צילום: אתר החברה
אלון קידר, מנכ''ל TVPage / צילום: אתר החברה

כשנה לאחר השיא במספר הנפקות הטכנולוגיה בבורסה של תל אביב, קצב ההנפקות של סטארט-אפים מקומיים אומנם פחת מהותית לנוכח ההפסדים שספגו המשקיעים ברובן, אך מתברר שיש עוד חברות טכנולוגיה שמבקשות להירשם למסחר בבורסה.

כזו היא טי וי פייג' אינק (TVPage) הרשומה ופועלת בארה"ב, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת שילוב סרטונים ותמונות של יוצרי תוכן בחנויות מקוונות, ושהגישה לאחרונה טיוטת תשקיף. 

על-פי מצגת החברה, היא מסייעת למותגים להגדיל את המכירות אונליין בעזרת משפיעני רשת, המשתמשים בפלטפורמת החברה ליצירת והעלאת סרטונים לקידום המכירות של מוצרים שונים. בין לקוחות החברה רשתות כמו מייסי'ס, Bed Bath & Beyond ואחרות.

TVPage שמעסיקה 13 עובדים, נוסדה ופועלת מקליפורניה והתאגדה לאחרונה מחדש במדינת דלאוור שבארה"ב. החברה לא מציינת עדיין מה היקף הגיוס המתוכנן בהנפקה (היוצאת ללא חיתום) ולפי איזה שווי, אולם נתונים שפרסמה בתשקיף מצביעים על כך שבכוונתה לייעד 25 מיליון שקל מתמורת ההנפקה להגדלת מערך השיווק, המכירות והתמיכה בלקוחות ויצרני התוכן, ועוד 8 מיליון שקל להגדלת מערך התפעול והעמקת המו"פ.

באשר לשווי החברה, נכתב בתשקיף שבהלוואת גישור שקיבלה ב-2019 הוערך שווי החברה ב-12 מיליון דולר. מדובר על הלוואה בסך כ-1.3 מיליון דולר מקבוצת משקיעים שכללה את דוד קידר (אביו של אלון קידר, יו"ר ומנכ"ל TVPage) ואת אלי פז (אביה של שני קידר, אשתו של אלון ובכירה בחברה). היא נושאת ריבית שנתית בשיעור של 8%, וכנגדה הוענקו למשקיעים שטרי חוב המירים למניות החברה. מועד הפירעון הוא סוף 2022 כאשר במקרה של הנפקה שטרי החוב יומרו אוטומטית למניות.

לפני ההנפקה, בעלי המניות הבולטים ב-TVPage (המוגדרים כבעלי השליטה בה) הם אלון ושני קידר עם 21.6% מהמניות (בדילול מלא), דוד קידר עם 14.4% מההון (בדילול מלא) ואלי פז (2.4%). שני קידר מכהנת בתפקיד CRO (מנהלת הכנסות ראשית). לפי נתוני IVC, אלון קידר הוא מייסד משותף של החברה יחד עם מאט באבינאו, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות.

בדירקטוריון TVPage מכהן עדי מימרן, מנכ"ל Fundem Capital, שהוא גם יועץ החברה שזכאי לאופציות בתנאי שההנפקה תבוצע לפי שווי של לפחות 120 מיליון שקל לפני הכסף והגיוס יסתכם ביותר מ-35 מיליון שקל.

ללא התחייבות למעסיק או מצידו

לפי התשקיף, TVPage פיתחה פלטפורמת שיווק באמצעות משפיעני רשת. הפלטפורמה היא פלטפורמת SaaS (תוכנה כשירות) המשלבת טכנולוגיית וידאו לשיווק דיגיטלי, ויכולת להזמין יוצרי תוכן ליצור תכנים שונים עבור עמלת מכירה. לדבריה, "הטכנולוגיה מאפשרת ליוצרים ליצור 'חנות דיגיטלית' משלהם באתר המותג, לנהל את 'חלון הראווה' הדיגיטלי של החנות, לפרסם תכנים ומוצרים הניתנים למכירה באתר המותג, לשתף את הקהל שלהם ולמדוד את ההצלחה שלהם, על מנת לקבל תשלום מבוסס ביצועים".

מלבד העלייה הגדולה במסחר המקוון בשנים האחרונות, החברה מכוונת לטרנד נוסף, "כלכלת החלטורה" (gig economy) - עבודה ללא התחייבות למעסיק או מצד המעסיק, עובדים פרילנסרים ועוד. במצגת שפרסמה היא נתלית באילנות גבוהים: לדבריה, מה שהיא עושה למסחר המקוון דומה למה שאובר עושה במוניות, וולט עושה למשלוחי מזון ופייבר לפרילנסרים. והיא מדגישה שפעילותה, רובה ככולה, מתבצעת בארה"ב ומשכך, ליבת העסקים של החברה מושפעת בעיקר מהסביבה העסקית שם.

תידרש להמשיך לגייס הון למימון פעילותה

בינתיים מצבה הפיננסי רחוק מלהלהיב - החברה צברה הפסדים וסבלה מתזרים מזומנים שלילי מפעולות מיום הקמתה וצפויה להמשיך להפסיד בעתיד הנראה לעין. זאת ועוד: היא טרם הצליחה לייצר הכנסות משמעותיות המאפשרות כיסוי עלויותיה ותידרש להמשיך לגייס הון למימון פעילויותיה.

רואי החשבון של TVPage הצמידו לדוחותיה הכספיים הערת אזהרה לפיה לחברה הפסדים צבורים בסך של 10.6 מיליון דולר וגירעון בהון העצמי של 1.3 מיליון דולר: "גורמים אלה, יחד עם גורמים נוספים, מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

TVPage אמורה לסיים את 2021 עם הכנסות של 1.6 מיליון דולר - נמוך מהכנסות של 1.9 מיליון דולר ב-2020 ודומה לרמת ההכנסות ב-2019. היא מצפה שההכנסות בשנת 2022 יהיו לפחות 2.2 מיליון דולר ובשנת 2023 הן יגיעו ל-6-10 מיליון דולר.

במקביל היא צופה שההוצאות ב-2022 יהיו בגובה 4-7 מיליון דולר, וההפסד יגיע ל-2-5 מיליון דולר. בשנת 2023 היא מצפה להפסד של 6 מיליון דולר עד רווח של 3 מיליון דולר. ב-2020 הציגה החברה הפסד של 475 אלף דולר ובמחצית הראשונה של 2021 ההפסד הסתכם ב-667 אלף דולר.

תעודת זהות | TVPage 

תחום פעילות: פיתחה פלטפורמה לשילוב סרטונים ותמונות של משפיענים בחנויות מקוונות. בין הלקוחות שלה - Macy's ו-Bed Bath & Beyond
היסטוריה: נוסדה על-ידי אלון קידר המנכ"ל ומאט באבינאו סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פועלת מארה"ב ומעסיקה 13 עובדים
נתונים: הכנסות 2021: 1.6 מיליון דולר (תחזית)